Egyetlen egyszerű módszer, és tényleg végleg lefogyhatsz
Nem is gondolnál rá!
Nem mindegy, mekkora falatokban eszed az ételt, ha fogyni akarsz.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Nem talált a méretében szexi fehérneműt a plus size blogger, ezért saját kollekcióval állt elő »

Furcsa fotók készültek Rihannáról: különös háttér előtt pózolt »

Gigi Hadidról meseszép fotók készültek: talán sosem volt még ilyen nőies a modell »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra szempontjából nem csupán az számít, hogy mit eszel, természetesen az sem mindegy, hogy mennyit. Annak érdekében, hogy egy adott élelmiszerből ne fogyassz túl sokat, érdemes bevetned egy optikai trükköt.

Az étel apró darabokra vágása segíthet abban, hogy mértéktartóan, ne pedig habzsolva fogyaszd el az ebédedet.

Vágd apró darabokra az ételt!

Ha nem tudsz ellenállni egy tábla csokoládénak, vesd be a következő trükköt: törd kockákra a csokit, és így, egyenként fogyaszd. Vizsgálatok szerint az emberek többsége kevesebb ételt vesz magához, ha az nagyobb helyet foglal el a tányéron, kis darabokra van vágva - attól függetlenül, hogy a kalóriaértéken ez mit sem változtat.

Optikai csalódás?

Nem teljesen tisztázott, hogy pontosan mi az oka ennek, de a szakemberek szerint optikai csalódás állhat a háttérben. Mivel az étel darabora vágva nagyobb helyet foglal, agyad azt hiheti, hogy az étel mennyisége is több, így hamarabb kialakul a jóllakottság érzése.

Fontos az időfaktor is

Továbbá magyarázhatja még a jelenséget, hogy mivel kisebb darabokban fogyasztod az ételt, valamivel több időbe telik megenni azt. A jóllakottság érzése ugyanis nemcsak annak függvényében alakul ki, hogy mennyi táplálékot veszel magadhoz, hanem az étkezéssel töltött időn is múlik. Ha lassan eszel - kevesebb ételt -, 15-20 perc alatt akkor is megszűnik az éhségérzeted.

Főiskolásokon tesztelték

Amerikai kutatók háromszáz főiskolai hallgatón tesztelték ezt a módszert. A csoport egyik fele egy egész bagelt - az Amerikai Egyesült Államokban népszerű lyukas zsemlét - kapott, míg a másik négyfelé vágott bagelt. 20 perccel azután, hogy elfogyasztották, más ételt kellett magukhoz venniük. Azok, akik korábban feldarabolt bagelt ettek, a második étkezénél kevesebb ételt tudtak magukhoz venni.

Apríts, darabolj!

Ha tehát szeretnél megszabadulni néhány kilótól, érdemes szeletelned, felaprítanod az ételt. Arra is ügyelj, hogy az ebédet ne fald be gyorsan, hanem rágj és ízlelj meg alaposan minden egyes apró falatot. Hagyj időt magadnak a táplálkozásra, ne úgy tekints az étkezésre, mintha megtankolnád a kocsit.

Habzsolsz, vagy megfontoltan eszel?

Ezt is szeretjük