Csökkenti a testzsírt és az éhséget, gátolja az elhízást: a fodros kel 3 áldásos hatása
A fodros kel nagyon fontos tápanyagokat tartalmaz, amik mind-mind támogatják az anyagcsere-folyamatokat és a fogyást.

GettyImages-1175304524
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A fodros kel, Brassica oleracea var. acephala, a keresztesvirágúak közé tartozik, mely növényrendhez híven számos egészségmegőrző és fogyókúrás tulajdonsággal bír. A szuperételként aposztrofált zöld leveles finomság igazi rostforrás, antioxidánsokban és vitaminokban is bővelkedik.

Béta-karotint, C-vitamint és E-vitamint, azaz tokoferolt tartalmaz, de a szemvédő lutein-, polifenoltartama is kimagasló, számos krónikus betegség és az elhízás kialakulása ellen segíthet, az anyagcsere-folyamatokat is jótékonyan befolyásolja.

Csökkenti a testzsírt

A fodros kel bizonyítottan csökkenti a testzsírt a benne lévő antioxidánsoknak köszönhetően, és gátolhatja a zsigeri zsírok kialakulását is gyulladáscsökkentő hatása miatt. Védi az izomszöveteket, és olyan káros anyagok beépülését állítja meg az zsírszövetekbe, amik inzulinrezisztenciához vagy hasi elhízással járó metabolikus szindrómához vezetnének, a vérzsírszintet is redukálja.

GettyImages-1136899655

Gátolja az elhízást

A zöld leveles zöldség alacsony kalóriatartalmú, ellenben magas víztartalommal bír, hidratálja a szervezetet, a benne lévő rostok és fehérjék pedig elősegítik a fogyást. A rostfogyasztás tekintetében a napi ajánlott mennyiség a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége ajánlásával 1000 bevitt kalóriánként 10 gramm, de maximum 25 gramm.

A rostok nemcsak az emésztést támogatják, hanem lassítják a zsírfelszívódást is, és a jótékony bélbaktériumoknak szolgálnak tápanyagként. Egy 2022-es tanulmányban a rendszeresen fodros kelt fogyasztó résztvevők súlycsökkenést tapasztaltak, emellett az étvágy csökkenéséről, az emésztés serkenéséről és megnövekedett energiaszintről számoltak be.

A cikk az ajánló után folytatódik

Csökkenti az étvágyat

A fodros kel rosttartalmának köszönhetően teltségérzetet okoz, és csökkenti az étvágyat. Tilakoidokat tartalmaz, melyek természetes étvágycsökkentőként működnek, mérséklik az inzulinszintet és az éhséghormonként is ismert gherlin szintjét, amivel párhuzamosan a jóllakottságért felelős leptinszintet megnöveli. Így redukálja a napi bevitt kalóriamennyiséget, egyúttal a testtömeget is.

GettyImages-1359798966

Változatos módokon építhető be az étrendbe, párolható, kisüthető, blansírozható, köretként, levesként vagy főételként is megállja a helyét, de ropogós zöldségchipset vagy finom napindító turmixot is készíthetsz belőle.

10 szuper smoothie fodroskel-alappal

Gyorsítsd fel velük a fogyást, és építsd be őket az egészségtudatos étrendedbe!

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük