Ezt csináld a fogyókúra első napján, és kétszer annyit fogsz fogyni
Kihat az egész diétára
Készítsd fel magadat a hatékonyabb fogyókúrázásra!

nagykep?cikkid=163206&kep=dieta elso napja1-lead
Ez is érdekelhet

Rendkívüli ajánlatokkal készül a dm! (x)

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

beauty and style

7 csodaszép, nőiesen egyszerű smink, ami ragyogóbbá teszi a barna szemeket: könnyen elkészülnek »

Szupernőiessé varázsolják az alakot ezek a karcsúsító maxiruhák: mutatjuk, hol és mennyiért szerezheted be őket »

Ízletesek és garantáltan felpörgetik az anyagcserét: 5 könnyen elkészíthető reggeli chiamaggal »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Melyik napot tekinted az elsőnek a fogyókúrában? Azt, amikor elkezded szigorúan követni az általad kiválasztott étrendet, vagy belevágsz az első edzésbe? Valójában jobban tennéd, ha az ezt megelőző napot is már a fogyásnak szentelnéd, és megcsinálnád ezt a néhány, nagyon fontos dolgot.

Ha tetszik, ezt a napot hívhatod akár a diétád nulladik vagy első napjának is, a lényeg, hogy ez már a felkészülés szellemében teljen. Mutatjuk, hogy mi az a három legfontosabb dolog, amit jó, ha elvégzel ezen a napon, és mi az, amit a nők többsége elront, noha ez elkerülhető lenne!

Tervezz előre!

Nagyon sokan úgy gondolják, hogy tudják, milyen ételek kellenek a sikeres fogyókúrához, aztán amint a boltba érnek, elbizonytalanodnak, és nem jól választanak. Mások magabiztosan következetesen rossz választásaik által a hiánybetegségekig éheztetik a testüket, hiszen ad hoc kitalált étrendjükből számos fontos ásványi anyag és vitamin hiányzik. Megint mások tévedéseiknek köszönhetően rémesen lassan, dekánként fogynak, vagy egyáltalán nem érnek el eredményt.

Hogy ezeket a hibákat elkerüld, érdemes legalább néhány napra előre kitalálni pontosan, hogy mit fogsz enni, mit kell ehhez bevásárolnod, és ezeket leírni is érdemes. Ha szeretnél előre összeállított, praktikus étrendek között válogatni, nézz körül itt!

Ugyancsak jó, ha a felkészülés során eltávolítod otthonról az olyan ételeket, amelyek a diéta megszegésére csábítanak. Helyettesítsd már ilyenkor a csokit, a chipset és az üdítőket egészséges nassolnivalókkal és italokkal!

Keress támaszt!

Azok, akik valamilyen jól megfogalmazott motiváció, egy személy vagy egy csoport támogatása mellett próbálnak fogyni, az esetek többségében sikeresebbek. Éppen ezért érdemes már ilyenkor elárulni néhányaknak, hogy fogyókúrázásba kezdesz, így a család és a barátok támogatása is segíthet céljaid elérésében.

Különösen szerencsés vagy, ha sikerül a diétázáshoz egy olyan támogató társat találni, aki veled együtt próbál fogyni, így kölcsönösen egymás mankói lehettek a rosszabb napokon, cserélgethettek tanácsokat, és motiválhatjátok egymást.

Legyenek reális céljaid!

Az egészséges fogyás felső határa valahol heti két kiló környékén mozog - amennyiben több mint 15 kiló súlyfelesleged van -, ezért nem érdemes ennél többel tervezned. Itt elolvashatod, mi kell ahhoz, hogy ezt a mennyiséget sikeresen elérd!

Keress olyan történeteket, képeket, amelyek inspirálnak, és segítenek meghatározni saját céljaidat. Majd fogalmazd meg magadnak nagyon konkrétan, hogy mennyit és miért szeretnél lefogyni, mit kell ehhez tenned, és mennyi időre lesz hozzá szükséged. Ha úgy érzed, hogy segíthet, akkor egyes célok eléréséhez kis jutalmakat is megígérhetsz magadnak: egy szép, új táskát, egy manikűrt vagy bármit, amire vágysz.

Amit tilos a nulladik napon

Az egyik leggyakoribb diétás hiba, hogy a fogyókúra előtt az emberek jó része alaposan megpróbál jóllakni hizlaló, zsíros, cukros ételekből, amelyeket másnaptól nélkülöznie kell. Ezzel valójában azonban csak saját magukat hátráltatják, megfelezik az első hét eredményeit, hiszen leterhelik az anyagcseréjüket, és a jojó-effektusra való hajlamot is elültetik az agyukban.

Tudatosítsd magadban, hogy nem ez az utolsó nap az életben, amikor ilyen ételeket ehetsz, csak ezután mértékkel, ritkábban fogod őket fogyasztani. Igyekezz már a nulladik napon kevésbé terhelő, anyagcsere-pörgető ételeket enni, illetve nagyjából három liter vizet inni, így könnyebb, kevésbé radikális lesz a váltás egyik napról a másikra.

Ezt is szeretjük