Hatékony és biztonságos fogyás 50 felett: érdemes néhány fontos dologra odafigyelni
Az idő múlásával a fogyókúra is egyre több körültekintést igényel, de megéri a befektetett munka.

50felett3
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nyoma sem marad a pattanásnak, ha így kerül fel a smink: ezek a trükkök visszaadják az önbizalmat »

A 29 éves Rita Ora durván rákattant a cipődivatra: legújabb fazonjai éppolyan dögösek, mint ő maga »

Feszesíti a petyhüdt bőrt, elsimítja a mikroráncokat: a frakcionált CO2 lézeres kezelés korrigálja a bőrhibákat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az évek során az emberi test rengeteg változáson megy keresztül, amikre ugyan fel lehet előre készülni, sokan mégsem tudják, mit kezdjenek az ötven felett felszaladó kilókkal.

A változókorban sokan csak legyintenek, hogy úgysem sikerülhet a fogyás ebben az életkorban, de kár lenne ilyen hamar feladni a kilók elleni harcot: valóban alaposabb körültekintést és felkészülést igényel, mint korábban, de semmi sem lehetetlen, ha akaraterő is párosul a tervek mellé.

Az étkezés az alapja mindennek

Aki soha nem mozgott rendszeresen, vagy hosszabb időszak után tér vissza az edzéshez, ötven felett érdemes alacsonyabb intenzitású, kímélőbb mozgásformákat keresnie a kezdeti időszakban, utána pedig a kicsit több edzettséget igénylő sportokba is bele lehet vágni.

50felett2
Fotó: Matelly / Getty Images Hungary

A lelassult anyagcsere, a hormonváltozások és a csökkenő izomtömeg - 35 éves kor felett tízévente 3-5%-kal csökkenhet az izmok tömege - miatt egészen máshogy kell állni a fogyókúrához, mint korábban, hiszen míg egy húszéves test alapjáraton is sok kalóriát képes elégetni, addig ez az intenzív folyamat az évek múlásával nagymértékben lecsökken, a kalóriatöbblet és a mozgásszegény életmód pedig hízáshoz vezethetnek.

Ebben az életkorban a testnek már nincs szüksége annyi bevitt energiára, mint korábban, ezért az egészséges, vitaminokban, rostokban és sovány húsokban gazdag táplálkozás elengedhetetlen lépés a fogyás elindításához, a B12, a kalcium, a cink és a vas pótlása pedig különösen fontos, hiszen ötvenéves kor után ezek mértéke lecsökken a szervezetben.

Nem szégyen segítséget kérni

Változókorban különösen ajánlott a fogyókúra előtt orvossal konzultálni a célokról és a megvalósítás menetéről, de a személyi edzők és dietetikusok is hatalmas segítséget és plusz löketet tudnak nyújtani.

A cikk az ajánló után folytatódik

Ebben a korban már nagyobb az esély különböző szív- és érrendszeri betegségek és ízületi problémák kialakulására is, ezért még inkább indokolt szakértő segítséget bevonni - nem mellesleg a motivációban is segíteni tud egy-egy hasznos tanács vagy javuló eredmény.

Ötven felett sem lehet akadály a mozgás

Az esetlegesen fájó láb és hát sem jelenthet kifogást a mozgás alól: ha valakiben komolyan ott a szándék a fogyás iránt, az tudja, hogy a testmozgás valójában sokat tud javítani a fájdalmakon. A gyógytorna mellett olyan edzésformákat kell találni, amik nem terhelik meg a csontokat és az ízületeket, mégis remekül átmozgatják az egész testet, ezzel pedig a kalóriákat is égetik.

50felett1
Fotó: Luis Alvarez / Getty Images Hungary

Kezdetnek remek választás lehet az úszás, ami újra megmutatja, mekkora öröm van a mozgásban, milyen energialöketet tud adni, közben pedig nem terheli le a csontokat, és az izmokat is átmozgatja. Ebben az életszakaszban a hormonok növelhetik a stressz szintjét is, így az úszás mellett érdemes olyan mozgásformát választani, ami kikapcsolódást jelent a mindennapokból: a zumba, a jóga vagy a rendszeres kirándulás a szabad levegőn tökéletes választás lehet, hogy fitt maradjon a szervezet ötven felett is.

50 felett kezdtek el modellkedni, azonnal berobbantak a szakmába

Megmutatják, hogy sosincs késő újdonságba kezdeni: ők ötven felett váltak elképesztően sikeres modellé.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük