Ezt tedd a lapos hasért! 3 egyszerű dolog, hogy leszámolj a zsírpárnákkal
Mindenki feszes, lapos hasról álmodik. Hitted volna, hogy pár apró változás is elég a nádszálkarcsú derékért?

Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Ne a hajadhoz, a bőröd színéhez válassz vörös rúzst: megmutatjuk, melyik illik hozzád »

A 10 legdivatosabb frizura a 90-es évekből - Nem mindegyikre érdemes visszaemlékezni »

Ez lesz a 6 legerősebb trend ősszel: marad a kockás, és visszatér az állatminta »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fenék és a combok mellett a hasi zsírpárnák azok, amelyek a legtöbb gondot okozzák - nem egyszerű őket a nyári ruhák alá rejteni, időigényes megszabadulni tőlük, visszaszedni azonban csak napok kérdése.

Tippjeink segítségével azonban sokat tehetsz azért, hogy megszüntesd a puffadást, és felszámold az ínségesebb időkre elraktározott párnácskákat.

Pörögj fel!

Azok az edzések, amelyek hatással vannak a szív- és érrendszeredre, segítenek a hasi zsírpárnák elégetésében is. Tested ugyanis úgy van felépítve, hogy a has és csípő tájékára raktározza azt a zsírt, amiből vészhelyzet esetén energiát nyerhet.

A legmegfelelőbb erre a célra a kardioedzés, ami rövid idő alatt nagy mennyiségű energiát éget el, megemeli a pulzusszámodat és a vérnyomásodat is, de már napi 40 perc erős sétával is hetente fél kilogrammnyi tiszta zsírt égethetsz el a gyomrod tájékáról. A hatást fokozhatod, ha a 40 percből minden ötödiket kocogással töltesz.

Ha keringésfokozó edzésbe kezdesz, a tested elsőként a hasad felső részén található zsírpárnákat kezdi el elégetni, hogy pótolja a szükséges energiát.

Amikor itt már elfogyott a zsír, a has alsó részén található raktárakhoz nyúl, végül pedig az oldaladról olvad majd le a zsír.

Fontos, hogy az edzés megkezdése előtt legalább egy fél órával már ne egyél, így tested nem a bevitt, hanem az elraktározott készleteket fogja használni. A folyadékot azonban pótold folyamatosan, lehetőleg olyasmit igyál - például izotóniás italt -, ami a zavartalan zsíranyagcseréhez szükséges vitaminokat és ásványi anyagokat is tartalmazza.

Ne sózz rá!

Ha számodra is megszokássá vált már, hogy még kóstolás előtt megsózod az ételedet, akkor itt az ideje, hogy azonnal leszokj róla, akár csak a cukrozásról. Amit csak lehet, készíts só és cukor nélkül, az elkészült ételhez pedig soha ne adj utólag még több sót.

A cukortartalmú ételeknek magas a glikémiás indexe - éppúgy, mint a fehér kenyérnek, a pizzának vagy a sült krumplinak -, ezért vércukorszint-ingadozáshoz, anyagcserezavarokhoz, ezáltal pedig hasi hízáshoz vezetnek. A nehezen lebontható cukor megemésztése egyébként is rossz hatással van a kiválasztó folyamatokra.

Nem jobb a helyzet a sóval sem. A túl sok nátrium ugyanis felborítja a vízháztartás egyensúlyát, megnehezíti a vesék munkáját, így tested nem lesz képes felhasználni a méregtelenítő folyamatokhoz az összes elfogyasztott folyadékot, ami aztán megreked a sejtek között, és előszeretettel rakódik le a has, a csípő és a fenék környékére.

Az ízlelés csak szokás kérdése, minél több sót és cukrot eszel, annál inkább hozzászokik a nyelved az aromákhoz, így annál több fűszert igényel majd, hogy kielégítse a sós vagy édes íz iránti vágyát. Ha viszont kevesebb fehér kristályt hintesz az ételeidre, a nyelved néhány hét elteltével ahhoz is hozzászokik, és a kevesebb sót vagy cukrot tartalmazó ételt is ugyanolyan ízletesnek találod majd.

Zárd ki az allergiát!

Ha nem találsz semmi kézzelfogható magyarázatot arra, miért hízol hasra, és az emésztésjavító diéták sem hozták meg a várt eredményt, érdemes elgondolkodnod, nem valamilyen ételintolerancia áll-e a a háttérben. Ha a tested képtelen bizonyos tápanyagok lebontására, az görcsökhöz, puffadáshoz és az anyagcsere megbetegedéséhez vezethet - ez pedig hasi hízást okoz.

A legegyszerűbben úgy zárhatod ki az intoleranciát, ha legalább egy hónapig nem fogyasztod azt a tápanyagot, ami a tüneteket okozza. Ha ennyi idő alatt nem észlelsz a testeden jelentős javulást - megszűnnek a görcsök, kiegyensúlyozottabb lesz az anyagcseréd, csökken a hasad térfogata -, akkor valószínűleg nem ez az étel okozza az allergiát. A következő hónapban iktass ki egy másik ételcsoportot.

Kezdd azokkal az ételekkel, amelyek leggyakrabban okoznak lebontási nehézségeket: a tejjel, az élesztővel és a liszttel. Ha a problémát nem ezek okozták, próbálkozz különböző gyümölcsökkel vagy fűszerekkel.

Ezt is szeretjük