Puffadás, túlsúly és lelassult anyagcsere ellen: ez a jógapóz segít
Az úgynevezett szárvangászana fokozza az anyagcsere-folyamatokat é a fogyást is.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

7 nyári ruhadarab, amit még nem kell elraknod: kora ősszel is szükséged lesz rájuk »

Házi gyorssegély a kimerült bőrnek és hajnak – Így tüntesd el a nátha nyomait »

New Yorkban is ez lesz a sikk: őszi fazonok magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A jóga amellett, hogy segít harmóniát teremteni testi-lelki szinten, a fogyókúrában is társad lehet. Mutatunk egy gyakorlatot, amely kifejezetten jó hatással van az anyagcserére, magas rosttartalmú étrend mellett támogatja a súlyvesztést.

A fenti képen látható szárvangászana a test szinte valamennyi részére, többek között az emésztőrendszerre is jótékony hatást gyakorol.

Gyertyaállás reggelente

A szárvangászana harmonizálja a pajzsmirigy működését, ezáltal segít orvosolni a kisebb hormonális problémákat, amelyek sokszor megnehezítik a fogyókúrát. Ezen kívül szabályozza a szervezet anyagcsere- és hőháztartását. Mint minden fordított testhelyzet, tehermentesíti a belső szerveket, ráadásul támogatja az emésztési rendellenességek, például a székrekedés leküzdését.

Így csináld helyesen!

A gyakorlat felépítése során fontos, hogy a felkar minél szorosabban a test mellett legyen - így biztosabb lesz testhelyzet. Lényeges, hogy a súlyodat ne a nyakra, hanem inkább a felső háti szakaszra, a lapockák közötti részre terheld. Addig maradj benne ebben az ászanában, amíg jólesik, de próbáld minden nap egy kicsivel tovább kitartani.

Reggeli napüdvözlet

Érdemes beiktatni életedbe legalább egy néhány perces reggeli jógát. Lapozd át alábbi képes cikkünket, és ismerd meg az egyik legalapvetőbb jógagyakorlat lépéseit!

Ezt is szeretjük