Fekvőtámasz térdelve: megkérdeztük a szakértőt, mennyire hatékony
Kremer Kaposi Péter személyi edző válaszolt a kérdésünkre.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Természetesen a térdelve végzett fekvőtámaszt sokkal könnyebb végezni, mint a hagyományos változatot, ezért elvileg kevésbé hatékony.

Gyakorlatilag viszont nők esetében sokszor a hagyományos fekvőtámasz szóba sem jöhet, hiszen a kar-, váll- és mellizmaik jóval gyengébbek, mint a férfiaké - magyarázza Kremer-Kaposi Péter személyi edző.

Mennyire hatékony és kiknek ajánlott a térdelve végzett fekvőtámasz?

- Mivel sokkal kisebb erőfeszítést igényel, mint a hagyományos, így nyilván kevésbé hatékony. Ugyanakkor érdemes gyakorolni, ráadásul nagy előnye a térdelve végzett fekvőtámasznak, hogy igazából bárki végezheti, akinek nincsenek könyök- es vállízületi problémái. Aki azonban képes legalább öt-nyolc szabályos ismétlésre a hagyományos fekvőtámaszból, az inkább abban fejlessze magát, mert neki a térdelős változat már nem jelent semmiféle megterhelést - mondja Kremer-Kaposi Péter.

Ismered a plank gyakorlatot?

A fekvőtámaszhoz némileg hasonlító, ám annál statikusabb gyakorlat a plank. Az alábbi galériában megnézheted, milyen variációkban végezhető a hasizmot, a karizmokat és a combizmokat egyaránt erősítő gyakorlat.

Kép: pinterest.com/lifechangediet.com.au

Ezt is szeretjük