Segít fogyni, ha kihagyod a vacsorát? Elmondjuk, mi zajlik ilyenkor a szervezetedben
A túlzásnak nem lesz jó vége.

Nyereményjáték

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

Ez történik a testünkben köhögéskor - Rengeteg minden állhat a háttérben (x)

Ebben a hotelben az ételt a szántóföldről rakják az asztalra - Magyar hely, ha fontos az egészséged (x)

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

3 haslapító módszer, amihez csak egy törölközőre és néhány szabad percre lesz szükséged »

Az isteni Marilyn ilyen dögös volt nadrágban: nemcsak szoknyában imádták a pasik »

Ez lesz a cipődivat tavasszal: 10 fazon, amit biztosan hordani fogunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha zsírt szeretnél leadni, ahhoz csak annyi kell, hogy kevesebb kalóriát vigyél be a nap folyamán elfogyasztott ételekből, mint amennyit a tested felhasznál saját működtetése és a mozgás során, így az energiahiányt a szervezet zsírból kénytelen fedezni.

Logikusnak tűnhet, hogy a napi kalóriák számát úgy csökkentsd, hogy egészen egyszerűen kiiktatsz egy olyan étkezést, amit korábban rendszeresen fogyasztottál. A legtöbben, akik így döntenek, például a vacsora elhagyásával próbálnak meg fogyni. Ennek a módszernek azonban több hátulütője is van.

Fogyás a vacsora elhagyásával

Ha te is azok közé tartozol, akik jókora vacsorát fogyasztanak el, akkor akár a nap utolsó étkezése során 500 vagy akár 800 kalóriát is bevihetsz. Amennyiben ezt teljes mértékben sikerülne egyszerűen kihúzni az étrendedből, egyenletesen heti fél-egy kilót is tudnál fogyni. Ez azonban csakis akkor működik, ha a vacsora elhagyásával kiiktatott kalóriákat nem pótolod reggelinél, ebéd közben és a nassolások alkalmával. Ez pedig egyáltalán nem egyszerű.

ures tanyer

A vacsora kihagyásával este éhesen, alacsony vércukorszinttel fekszel le. Reggelre pedig valószínűleg ugyancsak éhesen, az édes ízt kívánva kelsz fel. Ha ezután sok-sok gyors felszívódású szénhidrátot eszel - például egy péksütit  -, azzal hamar megdobod a vércukorszintedet, ami nemsokára újra visszaesik, így már délelőtt nassolni szeretnél. Ugyanez azonban akkor is előfordulhat, ha jó minőségű reggelit választasz, ám a lassú felszívódású szénhidrátok nem emelik meg a nagyon alacsony szintről eléggé egyszerre a vércukorszintedet, így nem tűnik kielégítőnek az étkezés, és ismét enni szeretnél hamarosan. Még ha a délelőttöt át is vészeled, ebédre újra farkaséhes leszel.

A vacsora elhagyásával ugyan kiiktatsz néhány kalóriát, de ettől a szervezeted vitamin-, ásványi anyag- és más tápanyagigénye nem csökken. Ha kevesebb ételből étrendi változtatás nélkül próbálod ezt fedezni tartósan, az könnyen hiánybetegségekhez vezet, melyek egy része szintén fokozott étvágy formájában nyilvánul meg. 

Ezek eredményeként a vacsora elhagyása koplalásnak tűnhet. Ugyan lehetséges, hogy megszabadulsz vele néhány kilótól, ám alig várod majd, hogy a diétát abbahagyhasd. Amint pedig újra elkezdesz vacsorázni, hamar visszakúsznak a plusz kilók, és beindul a jojó-effektus.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha tartós és látványos eredményeket szeretnél elérni, másként kell megközelíteni a kalóriákat. Nem az étkezések számát érdemes ugyanis csökkenteni, hanem változtatni az elfogyasztott élelmiszerek minőségén. Ezzel szintén sok kalóriát iktathatsz ki, ám a legtöbb kalóriaszegény táplálék, a zöldségek, gyümölcsök például igen gazdagok vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban, így a hiánybetegségeket is megelőzheted velük. Amennyiben rostokban, fehérjékben gazdag táplálkozást folytatsz, éhezés nélkül is megszabadulhatsz a plusz kilóktól, ezek ugyanis a bennük lévő kalóriák mennyiségéhez képest hosszan laktatnak.

Egy kiegyensúlyozott étrendben a vacsorának is van helye. Ugyan nagyon későn már nem érdemes enni, néhány órával lefekvés előtt, ha megfelelő ételeket fogyasztasz, az támogat abban, hogy az edzés hatására könnyebben építs izmokat, vagy ne teljenek korgó gyomorral a napjaid. Ha úgy állítod össze - önállóan vagy dietetikus segítségét kérve - a menüdet, hogy ne éhezz, és kiadós, jó ízű ételeket fogyassz, akkor az az életmódváltáshoz is hozzájárul, ezen keresztül pedig az egészséges testsúly beállításához és fenntartásához is.

Diétás vacsorák estére

Ha megfelelő vacsorát választasz, nem kell félned attól, hogy este egyél. Ugyan közvetlenül lefekvés előtt már nem ajánlott semmit sem fogyasztani, néhány órával korábban még ezek a kiadós, gyors felszívódású szénhidrátokban szegény ételek is beleférnek. 

Blog.hu ajánló