Végleg leolvadnak a zsírpárnák: ha ezt eszed minden étkezéshez, többet nem hízol vissza
A fehérje segít egészséges izom-zsír arányt kialakítani a testedben.

feherje por kakaos cover
Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

Mit tettek Gigi Hadid fejével? Rá sem ismerni a bájos modellre »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Noha a fogyás elsősorban a kalóriabevitel csökkentéséből származik, ha az ételeidet úgy válogatod össze, hogy azok gazdagok legyenek fehérjében, az segít a zsírleadásban, sőt, később az elért testsúlyod megtartásában is.

A fehérjék a szervezet napi működéséhez biztosítanak energiát, csökkentik az éhségérzetet, valamint fontos szerepet játszanak az izomtömeg fenntartásában is. Az izmok leadása és ezáltal az anyagcsere lassulása a visszahízás egyik legfőbb oka, ezért különösen fontos, hogy a fehérjékre odafigyelj. Mutatjuk, hogyan számold ki, illetve oszd fel minden étkezéshez a számodra naponta szükséges mennyiséget!

Mennyi fehérjét vigyél be, ha fogyni akarsz?

A fehérjemennyiség meghatározásához a napi kalóriabeviteledet és a testsúlyodat kell alapul venned. A súlyod szerint minimálisan minden egyes testsúlykilogramm után 0,8 gramm fehérjét kell a nap folyamán elfogyasztanod, ám az sem gond, ha minden kilóra 1,4 gramm jut.

Ajánlott azonban - hacsak nem követsz egy, a fehérjefogyasztást másként szabályozó diétát -, hogy a napi bevitt kalóriáknak körülbelül csak 35%-a származzon fehérjéből. A proteinnek minden grammja 4 kalória, így 1200 kalóriás étrenddel 105 gramm, 1600 kalóriás diétával pedig 140 gramm körül van az ajánlott mennyiség.

Ha behatároltad a mennyiséget, oszd azt el egyenletesen a nap minden egyes étkezésére, így a fehérje folyamatosan kifejtheti éhségcsökkentő, izomregeneráló hatását.

A számításra példa: ha 75 kiló vagy, akkor minimum 60 gramm fehérjét kell bevinned, melyet napi öt alkalomra osztva étkezésenként 12 gramm elfogyasztandó proteint kapsz. Ennek természetes, diétás forrásairól itt olvashatsz, míg a fehérjetartalmú étrend-kiegészítőkről itt tájékozódhatsz.

Reggelik, tele fehérjével

Ha szeretnéd proteindús táplálékokkal indítani a reggelt, akkor válogass a következő finomságok közül, melyek délig laktatnak, és segítenek, hogy energikusan induljon a napod!

Ezt is szeretjük