Csalónap és léböjtkúra: a legrosszabb tippek fogyókúrázóknak a szakértők szerint
A fogyókúrával kapcsolatban rengeteg tévhit kering, ideje eloszlatni őket!

GettyImages-84629295
Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

Feszesebbé, rugalmasabbá teszi a bőrt, és segíti a sejtmegújulást: krioterápiával sok bőrprobléma orvosolható »

Nem lesz közönséges a leopárdminta, ha így viseled: őrült sok variációt mutatunk »

Nem ütik meg a mércét, mégis sikeres modellek lettek: 7 nő, aki nem a magassága miatt került a kifutóra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Lássuk be, kevés olyan nőt találni, aki ne szeretne változtatni az alakján, a legtöbb ember elégedetlen a testével, ami miatt rengetegen fogyókúráznak. 

Mivel nem vagyunk egyformák, ezért mindenkinek más válik be, vagy éppen másra esküszik, de sok fogyókúrás trendtől a dietetikusok inkább óva intenek mindenkit, hiszen sok esetben ezek többet ártanak, mint használnak.

Tévhit: a léböjtkúra beindítja a fogyást

Sokan úgy vágnak bele a diétázásba, hogy napokon keresztül csak gyümölcs- és zöldségleveket fogyasztanak, amitől méregtelenítést és az anyagcsere beindulását várják. Ez már csak azért is nagyon veszélyes játék, mert a szervezet ebben az időszakban nem jut fehérjékhez, és a test elkezdi lebontani az izmokat.

GettyImages-641975558
Fotó: fcafotodigital / Getty Images Hungary

Kara Lydon dietetikus szerint ráadásul teljesen értelmetlen, hiszen a szervezet már eleve úgy működik, hogy a vese elvégzi a méregtelenítő folyamatokat. A préselt gyümölcs- és zöldséglevek tápértéke ráadásul a fogyáshoz sem igazán járul hozzá, hiszen az egyetlen bevitt energiaforrás a cukor - ami, mint tudjuk, nem éppen a diétás mivoltáról ismert. A szakértő szerint a léböjtkúrával fogyást elérni kevésbé lehet, inkább csak a vércukor-, a koleszterin- és a trigliceridszint emelkedik a hatására.

Tévhit: este 6-7-8 után már tilos enni

Ez az állítás azért nem állja meg a helyét, mert mindenkinek mások a napjai, más az életritmusa, és felesleges az utolsó étkezést ennyire konkrét időponthoz kötni. A dietetikusok szerint inkább arra érdemes odafigyelni, hogy lefekvés előtt két-három órával már ne együnk, valamint este kerüljük a nehéz, zsíros, cukros ételeket, helyette inkább friss, zöldségekből és sovány húsokból álló ételek kerüljenek az asztalra.

Tévhit: a zsírcsökkentett termékek nem hizlalnak

„Light”, „zero”, „30 %-kal kevesebb zsír” - ugye mindenkinek ismerősek ezek a jól csengő feliratok? Valóban vonzók lehetnek azok számára, akik még csak most ismerkednek a fogyókúra világával, azonban a táplálkozási szakértők és a sikeres diétázók már tudják, hogy mindez csak szemfényvesztés. 

GettyImages-665095182
Fotó: vgajic / Getty Images Hungary

Lindsay Livingston dietetikus elmondta, hogy a csökkentett zsírtartalmú élelmiszerek azért becsapósak, mert bár a zsír mennyiségét valóban csökkentik, a megfelelő íz eléréséhez ezt azonban pótolni kell, amit általában sóval, cukorral vagy más ízfokozókkal tesznek meg, amiktől lényegében ugyanolyan hizlaló lesz az adott étel, mint a hagyományos változat, hiszen nem csak a zsír hizlal. Egy kutatás bebizonyította, hogy az alacsony zsírtartalmú étrend helyett inkább az alacsony szénhidráttartalmú fogásokat érdemes választani, hiszen a megvizsgált fókuszcsoport eredményei is azt bizonyították, hogy akik az utóbbi diétát választották, nagyobb mértékű fogyásról tudtak beszámolni.

Arról nem is beszélve, hogy általában a korábbi cukortartalomhoz képest csökkentették azt, így elképzelhető,hogy még mindig rengeteg szénhidrát van az adott termékben. Ami biztosan segít a hangzatos feliratok helyett, ha ellenőrzöd egy termék kalória- és tápanyagtartalmát.

Tévhit: a vegetáriánus és vegán étrendtől lehet fogyni

Egyre többen döntenek úgy, hogy a táplálkozásukból elhagyják a húsokat vagy minden olyan összetevőt, ami állati eredetű. Egyesek az állatok és a környezet védelme miatt hozták meg ezt a döntést, mások egyszerűen nem tudják lenyelni a húst az íze vagy az állaga miatt. Azonban egyre nő azoknak a tábora is, akik azt gondolják, hogy a részleges vagy teljes növényi alapú étrend tökéletes a fogyókúrához, hiszen csak gyümölcsökből és zöldségekből épül fel.

GettyImages-147205719
Fotó: Adam Gault / Getty Images Hungary

Nagy tévedés azt hinni, hogy minden vegetáriánus és vegán étel egészséges és alakbarát, gondoljunk csak a bő olajban sült krumplira, pékárukra, a különböző tésztákra vagy a vegán fagyikra, amik ugyan lehet, hogy nem tartalmaznak állati eredetű összetevőket, kalóriatartalmuk mégis magas, így nem igazán férnek bele a fogyókúrázók életébe. Persze aki ilyen étrend követésébe kezd, annak nem feltétlenül muszáj ezekhez a kevésbé egészséges ételekhez nyúlnia, de a kezdők gyakran belefutnak abba a hibába, hogy a szervezetüknek hiányoznak az állati fehérjék, éhség kínozza őket, és megesik, hogy ilyen jellegű fogásokat választanak.

Tévhit: minden héten egy csalónap belefér

Hat napig tartani a helyes étrendet, majd a hetedik napon azt enni, amit csak kíván a szervezet - sokaknál így néz ki a fogyókúra. Azon kívül, hogy egy egész napi hizlaló étel nagyban hátráltatja a sikeres fogyást, inkább pszichológiai okok miatt nem javasolják a szakértők a csalónapot. Ahogy a nevében is bent van, a megcsalás egyesekben bűntudatot ébreszthet, negatív gondolatok támadnak az étellel és az egészséges életmóddal kapcsolatban, valamint azt sugallja, hogy az életmódváltás csak átmeneti dolog, nem pedig hosszú távú cél. 

A cikk az ajánló után folytatódik

A dietetikus szerint a csalónap és a sóvárgás problémáját úgy lehet kiküszöbölni, ha néha bekapunk egy kis apróságot, ami nem diétás, egy kekszet vagy csokit. A diéta alatt sem az ördögtől való dolog, ha egy kocka csokit megeszünk, ha ezt kívánja a szervezetünk, de a kényeztető falatok kalóriatartalmát érdemes számon tartani.

8 emésztéssel kapcsolatos mítosz, ami nem segít a fogyásban: egyik sem igaz, mégis elhiszik őket

Összeszedtük a leggyakoribb emésztéssel kapcsolatos téveszméket, és utánajártunk annak, mi az igazság bennük, és mi az, amit el kéne felejteni, ha az ember gyors és tartós fogyásra vágyik.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük