Fogyj hormonokkal!
3 erős, természetes zsírlebontó
A természet gondoskodott róla, hogy karcsú maradj. Használd ki a hormonok erejét!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Szervezetedben az anyagcsere-folyamatok és a zsírégetés mechanizmusa nagyrészt a hormonok megfelelő működésétől és egyensúlyától függ. Ismerd meg azokat, melyek segítenek a karcsúság elérésében!

Ébresztőhormon

Amikor hajnali négykor még álmodsz, agyalapi mirigyed már szorgalmasan termeli az igen hatékony ébresztőhormont, a proopiomelanokortint. Ez a hormon több más hormonból áll: az ACTH-ból, mely fokozatosan ébreszti szervezetedet, illetve a béta-endorfinból, mely reggelente hat rád serkentően.

Ébredéskor ugyanis élénknek és tettre késznek kell lenned, ami az előtted álló napot illeti. Hogy még felkészültebben nézz szembe a napi stresszhelyzetekkel, az ACTH a mellékvesékhez siet, és még egy stresszhormont is felébreszt: a kortizolt.

A nap első hivatalos teendői - zuhanyozás, öltözködés, reggeli - közben aztán további stresszhormonok is működésbe lépnek: a noradrenalin és az adrenalin. Ezeknek köszönheted frissességedet, illetve azt, hogy ekkor már valódi sejtenergiára van szükséged - ezért állnak készenlétben a glükóz és a zsír, mint leendő égetőanyagok.

Ekkor lövelli a vérbe a hasnyálmirigy a glükagon nevű hormonját, ami kiszabadítja a gyorsan oldódó glükózt a máj raktárából. Mindezek után végleg éber leszel, emellett ekkorra a zsírégetés is jelentős mértékben fokozódik. Mindez azonban csak akkor valósul meg, ha gondoskodsz a megfelelő mennyiségű, legalább hét-nyolc órás alvásról.

Éjszakai növekedési hormon

Amikor véget ér a nap, és fáradtan lefekszel, illetve elalszol, az agyalapi mirigy leállítja a nappali hormonok termelését, és éjszakai üzemmódra áll át. Mintegy 70 perccel az elalvás után a vérbe küldi növekedési hormonját, a természet legfontosabb éjszakai karcsúsítóját.

Ennek az a feladata, hogy a sötét órákban megnyissa a zsírsejteket, kiszabadítsa a triglicerideket, és ezzel táplálja valamennyi testsejtet. Fontos tehát, hogy kialudd magad, ugyanakkor a pihenésnek teljesnek és kielégítőnek kell lennie.

Ahhoz, hogy jól aludj, és az éjszakai karcsúsító hormonok is megfelelően működjenek, biztosíts nyugodt éjszakai környezetet: szellőztess ki lefekvés előtt, a hálószobában ne legyen túl meleg, ne hagyd bekapcsolva a tévét vagy a rádiót, ahogy elalvás előtt se végezz olyan tevékenységet, mely komolyabb szellemi aktivitást igényel.

Pozitív stresszhormon

Ha a stressz pozitív, vagyis az eufória mámorszerű állapotával jár együtt, akkor a stresszhormonok tömegesen szállják meg az elraktározott zsírt, hogy felszabadítsák azt.

A hasnyálmirigy egy-egy hadosztály glükagon hormont küld a harctérre. Az egyik megnyitja a májban az úgynevezett glikogénraktárat, és kiengedi a glükóz nevű energiaégető anyagot. A másik a zsírsejtekhez siet, hogy triglicerideket szabadítson fel.

A tiroxin nevű pajzsmirigyhormon, mely beépíteni is képes a zsírt a zsírpárnába, és felszabadítani is képes onnan, ekkor az utóbbi, egészségesebb megoldás mellett dönt. A hormon töméntelen mennyiségű molekula nagyságú zsírmunkást képes gyakorlatilag a semmiből toborozni. Azok aztán a zsírsejtekből a vérbe lapátolják a triglicerideket az elszállítás végett.

Az úgynevezett katecholaminok, vagyis a pozitív stresszhormonok valójában csak a stressz előnyös hatásait gerjesztik. A stressztől meggyötört emberek csak adrenalint termelnek, míg azok, akik csak a zűrzavarban és a forgatagban érzik igazán jól magukat, noradrenalin típusúak. Ez a neurotranszmitter az euforikus jelleget is magával vonja. Az ilyen boldogsághormonok mindenekelőtt a hasnyálmirigyből való inzulinfelszabadítást nyomják el.

Ez a hormon a zsírsejtek legjobb szövetségese, és a legnagyobb zsarnoka azoknak az embereknek, akik nem tudnak megszabadulni túlsúlyuktól. Ahhoz, hogy a pozitív stressz előnyös hatásait élvezd, elengedhetetlen, hogy sportolj valamit, mellyel a negatív stresszel járó feszültséget is levezetheted.

A legfontosabb illemszabályok: a mindennapi és hivatalos protokoll alapjai

A Femina Klub novemberi vendége Görög Ibolya protokoll-tanácsadó lesz, akivel az est során többek között az alapvető illemszabályokról, valamint a mindennapi és az üzleti viselkedés helyes formáiról beszélget Szily Nóra, az estek háziasszonya.

Pontos részletek az estről itt olvashatók: femina.hu/feminaklub

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2021. november 15. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Tökéletesen alkalmasak minderre a keleti sportok - thai chi, jóga -, de a küzdősportokkal és a csapatjátékokkal is látványos hatást érhetsz el.

Cikkünk Klaus Oberbeil Zsír nélkül, frissen, fürgén című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

csoki torta
  • elhízás okai
  • végleges fogyás

A fogyásgátló, hizlaló hármas

fagyi sutivel
  • elhízás okai
  • végleges fogyás

Ezért hízol el: a rejtett veszély

muffinok
  • elhízás okai
  • végleges fogyás

Ezért nem tudsz lefogyni

Ezt is szeretjük