Bontja a zsírt, felpörgeti az anyagcserét, és finom is
Így fogyhatsz fekete teával!
Próbáld ki a fekete tea anyagcsere-serkentő hatását!

beauty and style
Top olvasott cikkek

A kávé mellett a fekete tea az egyik leggyakrabban fogyasztott élénkítőszer. Javítja az agyi vérkeringést, csökkentve ezáltal a szellemi - és kis mértékben a testi - fáradtságot.

Mindemellett fokozza a gyomorsav elválasztását, megkönnyíti az emésztési folyamatokat, segíti a fogyókúrát.

Karcsúsító fekete tea

A tea készítésére a Tea sinensis nevű örökzöld cserje leveleit használják. Ez a növény a nedves trópusi vagy szubtrópusi, illetve a tengerszint feletti magasságban fekvő területeket kedveli. A feldolgozás során a tealeveleket tálcákon szárítják, majd hengerlik - annak érdekében, hogy a növényi sejtek szétroncsolódjanak. Az ilyenkor felszabaduló enzimek hatására alakul ki a tea jellegzetes íze és aromája. A fekete teát - a zölddel ellentétben - fermentálják, vagyis erjesztik is.

Zsírbontó és anyagcsere-pörgető koffein

Egy csésze teában általában 40 mg koffein van - ez kétszerese a hasonló mennyiségű kóla koffeintartalmának, viszont csak kétharmada a kávéénak. A koffein fokozza a termogenézist: ez egy természetes folyamat, melynek során a test hőt állít elő, ehhez pedig zsírsejteket kell elégetnie. A fekete tea stimuláló hatással van a testre, fokozza az anyagcserét.

Hasi hízás ellen

A teában a koffeinen kívül értágító és vizelethajtó teofillin és kesernyés ízű teobromin is található. Vízhajtó hatásnak köszönhetően a fekete tea segít eltávolítani a hasi tájékon gyakran felgyűlő sejtközötti folyadékmennyiséget, karcsúsítva ezáltal a derekat. Csersavtartalmából adódóan pedig fokozza a gyomorsav elválasztását, illetve könnyíti az emésztést.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy lágy tojás, egy kis pohár élőflórás kefir, egy csésze fekete tea.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal párolt zöldséggel.
Uzsonna: egy csésze fekete tea.
Vacsora: bazsalikomos paradicsomsaláta mozzarellával.

2. nap

Reggeli: egy adag banánturmix, egy csésze fekete tea.
Tízórai: egy alma.
Ebéd: egy adag teljes kiőrlésű tészta paradicsomszósszal.
Uzsonna: egy csésze fekete tea.
Vacsora: egy adag gyümölcssaláta.

Fogyj teával!

Kattints az alábbi videóra, ha szeretnéd megtudni, milyen fogyasztó hatású teákat ajánl a dietetikus!

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megvajazva uborkával, egy csésze fekete tea.
Tízórai: egy marék sózatlan pisztácia.
Ebéd: egy adag lencsefőzelék, tükörtojással.
Uzsonna: egy csésze fekete tea.
Vacsora: egy adag tonhalas tésztasaláta.

Cikkünk megírásában dr. Százados Imre és dr. Százados Miklós Útikönyv a táplálékok világához című könyve segített.

Ezt is szeretjük