10 laktató, fehérjedús reggeli, ha fogyni akarsz: egészen ebédig eltelítenek
A fehérje előnye, hogy laktat, és lassan éhezik meg utána az ember.

GettyImages-637271816
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

beauty and style

A 70-es években nem volt nőiesebb smink ennél, és most újra divatos – Póklábpillák egyszerűen »

A bőr és a haj csodafegyvere a squalane: elképesztő változást idéz elő »

Így még biztosan nem gondoltál a rövidnadrágra: nőies szettek, amikben ősszel is helyet kaphat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokat vitatott kérdés, hogy mi a fontos a reggelinél, a szénhidrátok, zsírok vagy fehérjék? Utóbbi túlsúlyát javasolják a szakemberek, hiszen a fehérjében gazdag reggeli amellett, hogy nagyobb teltségérzetet okoz, és jóllakottságot eredményez egész délelőttre, segít az izmok regenerálódásban és építésében is.

A fehérje az a tápanyag, amelyből a szervezet a legkevésbé hajlamos zsírszöveteket építeni, erre ott vannak a zsírok és a gyors felszívódású szénhidrátok. Utóbbiak ráadásul a vércukorszintet is megdobják, ami hamar leesik, így rövid időn belül farkaséhes leszel. A lassú felszívódású szénhidrátokkal azonban reggelire sem lősz mellé,  gond nélkül beiktatható egy-egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vagy egy isteni finom zabkása fehérjével és gyümölccsel megpakolva. 

Mennyi fehérjét fogyassz?

Ajánlott legalább a testsúly minden kilogrammja után 0,8 gramm fehérjét bevinni, egy 70 kilós nő esetében ez 50-60 gramm fehérjét jelent naponta. A sportolóknál ez a szám sokkal magasabb, attól függően, hogy milyen típusú mozgást végeznek, és mennyit edzenek. A fehérjékben gazdag ételeket célszerű elosztva bevinni a nap folyamán, hiszen az emberi szervezet egyszerre maximum 30 g fehérjét képes feldolgozni. 

Az alábbiakban adunk pár ötletet, hogyan érdemes összeállítani a reggelit úgy, hogy támogassa a diétádat, mindemellett változatos is legyen.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük