Szétrobbantja a zsírpárnákat, ha így iszod a vizet! Felpörgeti a fogyást
Hogyan és mennyi vizet igyál, hogy gyorsabban fogyj? Mutatjuk a kutatások eredményeit!

pocak nadrag duci fogyi
Ez is érdekelhet

Karácsonyi élmények másként - Csak képzeld el, hogy kialszik minden fény (x)

Punkromantika az Újszínházban - Fenegyerekek a vasfüggöny mögött (x)

Ébredés a kómából (x)

Az anyatejes táplálás is hozzájárulhat a kisgyermekkorban kialakuló tejfehérje-allergia megelőzéséhez (x)

Minek örülünk a legjobban? (x)

beauty and style

Rákot diagnosztizáltak a 23 éves modellnél: ennek ellenére továbbra is keményen dolgozik »

A legröhejesebb farmernadrágok, amiket senkinek nem lenne szabad viselnie, mégis elterjedtek »

Ez történik a bőröddel, ha rendszeres arcápolási rutinod van: megéri rá időt szánni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Több kutatás is bebizonyította, hogy a víz segíthet a gyorsabb fogyásban, és előnyösen hat szervezetünk működésére is. Nem csoda hát, hogy az amerikai felnőttek 39-50%-a, akik fogyókúrába kezdenek, megemelik a napi vízfogyasztásukat. 

Az NCBI - az amerikai Nemzeti Biotechnológiai Információs Központ - egyik kutatása bebizonyította például, hogy a megfelelő vízfogyasztás középkorú és idősebb felnőtteknél csökkenti a bevitt energia mennyiségét. Az alábbiakban olyan tanulmányok eredményeiről számolunk be, amelyek azt vizsgálták, hogyan hat a testre az étkezések előtt elfogyasztott fél liter víz. 

Vízzel több kalóriát égethetsz el 

Ha az étkezések előtt megiszol fél liter vizet, az durván megnöveli a nyugalmi állapotban elégetett energia mennyiségét - vagyis mindenféle mozgás nélkül égeted a kalóriákat. A kutatások azt mutatták, hogy azoknál a felnőtteknél, akik követték ezt a gyakorlatot, már a folyadék elfogyasztása utáni tíz percben átlagosan 24-30%-kal nőtt az anyagcsere által, passzív állapotban elégetett kalória mennyisége, és ez így is maradt egy órán keresztül. 

Egy másik kísérlet arra adott bizonyítékot, hogy azok a túlsúllyal küzdő nők, akik napi 1 literrel több vizet ittak a megszokottnál, 1 év alatt 2 kilót fogytak anélkül, hogy bármi máson változtattak volna az életmódjukban. Ha azt vesszük, hogy ez a 2 kiló mínusz csak a víznek köszönhető, lenyűgöző eredményről van szó, hiszen ezek a nők sem rendszeres mozgást nem végeztek, és nem is diétáztak. Az is kiderült, hogy minél hidegebb az elfogyasztott víz, annál több kalória ég el, mivel a testednek ilyenkor extra energiát kell felhasználnia ahhoz, hogy a hideg vizet testhőmérsékletűre melegítse. 

Miért működik?

Az étkezés előtti fél liter víz azért is jó, mert csökkenti az étvágyat. Mivel kicsit eltelíti a gyomrot, kevesebb ételt fogsz elfogyasztani. E szerint a kutatás szerint azok a felnőttek, akik az étkezések előtt fél órával megittak fél liter vizet - a nők 375 millilitert -, 12 hét alatt 2 kilót fogytak anélkül, hogy diétáztak volna, szemben azokkal, akik nem ittak evés előtt. Akik fogytak, mind beszámoltak arról is, hogy előbb érezték a telítettségérzést, mint azok, akik nem ittak evés előtt.

Ha a cukros üdítők és gyümölcslevek helyett vizet iszol, már azzal is nagyban csökkented a kalóriabevitelt, mivel a víz egyik csodája, hogy ebből semennyit sem tartalmaz. Azoknak, akik a vízen kívül semmi más cukrozottat nem isznak, alapból 9%-kal alacsonyabb a kalóriabevitele.

A cikk az ajánló után folytatódik

Egy ember 4 évente átlagosan 1,45 kilót hízik, de a víz segítségével ezt az arányt is jelentősen csökkentheted. A számítások szerint, ha napi 1 pohár vízzel növeled a folyadékbevitelt, az 0,13 kilóval csökkenti ezt a súlymennyiséget. Ha pedig a teljes folyadékfogyasztást vízzel váltod ki - vagyis a cukros üdítőket vízre cseréled -, az már fél kilóval csökkentheti a 4 év alatt megjósolt 1,45 kiló felszedését! Ez az eredmény gyerekek esetében különösen fontos, hiszen minél előbb kezdik vízzel helyettesíteni a cukros italokat, annál kisebb eséllyel lesznek túlsúlyosak.

A megemelt vízfogyasztást azonban sosem késő elkezdeni, hiszen prevenciós hatása is van. Megelőzheted például nemcsak a túlsúly, de ezzel együtt bizonyos betegségek kialakulását is, és kisebb eséllyel jelentkezik például az anyagcserezavar is.  A víz tehát nemcsak alapvető eleme az életnek, de segítségével sokkal egészségesebb és vékonyabb maradhatsz, így tovább is élhetsz.

Ezt is szeretjük