Hogyan lehet leadni a hasi háj legveszélyesebb fajtáját? Erjesztett ételek, amelyek segítik a fogyást
A Lactobacillus gasseri a lapos has és a keskeny csípő titka.

GettyImages-626002892
Ez is érdekelhet

Rendkívüli ajánlatokkal készül a dm! (x)

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

beauty and style

Szépen formálja a csípőt és feszesebbé teszi a kontúrokat: csak napi 20 perc, és az eredmény nem marad el »

7 csodaszép, nőiesen egyszerű smink, ami ragyogóbbá teszi a barna szemeket: könnyen elkészülnek »

Szupernőiessé varázsolják az alakot ezek a karcsúsító maxiruhák: mutatjuk, hol és mennyiért szerezheted be őket »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A has körüli úszógumi amellett, hogy esztétikailag rengeteg nő életét megkeseríti, komoly egészségügyi gondokkal is járhat. 

A hasi háj legveszélyesebb fajtája ugyanis a viszcerális, azaz a zsigeri zsír, amely a hasüregben a belső szervek köré rakódik, gátolva a vér- és nyirokkeringést, olyan komoly egészségügyi problémákat okozva ezzel, mint a szív- és érrendszeri problémák, magas vérnyomás vagy 2-es típusú diabétesz.

Probiotikummal a zsigeri zsír ellen

A bélflórát felépítő, jótékony mikroorganizmusokat tartalmazó probiotikumok kutatások szerint számos kedvező élettani hatással rendelkeznek, erősítik az immunrendszert, és a zsigeri zsír esetén is jó szolgálatot tesznek. 

GettyImages-660262902

A probiotikumok legjobb forrásai az erjesztett ételek, mint például a savanykás ízű joghurtok, ugyanakkor a legtöbb tejtermék Bifidobacterium animalist tartalmaz, mely egy másik probiotikum. Kutatások bizonyították, hogy kiváltképp a Lactobacillus gasserit tartalmazó erjesztett tejtermékek fogyasztása segíti elő a hasi zsír leadását, valamint gátolja a zsírok lerakódását.

87 olyan túlsúlyos résztvevőt vizsgáltak, akiknek testtömegindexe 24 és 31 között volt. Komputertomográfiával megmérték a hasüregi zsírtartalmat, és két csoportra osztották őket, az egyik csoport mindennap Lactobacillus gasserit tartalmazó tejterméket fogyasztott, a kontrollcsoport pedig placebót. 12 hét után megvizsgálták őket, és azt a következtetést vonták le, hogy átlagosan 4,6%-kal csökkent a zsigeri zsír, 1,8%-kal a BMI és 1,5%-kal a derékkörtérfogat a placebót fogyasztók csoportjával szemben. A viszcerális zsírcsökkenést ráadásul testmozgás nélkül sikerült elérniük.

A cikk az ajánló után folytatódik

Bár a legtöbben joghurtokkal vagy táplálék-kiegészítőkkel juttatják be a szervezetükbe a probiotikumokat, vannak olyan ételek, amelyek kiváltképp Lactobacillus gasserit tartalmaznak. Ilyenek a fermentált - savanyított - ételek, mint például a savanyú káposzta, a kovászos uborka, az almaecet, a kovászos kenyér, valamint az erjesztett sajtok, mint például a cheddar, a brie vagy a camembert. 

GettyImages-1019828836

A fermentált kefir hatékonyabb a joghurtoknál, mert ez a jótékony baktériumok mellett élesztőtörzset is tartalmaz, ráadásul fehérjetartalma is kiemelkedő, ami az izmok regenerálásában és építésében játszik fontos szerepet.

A hasi zsír négy fajtája

Egy kis odafigyeléssel és a megfelelő táplálkozással egyszerűen csökkentheted a hasi zsír mennyiségét a testedben. A legjobb módszer a hasi elhízás elkerülésére és megszüntetésére egy szívbarát, rostban gazdag, telített zsírokban szegény étrend.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük