Durván lelassul a fogyás, ha ezt nem csinálod: mutatjuk, mire figyelj jobban mától
Rosszul teszed, ha ezeket megvonod a szervezetedtől.

nagykep?cikkid=168900&kep=tanyer-no-lead
Ez is érdekelhet

Hogyan hasznosul pontosan a kalcium? Ez a vitamin elengedhetetlen hozzá (x)

Sztárokkal teli luxushajó indul Szegeden: igazi álomvilágba csöppenhetsz (x)

Ez a mézes csoki újrafogalmazza a csokoládét: édesség helyett próbáld ki ezt! (x)

Igazi kis gyöngyszem az alpesi panorámaút: szépsége mindenkit elvarázsol (x)

Nagy méretű burkolólapok ragasztása: így sokáig gyönyörködhetsz a végeredményben (x)

Megújul a városligeti Gyermeknap: új helyszínek és programok várnak (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

beauty and style

Így lesz tökéletes a highlighter, és mégsem harsány: tippek a visszafogott csillogáshoz »

Elképesztően nőies a fehér póló, ha így viseled: divatos szettek az örök kedvenccel »

Mire jó, és hogy használ a glikolsav? Hámlaszt, serkenti a kollagéntermelést, és ez még nem minden »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyni vágyók rendszeresen elkövetik azt a hibát, hogy a leggyorsabb eredmény érdekében rövid távon kiiktatnak az étrendjükből minden hizlalónak ítélt tápanyagot, ez azonban sokszor épp a visszájára sül el. Az egyoldalú étkezéssel ugyanis hirtelen energiaveszteség állhat be, ami kellemetlen hátulütőkkel járhat.

A bekövetkező tápanyaghiány miatt az ember levertnek, fáradtnak érzi magát, emellett a szervezet energiafelhasználása is lelassul, a fogyás pedig a fellépő éhségérzet ellenére gyakorlatilag megáll, miközben a szervezet a zsír helyett az izmot kezdi lebontani. A helyesen kialakított diéta nélkül szinte lehetetlen a látványos és jojó-effektus nélküli súlyvesztés.

Szénhidrát a fogyókúrában

Gyakori tévhit, hogy a fogyást az ember a szénhidrátok teljes körű kiiktatásával érheti el a leggyorsabban. Már a diéta megtervezésekor különbséget kell tenni a gyorsan és a lassan felszívódó szénhidrátok között. Az előbbihez tartozó, és magas glikémiás indexszel rendelkező szénhidrátokat valóban érdemes kerülni a diétában, hiszen ezek azonnal felszívódnak, és a véráramba kerülnek.

Ide tartozik például a cukor, a fehérliszt, de sajnos az egyébként egészséges méz, a szőlőcukor vagy a keményítőtartalmú rizs és burgonya is. A gyümölcsöket szintén érdemes megválogatni fruktóztartalmuk miatt: dinnyéből, ananászból vagy sárgabarackból kevesebb ajánlott, mint a bogyós gyümölcsökből és a citrusfélékből.

Mit kell enni?

A lassan felszívódó, összetett szénhidrátok viszont nélkülözhetetlenek a kiegyensúlyozott étrendhez. Ide tartoznak például a zöldségek: a káposzta-, a tökfélék és a levélzöldségek, valamint a teljes kiőrlésű, korpás gabonafélék. Fontos beiktatni a diétába az emészthetetlen szénhidrátfajtákat: az élelmi rostokat is, ami hozzájárul az anyagcsere gyors működéséhez. Ide tartoznak például a hüvelyesek és egyes magvak, így a szezám-, az útifű- vagy a lenmag is.

A szénhidrátok megválasztása mellett a hosszú távon is hatékony diétában más tápanyagok bevitele is kulcsfontosságú. Különös tekintettel kell lenni például a protein-, azaz a fehérjebevitelre, hiszen ezzel a tápanyaggal ösztönözheted a szervezetedet arra, hogy az izmok helyett a zsírtartalékot égesse el. A legmagasabb fehérjetartalmat a tojás, tejtermékek, húsok és halak fogyasztásával viheted be a szervezetedbe.

Az Omega-3 zsírsav szükséges a vérkeringés és az edzés hatékonyságának növelésében, az elégséges káliumbevitel pedig többek között a vesék működését segíti, de nátriumszint ellensúlyozása érdekében is fontos. Előbbinek legbiztosabb forrásai a halfélék és az olajos magvak, leginkább a dió és a mandula, utóbbit pedig a húsfélékben, a banánban, a magvakban és a leveles zöldségekben is megtalálod.

Ezt is szeretjük