2 kiló mínusz fogyókúra nélkül! Íme, 3 egyszerű tanács a szakértőtől
A reggeli, illetve a napi ötszöri étkezés rendkívül fontos a sikeres diéta szempontjából.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha nincs jelentős súlyfelesleged, nem szükséges szigorú diétába fognod, elegendő néhány apróbb életmódbeli változtatás ahhoz, hogy könnyedén megszabadulj pár pluszkilótól.

Bár sokszor nehéz változtatni a jól bevált szokásokon, az alábbi, dr. Brian Wansink táplálkozási szekértőtől származó, apróbb módosítások nem jelentenek komoly beavatkozást az életedbe.

Egyél meleg reggelit ébredés után!

Sokan mondják, hogy nem képesek enni ébredés után, ezért nem reggeliznek. A nincs időm rá hasonlóan kedvelt kifogás. Ha 15-20 perccel korábban kelsz, és szép lassan hozzászoktatod szervezetedet, egy-két héten belül nem esik már nehezedre a reggelizés.

Ahhoz, hogy az anyagcseréd beinduljon, a reggeli fontos alapot ad. A táplálkozási szakértő szerint a lehető legjobb, ha valamilyen meleg reggelit fogyasztasz az ébredést követő egy órában.

Ez lehet tojásrántotta, vagy teljes kiőrlésű kenyérből készült meleg szendvics, de ha müzlipárti vagy, akkor egy nagy bögre gőzölgő zöld tea is jó megoldás lehet reggeli után. A meleg táplálék hatására ugyanis könnyebben beindul az emésztés, mintha csak pár szem kekszet ettél volna.

Soha ne egyél a dobozból!

Ha ételt rendelsz, soha ne egyél a dobozból. Egyfelől a kiegyensúlyozott anyagcsere szempontjából fontos, hogy az étkezés nyugodt körülmények között teljen, ne kapkodva. Másfelől, ha kiporciózod az ételt egy tányérra, jobban látod, hogy mekkora adagot fogyasztasz, mint ha egyenesen a dobozból vagy zacskóból falatoznál.

Három-négy óránként egyél egy keveset!

Amennyiben szeretnél leadni pár kilót, el kell szakadnod a reggeli-ebéd-vacsora hármasától. Ha ugyanis csak naponta háromszor eszel, egyszerre jóval nagyobb adagokat veszel magadhoz, hiszen megéheztél az utolsó táplálkozás óta. Ezzel pedig megterheled a szervezetedet, mivel az emésztőrendszerednek egyszerre nagyobb mennyiségű táplálékkal kell elbírnia.

Nem az a cél, hogy egész nap nassolj, de dr. Brian Wansink szerint lényeges, hogy ne teljen el három-négy óránál több idő két étkezés között. Tehát ne feledkezz meg a tízórairól és az uzsonnáról se. Ilyenkor ehetsz valamilyen rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt, olajos magvakat vagy müzliszeletet - a lényeg, hogy ne várd meg, amíg rád tör a farkaséhség. Ha három-négy óránként eszel valamit, a főétkezések alkalmával nem tudsz túl nagy adagokat elfogyasztani. A témáról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben!

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük