Hogyan lehet leadni a hasi háj legveszélyesebb fajtáját? Erjesztett ételek, amelyek segítik a fogyást
A Lactobacillus gasseri a lapos has és a keskeny csípő titka.

GettyImages-626002892
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A has körüli úszógumi amellett, hogy esztétikailag rengeteg nő életét megkeseríti, komoly egészségügyi gondokkal is járhat. 

A hasi háj legveszélyesebb fajtája ugyanis a viszcerális, azaz a zsigeri zsír, amely a hasüregben a belső szervek köré rakódik, gátolva a vér- és nyirokkeringést, olyan komoly egészségügyi problémákat okozva ezzel, mint a szív- és érrendszeri problémák, magas vérnyomás vagy 2-es típusú diabétesz.

Probiotikummal a zsigeri zsír ellen

A bélflórát felépítő, jótékony mikroorganizmusokat tartalmazó probiotikumok kutatások szerint számos kedvező élettani hatással rendelkeznek, erősítik az immunrendszert, és a zsigeri zsír esetén is jó szolgálatot tesznek. 

GettyImages-660262902

A probiotikumok legjobb forrásai az erjesztett ételek, mint például a savanykás ízű joghurtok, ugyanakkor a legtöbb tejtermék Bifidobacterium animalist tartalmaz, mely egy másik probiotikum. Kutatások bizonyították, hogy kiváltképp a Lactobacillus gasserit tartalmazó erjesztett tejtermékek fogyasztása segíti elő a hasi zsír leadását, valamint gátolja a zsírok lerakódását.

87 olyan túlsúlyos résztvevőt vizsgáltak, akiknek testtömegindexe 24 és 31 között volt. Komputertomográfiával megmérték a hasüregi zsírtartalmat, és két csoportra osztották őket, az egyik csoport mindennap Lactobacillus gasserit tartalmazó tejterméket fogyasztott, a kontrollcsoport pedig placebót. 12 hét után megvizsgálták őket, és azt a következtetést vonták le, hogy átlagosan 4,6%-kal csökkent a zsigeri zsír, 1,8%-kal a BMI és 1,5%-kal a derékkörtérfogat a placebót fogyasztók csoportjával szemben. A viszcerális zsírcsökkenést ráadásul testmozgás nélkül sikerült elérniük.

A cikk az ajánló után folytatódik

Bár a legtöbben joghurtokkal vagy táplálék-kiegészítőkkel juttatják be a szervezetükbe a probiotikumokat, vannak olyan ételek, amelyek kiváltképp Lactobacillus gasserit tartalmaznak. Ilyenek a fermentált - savanyított - ételek, mint például a savanyú káposzta, a kovászos uborka, az almaecet, a kovászos kenyér, valamint az erjesztett sajtok, mint például a cheddar, a brie vagy a camembert. 

GettyImages-1019828836

A fermentált kefir hatékonyabb a joghurtoknál, mert ez a jótékony baktériumok mellett élesztőtörzset is tartalmaz, ráadásul fehérjetartalma is kiemelkedő, ami az izmok regenerálásában és építésében játszik fontos szerepet.

A hasi zsír négy fajtája

Egy kis odafigyeléssel és a megfelelő táplálkozással egyszerűen csökkentheted a hasi zsír mennyiségét a testedben. A legjobb módszer a hasi elhízás elkerülésére és megszüntetésére egy szívbarát, rostban gazdag, telített zsírokban szegény étrend.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük