Miért nehezebb a fogyókúra télen? A szakértők szerint így kellene megtartani a súlyt a hidegben
Nem lehetetlen a fogyás a hidegben, még akkor sem, ha a biológia ellened játszik.

futas osz
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

Photoshop nélkül a 47 éves modell: nem szabályos szépség, mégis imádja a kamera »

Kim Basinger unokahúgát szűk és kivágott partiruhákban fotózták »

Milyen típusú a hajad? Ez a fajta hajgumi illik hozzá a legjobban »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Könnyű elképzelni, miért nehezebb a fogyás télen: egymást érik az ünnepek és az ünnepi vacsorák, a családi asztal pedig süteményektől rogyadozik. Nehéz visszafognia magát az embernek. De nem ez az egyetlen oka annak, hogy a hidegben egy kicsit nehezebben megy lefelé a súly.

Evolúciós, biológiai okai is vannak annak, hogy az ősz hűvös és a tél hideg hónapjaiban valahogy nem megy annyira a fogyókúra. De akármennyire lehetetlennek tűnik is harcolni a szervezeted ellen, sok mindent tehetsz, hogy megtartsd vagy csökkentsd a súlyodat ilyenkor is.

Miért nehezebb fogyni télen?

Az egyik legjelentősebb tényező, hogy ősszel és télen korábban sötétedik, ez pedig fokozza a melatonintermelést. A melatonin nevű hormon felelős azért, hogy jelezze a testnek, ideje aludni térni. Mivel télen kevesebb a napfény, magasabb a szervezet melatoninszintje, ez pedig befolyással van az étvágyra is. Sokaknál nagyobb étvágy jelentkezhet ilyenkor.

nő horoszkóp téli tél (2)

A napfény hiánya más módon is közrejátszik a téli súlygyarapodásban, ilyenkor ugyanis kevesebb D-vitaminhoz jut a szervezet, ennek a fontos vitaminnak a hiánya pedig hátráltatja a zsír lebontását, viszont támogatja a raktározását, így a bevitt kalóriák nagyobb százalékából lesz zsírpárna. 

Ezen hatások ellen egy dolgot lehet tenni - igyekezni kell télen is annyi időt tölteni a napfényen, amennyit csak tudsz. Ha úgy érzed, ez nem elégséges, D-vitaminhoz juthatsz tabletta formájában vagy különböző élelmiszeren keresztül is. Például sok D-vitamint tartalmaznak az olajos halak, és van némi D-vitamin a marhamájban, a gombákban és a tojássárgájában is.

A téli falánkságnak evolúciós okai is vannak. Egészen a közelmúltig az emberiség életében a tél egyet jelentett a táplálékhiánnyal és a mozgásszegény nappalokkal, így, akárcsak az állatok esetében, az embereknek is energiát kellett raktározniuk, hiszen extra zsírpárnák nélkül nem élték volna túl a zimankót. A legtöbb ilyenkor elérhető növényi étel szénhidrátban gazdag, mint például a krumpli, és a szervezet, mivel ilyenkor nehezebben jut táplálékhoz, jobban is kívánja a zsírt és a szénhidrátot, melyeken keresztül energiát tartalékolhat a tél ínséges hónapjaira.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az állatok zsírtartalékolása nagyban függ attól, hogy mennyi táplálék van elérhető közelségben, és mekkora a kockázata, hogy végez velük egy ragadozó. A kutatások azt találták, hogy, amikor a készletek szűkösek, az állatok inkább híznak, mert jobban raktározzák az energiát. Egy másik, embereken végzett kísérlet arra mutat rá, hogy a hideg közvetlenül is befolyással van arra, mennyit eszük. A kutatás tíz-tíz embert ültetett le egy hideg és egy kellemes hőmérsékletű szobában, végeredményében pedig azok, akik a hideg szobában ültek, lényegesen többet ettek a meleg szobában ülő társaiknál.

A legjobb módszer a hirtelen támadó éhség ellen ilyenkor az, ha gyakrabban eszel kisebb adagokat. Érdemes két-három óránként beiktatni egy étkezést, így nem lesz időd megéhezni, és elkerülheted a komolyabb falási rohamokat. Ezenkívül muszáj leküzdeni a késztetést, hogy összekuporodj a kanapén egy forró csoki társaságában, és be kell építeni némi mozgást a mindennapokba akkor is, ha a hidegben lényegesen kellemetlenebb.

Így rendezd be a konyhádat a fogyókúrához!

Egy jól berendezett konyha segíthet, hogy kevesebb kísértés érjen, ráadásul sokkal nagyobb kedve van főzni is az embernek olyan környezetben, ahol minden a keze ügyébe esik. Mutatjuk, mit hova tegyél, hogy ideális legyen minden a diétához.

A képek forrása: Getty Images Hungary, Pixabay.com.

Ezt is szeretjük