Segíti a fogyást, és nem kerül semmibe: így befolyásolja a zsírégetést a napfény
D-vitaminra az egészséges testsúly megőrzéséhez is szükség van.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nincs köldöke a Victoria’s Secret modelljének: ilyen a hasa retus nélkül »

Így kommunikáld okosan, ha nem hívsz meg valakit az esküvőre, aki számít rá »

Vékony szálú a haja, de sohasem lapos: Taylor Swift jól bánik a bob fazonnal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nyáron kevés kellemesebb elfoglaltságot lehet elképzelni, mint a vízparton fekve élvezni a napfényt - természetesen megfelelő UV-védelem mellett, és csak mértékletesen.

Most még egy okot adunk rá, hogy a hasadat süttesd a napon - a Minnesotai Egyetem kutatói szerint ugyanis ennek következtében az érintett területen a zsírpárnák is csökkennek.

Mire jó a D-vitamin?

A D-vitamin mai ismereteink szerint fontos szerepet játszik a csontritkulás kialakulásának megelőzésében, az izmok felépítésében és a gyulladásos betegségek legyőzésében.

A Minnesotai Egyetem kutatói szerint azonban a D-vitamin az egészséges testsúly megőrzéséhez is szükséges lehet.

A kényes területekről fogyhatsz

Egy kísérlet során 38 túlsúlyos beteget fogtak diétára, mindegyikük 750 kalóriával csökkentett étrendet követett.

A diéta végén a kutatók azt a következtetést vonták le, hogy azok a páciensek, akik magasabb D-vitamin-készlettel fogtak bele a diétába, arányaiban többet fogytak, ráadásul a leadott zsír jelentős része az egyébként csak nagyon nehezen formálható területről, a has és a csípő tájékáról tűnt el.

A tudósok ebből arra következtetnek, hogy - bár az összefüggés okát még nem sikerült feltárni - a D-vitamin valamilyen módon segíti a zsírégetést, és eredményesebbé teszi a kalóriaszegény diétát.

Napfény kell a D-vitaminhoz

A D-vitamin hormonszerű, természetes anyag, vagyis nem ugyanott hasznosul a szervezetben, mint ahol termelődik.

Különböző állati, illetve növényi eredetű provitaminokból - melyeket a tested a bőröd alatt raktároz el - a napfény segítségével alakul át a szervezet számára is hasznosítható D-vitaminná, és zsírok segítségével szívódik fel a vékonybélben.

Ha tehát mesterséges tabletták nélkül szeretnéd fenntartani D-vitamin-szintedet, sok provitaminban gazdag ételt kell fogyasztanod - ilyenek az olajos halak, a máj, a tojás, a tej és a tejtermékek - és elegendő időt kell töltened a napon.

Ha kalóriaszegény diétádat ilyen, provitaminokban gazdag ételekkel egészíted ki, és mellé még egészséges mennyiségű napozást - napi 20-30 percet - is beiktatsz, máris sokat tettél azért, hogy a diétád eredményesebb legyen, és eltűnjenek a nem kívánatos hasi zsírpárnák.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, két főtt tojás, két újhagyma, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre gyümölcssaláta.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis pohár kefir.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac, egy bögre rukkolasaláta.
Uzsonna: fél grépfrút.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

3. nap

Reggeli: három evőkanál gabonapehely, három evőkanál zabpehely, egy pohár tej, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék málna.
Ebéd: egy bögre sóskafőzelék, egy főtt tojás.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta.

4. nap

Reggeli: rántotta két tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett makréla citromos zöldsalátával.
Uzsonna: egy marék cseresznye.
Vacsora: egy bögre céklasaláta.

5. nap

Reggeli: egy bögre hajdinakása snidlinggel, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas kefir.
Ebéd: egy bögre spenótfőzelék, egy főtt tojás.
Uzsonna: egy szelet sárgadinnye.
Vacsora: egy bögre mozzarellás paradicsomsaláta.

6. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, egy paprika, egy szelet sajt, egy bögre zöld tea.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac, egy bögre párolt spárga.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: turmix egy pohár tejből, egy banánból és egy marék áfonyából.

7. nap

Reggeli: egy bögre teljes kiőrlésű gabonapehely, egy marék málna, egy kis pohár joghurt, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: egy bögre tonhalsaláta.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy bögre cikóriasaláta.

Ezt is szeretjük