Mitől lesz fehérjedús a zabkása? 10 laktató, zsírfaló hozzávalót mutatunk
A zabkása a legjobb fogyókúrás reggeli, ha pedig így készíted, rostban és fehérjében is gazdag lehet.

zabkasa cover 2
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

A kézfejen hamarabb nyomot hagy az idő, mint az arcon: szuper hatóanyagok ráncok és foltok ellen »

A legnőiesebb fürdőruhák telt idomokra: 10 ezer forint alatt is találsz csinos darabokat a leárazásokon »

Tápláló smoothie barackból: felpörgeti az anyagcserét, és energiát ad egész napra »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zabkásafogyasztás fogyókúrás hatékonyságáról mostanra több tanulmány is készült, melyekben a kísérleti csoportok tagjai több hetes megfigyelések után alacsonyabb koleszterinszintet és több fogyást produkáltak, szemben azokkal, akik egyező szénhidráttartalmú tésztát reggeliztek.

Az egészségtudatos életmód közreműködőjeként a zabpehely megannyi alakbarát receptben szerepel: nagy mennyiségű béta-glükán élelmi rostot tartalmaz, ami csökkenti a koleszterinszintet, avenantramid antioxidánsai pedig szabályozzák a vérnyomást. Ezenfelül a zabkása nagyon tápláló, így nemcsak fogyaszt, hanem egész délelőttre ellát energiával.

Fehérjedús ételek zabkásához

A zabkása jó választás a szénhidrát kontrollált beviteléhez, hiszen, ha reggelire nagyobb mennyiséget fogyasztasz belőle, akkor a szervezet a szénhidrátot csaknem teljes egészében hasznosítja, és nem raktározza el zsírként úgy, mintha este ennéd. Egy adag zabkása 8-10 gramm fehérjét tartalmaz, ám bizonyos összetevőkkel némileg felturbózhatod az arányt. Ez egyrészt segíti a diétádat, másrészt biztos lehetsz benne, hogy délig sem leszel éhes.

Képek: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük