Szögletes, kerek, szív vagy háromszög? A feneked az anyagcseretípusodról is árulkodik
Milyen formájú a feneked? Ezt a rejtett dolgot árulja el rólad!

cover-ok
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Bár a genetika nagyban meghatározza, milyen formájú a feneked, a popsid alakja jelentős információkat hordoz az általános egészségeddel, valamint az anyagcseretípusoddal kapcsolatban is.

A hátsód típusa árulkodhat arról, hova szaladnak fel leginkább a pluszkilók, és mire kell figyelned, hogy elkerüld őket.

Mi az az anyagcsere?

Míg egyeseknek nagyon gyors anyagcseréjük van, és könnyebben adják le a felszedett pluszkilókat - vagy épp ellenkezőleg, egy dekát sem tudnak hízni -, addig másoknak lassú a metabolizmusuk, ami révén könnyebben kúsznak fel a kilók, és a fogyás is nehézkesebb. Ugyanakkor az anyagcsere nem összetévesztendő az emésztéssel: a metabolizmus egy olyan komplex biokémiai folyamat, amely magában foglalja a test létfenntartásához szükséges energiatermelésének és -hasznosításának folyamatait, azaz a szervezet működése szempontjából mennyi tápanyagot és kalóriát használsz el a nap során, ami biztosítja a testi funkciók számára az energiát, de a lassú anyagcsere összefügghet a hormonműködéssel és a genetikával is.

GettyImages-160346285

Hogy a feneked formája alapján ki tudd következtetni, mely területeken vagy hajlamosabb a hízásra, elsősorban azt kell megtalálnod, hogy melyik típusba tartozol.

Kerek fenék

A kerek - akár kisebb, akár nagyobb - fenék a legideálisabb, amivel az alakod és az anyagcseréd is rendben van. Ha ilyen formájú a feneked, kevésbé vagy hajlamos a hízásra, és a súlyodat is stabilan tartod, ugyanakkor a mozgásszegény és stresszes életmód rányomhatja bélyegét a tökéletes popóra: ebben az esetben a comb külső része párnásodhat. A combra, fenékre hízók sok esetben "petefészek" típusok, ha az anyagcsere hormondominanciáját nézzük, így, hogy ne terheld ezt a szervedet feleslegesen, fogyassz zsírszegény termékeket és fehérjében gazdag húsokat.

ajanlo-ok-szoveg

Az A alakú fenék

Ebbe a csoportba a keskeny derekú, de széles csípőjű nők tartoznak bele, ez az a típus, amely túlsúly esetén a test alsó részén raktározza a zsírpárnákat, a pluszkilók a combon és a fenéken jelentkeznek, ahol a narancsbőr is erőteljesen felütheti a fejét. Problémát túlzott csípős és fűszeres ételek jelenthetik, és persze a mozgásszegény, ülő életmód.

Szögletes fenék

A szögletes alakú fenékhez a leginkább alma típusú testalkat társul, ami miatt a pluszkilók elsősorban a hasra, csípőre és karokra rakódnak, és legtöbbször stressz, helytelen életmód és táplálkozás miatt alakul ki. Az ilyen típusú hízás első és legsúlyosabb következményei a szív- és érrendszeri problémák, valamint a magas vérnyomás és koleszterinszint. Ha nemcsak alakodért, de egészségedért is mielőbb tennél, fogyassz minél több alacsony glikémiás indexű szénhidrátot, amivel a cukorbetegség kialakulását is megelőzheted. Fogyassz zabkását, teljes kiőrlésű tésztákat, wokban sült zöldségeket.

A cikk az ajánló után folytatódik


Fordított szív alakú fenék

A csepp formájú, vagy fordított szív alakú popsinál a vállak, a karok és a csípő keskenyebb, a veszélyzónát az altáji részek - fenék, comb - jelentik. Jó hír azonban, hogy megóvod a szíved, és kisebb az esélye a cukorbetegség kialakulására. Ahogy az A alakú fenéktípusnál, ebben az esetben is kerüld a túlságosan zsíros ételek fogyasztását, és válassz a zsírszegény táplálékok közül.

GettyImages-883904934

Háromszög alakú fenék

A háromszög alakú fenék tulajdonosai atletikus típusba tartoznak, lábaid vékonyak vagy kellően izmosak, széles váll és nagyobb keblek jellemeznek. Ugyanakkor a V alakú popsi hormonális egyensúlyvesztésre is utal, sok esetben a pajzsmirigy egységének zavara. A zsigeri zsír, azaz a hasi zsír jelenti számodra a legnagyobb veszélyt, ezért kerüld a nassolnivalókat, és fogyassz sok jó szénhidrátot, amivel nemcsak alakodért, de egészségedért is sokat tehetsz. 

Fenékgyakorlatok a formás popsiért

Az alábbi, nyolc gyakorlatból álló edzést bárhol elvégezheted, nincsen szükség hozzá semmilyen eszközre. Ha van otthon egy súlyzód, az segíthet nehezíteni a gyakorlatokat, de anélkül is eléggé meg fognak dolgoztatni a sorozatok.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük