Zsírégető, anyagcsere-pörgető csodagyümölcs
Így fogyaszd a szedret, ha fogyni akarsz
A savanykás ízű feketeszeder nem csupán frissít, de fogyaszt is.

beauty and style
Top olvasott cikkek

A feketeszeder - Rubus fruticosus - az egyik legrégebbi, gyakorlatilag ősidők óta ismert vadon termő gyümölcs, melynek bogyói folyamatosan érnek július végétől szeptember végéig. Tüskés változata erdőszélen, árokparton, félárnyékos, ligetes helyeken él.

A növény tüskétlen, nagyobb szemű változatát amerikai szakemberek nemesítették, és nem annyira gyümölcséért, inkább buja indái miatt telepítik a hazai kertekbe is - élősövényként. Napjainkra azonban egyértelművé vált, hogy a feketeszeder számos egészségügyi szempontból hasznos tulajdonsággal bír.

Zsírégető, anyagcsere-pörgető csodagyümölcs

A feketeszedret elsősorban növényi festékanyagainak - antocianin-tartalmának - köszönhető antioxidáns tulajdonsága kapcsán szokták említeni. Ezek a természetes vegyületek a szervezetbe jutva semlegesítik a káros környezeti hatásokból eredő, sejtöregítő, rákkeltő szabadgyököket.

Amellett, hogy a szeder fogyasztása segít csökkenteni a daganatos betegségek kialakulásának esélyét, a fogyókúrádat is sikeressé teheti. Magas rost- és gyümölcssavtartalmának köszönhetően felpörgeti az anyagcserét, serkenti az emésztés folyamatát. Számos zsírégető vegyületet is tartalmaz, így például gazdag C-vitaminban, de van még benne B1- és B6-vitamin is - melyek szerepet játszanak a szénhidrátok és zsírok lebontásában

Magas káliumtartalmának köszönhetően pedig segít megszüntetni a has tájékán könnyen felhalmozódó folyadékot - így hatásosan karcsúsít.

Gyulladáscsökkentő hatás

A szeder mindemellett jó szalicilátforrás is: ez a hidroxi-benzoe-fenol sav segít a szervezetnek leküzdeni a fertőzéseket, emellett fájdalomcsillapító, gyulladáscsökkentő hatással is bír.

Tehát az emésztőrendszerben kialakult kisebb gyulladásos folyamatok enyhítésében is hasznos lehet a feketeszeder fogyasztása.

Így fogyaszd a szedret, ha fogyni akarsz!

Napi 15 szem szeder nagyjából 75 gramm - ennyit mindenképpen érdemes fogyasztanod, ha szeretnéd kihasználni a gyümölcs zsírégető, anyagcsere-pörgető hatását. Bár a savanykás szeder kiválóan feldobja a nyári süteményeket, ha fogyni akarsz, inkább nyersen, magában edd. Fogyaszthatod tízóraira, uzsonnára, de a főétkezések előtt vagy után is érdemes bekapnod pár szemmel - segíti az emésztést.

Szereted a feketeszedret?

Ezt is szeretjük