Sok bennük a kalória, mégis durván fogyasztanak - Ennyit egyél belőlük
Attól még, mert energiadúsak, nem ellenségei a diétádnak.

fogyas 2
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A fogyni vágyók hajlamosak arra, hogy a kalóriatáblázatot böngészve a magas energiatartalmú ételekre ellenségként tekintsenek, melyeket mindenáron száműzni kell az utolsó grammig, ha eredményt szeretnének elérni. 

Ez viszont nem mindig helytálló, hiszen temérdek más tényező is hozzájárulhat a sikerhez. Akadnak magas kalóriatartalmú ételek, melyek értékes tápanyagaikkal óriási lendületet adhatnak a fogyókúrának, ha a megfelelő mennyiséget fogyasztod belőlük.

Karcsúsító, kalóriadús ételek

Sokan szeretnének megszabadulni a súlyfeleslegtől úgy, hogy közben azonnali és főleg látványos eredményt akarnak, ezért szigorú, koplalással járó diétákba kezdenek.

Ezek rövidtávon látszólag hatásosak lehetnek, hosszútávon viszont tarthatatlanok, mert a cél az egészséges életmód kialakítása, és nem a jojózás. Ha egy étrend csak pár hétig tartható, akkor pedig azt visszahízás követi. Az életmódváltás főbb pilléreiről  korábban már írtunk , most pedig összeszedtünk néhány táplálékot, mely elősegíti a fogyást, ezért érdemes beiktatni az étrendedbe.

Kókuszzsír: 100 gramm kókuszzsír 902 kalóriát tartalmaz, egy evőkanál így körülbelül 90-et. Egy fogyókúrában viszont alapvető fontosságú, hogy az alacsony kalóriabevitel mellett a főzési szokásaidat is rendbe tedd. Napi egy evőkanál kókuszzsír használata mindenkinek javasolt, főképp azért, mert közepes lánchosszúságú zsírként stabil szerkezetű, nem roncsolódik magas hőmérsékleten - főzéskor -, míg a többi növényi zsiradék igen, így azokból szabad gyökök keletkeznek. Ennélfogva főzéshez a tudomány jelen állása szerint ez a legjobb olaj.

A cikk az ajánló után folytatódik

Találd meg a saját utadat!

A növényi alapú táplálkozás egészséges, természetes és fenntartható. Ha tudatosan táplálkozol, mert fontos számodra a testi-lelki harmónia, a többi élőlény és a holnap; ha hiszel benne, hogy békében kell élned a környezettel, és hogy az vagy, amit megeszel; ha meg akarod őrizni a Földet a mai és a jövendő generációk számára úgy, ahogyan te kaptad az elődöktől, akkor a Flora útja a te utad.

Promóció

Avokádó: az avokádó szintén magas kalóriatartalmú, 100 grammonként 160-at tartalmaz, ami sokszorosa más gyümölcsökének. Mégis érdemes fogyasztanod egy felet az étkezések között magában vagy turmixhoz adva, hiszen segít legyőzni a farkaséhséget rosttartalmának köszönhetően, és magas, 20-25%-os telítetlen zsírsavai a tápanyag-utánpótlásban is szerepet kapnak: az A-, D3-, E- és a K-vitamin felszívódásához elengedhetetlen a zsírok fogyasztása.

Olajos magvak: az olajos magvak nagyon magas kalóriatartalommal rendelkeznek, ezért fogyasztásuk némi körültekintést igényel. 100 grammjukban akár 570-600 kalória is lehet, mégsem ajánlott száműzni őket az étrendből. Magas rosttartalmuk ugyanis hozzájárul az emésztés serkentéséhez, fehérjetartalmuk pedig az izmok védelméért felel. Emellett tele vannak telítetlen zsírsavakkal, vitaminokkal, kalciummal és magnéziummal, ezért napi 40-50 grammot még bátran elfogyaszthatsz.

Chiamag: a chiamag sem tartozik a legalacsonyabb kalóriatartalmú fogyókúrás táplálékok sorába, 100 grammonként 486 kalóriát tartalmaz. Elég viszont belőle napi két evőkanállal elfogyasztanod, hogy magas oldhatatlanrost-tartalmának köszönhetően szinte átsöpörje a bélrendszert, segítve a salakanyagok távozását, míg fehérjetartalmával laktat, és segíti az izomregenerációt. A chiát akár puding formájában is elfogyaszthatod, de turmixokhoz is keverheted.

Hogyan lehet sokat fogyni?

Ez a tíz nő elmondja, mennyit fogyott, sőt, azt is elárulják, mi volt az a módszer, ami végül meghozta számukra a tartós fogyást, ezzel pedig a sikert. Meríts inspirációt a kitartásukból, és tudd meg tőlük, hogyan lehet sokat fogyni!

Ezt is szeretjük