Duplázd meg a fogyást a félcentis magocskával
Így edd a fekete szezámmagot, hogy karcsúsodj
Próbáltad a fekete szezámmagot?

Ez is érdekelhet

Aranytojást tojó tyúk - bemutatjuk a LUSH 2020-as húsvéti kollekcióját (x)

Tiszta lakás, ragyogó jókedv (x)

Nátha, megfázás, influenza, vagy a „legrosszabb“…. (x)

Törzshajlítás 1440-szer? Naponta?! (x)

Kert és erkély: a Te otthonod (x)

beauty and style

Egyszerű, mitesszereltávolító maszk házilag: csak 1 hozzávaló kell hozzá »

Lezser elegancia és nőiesség: Audrey Hepburn stílusa máig halhatatlan »

Így viseld a kényelmes overallt, hogy nőies is legyen: leegyszerűsíti az öltözködést »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A szezámmagot legtöbben halványszínű apró magocskaként ismerjük, mely jellemzően különféle pékáruk tetejéről köszön ránk. Ám van egy fekete testvére is, emberi szervezetre gyakorolt hatásaik tekintetében megegyeznek, ám utóbbinál erősebbek.

Ezért érdemesebb ezt a fajtát választanod, ha szeretnéd serkenteni az anyagcsere-folyamatokat.

Segíti a fogyást a fekete szezámmag

A fekete szezámmag erősíti a májat és a vesét - fokozva ezáltal a test méregtelenítő folyamatait. A vitaminok közül elsősorban A-, E-, B1- és B2-vitamint tartalmaz, emellett jelentős mennyiségű kalcium, magnézium, foszfor és kálium is található benne.

Tápanyagtartalom 100 gramm fekete szezámmagban

  • 50 g zsír
  • 12 g rost
  • 580 kcal
  • 17 g fehérje
  • 10 g szénhidrát

Káliumtartalmának köszönhetően segít helyreállítani a szervezet felborult folyadékháztartását. Amennyiben túl sok nátriumban gazdag, illetve félkész ételt fogyasztasz, szervezeted vizet tart vissza, amiből adódóan többek között a derék területe vastagodik.

Ha elegendő káliumban gazdag ételt fogyasztasz, a visszatartott víz távozik a szervezetből, és hasad is laposabb lesz. Erről a folyamatról többet is megtudhatsz korábbi cikkünkből!

A fekete szezámmag ezen kívül magas rosttartalmának köszönhetően is segíti a fogyókúrát. Napi 30-40 gramm rost elegendő vízfogyasztás mellett segít, hogy a bélrendszerben megrekedt salakanyagok távozzanak a szervezetből. Ebből adódóan javul a tápanyagok felszívódása és felgyorsul az emésztés. Mindezeknek köszönhetően a fekete szezámmag felpörgeti az anyagcserét, és segít, hogy a kilók jóval gyorsabban olvadjanak le.

Mintaétrend

Az alábbi mintaétrendet nem kell túl szigorúan venni, inkább csak útmutatóként szolgál ahhoz, milyen formában érdemes fogyasztani a fekete szezámmagot. Ha azonban valóban fogyni szeretnél, fontos, hogy az apró magocskán kívül arra is ügyelj, hogy milyen egyéb táplálékokat eszel. Csökkentsd a finomított szénhidrátok - fehér liszt, cukor - fogyasztását, és lehetőség szerint a félkész ételeket is száműzd az étrendedből. Egyúttal növeld a friss, rostban gazdag ételek arányát.

Mi legyen a vacsora?

Ha már fogyókúráztál, valószínűleg te is feltetted magadnak a nagy kérdést, hiszen nem mindegy, hogy pontosan mikor és mit fogyasztasz, mielőtt nyugovóra térnél. Kattints az alábbi videóra, és kiderül!

1. nap

Reggeli: egy kis tányér zabkása - fekete szezámmaggal, mandulával, fahéjjal és bogyós gyümölccsel.
Tízórai: egy pohár élőflórás joghurt almakockákkal.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell árpagyönggyel.
Uzsonna: zöldsaláta fekete szezámmaggal megszórva.
Vacsora: egy kis tányér tonhalas tésztasaláta - teljes kiőrlésű tésztából.

2. nap

Reggeli: egy nagy pohár tejes turmix - tetszőleges gyümölccsel.
Tízórai: teljes kiőrlésű pogácsa - fekete szezámmaggal megszórva.
Ebéd: egy tányér rakott zöldség - megszórva pirított fekete szezámmaggal.
Uzsonna: pár szem sárgabarack.
Vacsora: 10 dkg grillezett tengeri hal quinoával.

3. nap

Reggeli: teljes kiőrlésű fekete szezámmagos pirítós csicseriborsókrémmel.
Tízórai: egy pohár élőflórás kefir korpás keksszel.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell párolt zöldkörettel.
Uzsonna: egy pohár tejeskávé - cukor nélkül -, egy kocka magas kakaótartalmú étcsoki.
Vacsora: egy tányér spárgakrémleves pirított fekete szezámmaggal megszórva.

Ezt is szeretjük