Csak napi 15 perc! Ez a leghatékonyabb fogyókúrás módszer a szakértők szerint
Ha van naponta negyed órád erre, sikeres lesz a fogyás.

no-fogyas
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Magyarországon napjainkban minden negyedik gyerek túlsúlyos vagy elhízott, a felnőtteknek pedig több mint fele küzd valamilyen szintű súlyproblémával. Európa legelhízottabb nemzete vagyunk. A túlsúly az esztétikai problémán túl szoros összefüggésben áll a szív- és érrendszeri betegségekkel, a 2-es típusú cukorbetegséggel, az ízületi problémákkal, a daganatos betegségek kialakulásával.

A fogyókúrának viszont sokan megfelelő táplálkozási ismeretek hiányában vágnak neki, aminek eredménye a várt siker elmaradása vagy a gyors visszahízás. A Vermonti Egyetem vizsgálata szerint a hatékony fogyókúra alapja a táplálkozási önellenőrzés, melyet azonban sokan túl időigényesnek tartanak. Jean Harvey és csapata bizonyították, hogy a fogyási napló vezetése közel sem olyan macerás, mint azt sokan hiszik.

A fogyás leghatékonyabb módszere

A Vermonti Egyetem és a Dél-Kaliforniai Egyetem kutatói által végzett tanulmány az első, mely számszerűsíti az étrend-önellenőrzés tényleges időtartamát. A vizsgálat során a kutatók 142 résztvevő önellenőrzési szokásait vizsgálták 24 héten keresztül. A kutatási alanyok hetente konzultáltak dietetikussal a vizsgálat ideje alatt.

fogyokuras-app

A résztvevők a hat hónap során rögzítették aktuális napi étkezésüket, a kalória-, zsír- és szénhidrátbevitelüket. Azok a résztvevők, akik testtömegük 10%-át vesztették el a 24 hét alatt - a csoport legsikeresebb tagjai -, átlagosan napi 23 percet töltöttek internetes önellenőrzéssel a vizsgálat első hónapjában. A rutinnak köszönhetően azonban a hatodik hónapra ez az idő 14,6 percre csökkent.

Étrend-önellenőrzés: napi 15 perc

- Az emberek tartanak ettől a módszertől, mert úgy vélik, hogy túl macerás módja a fogyásnak, de a kérdés az, hogy valójában mennyi időt is vesz igénybe ez az önellenőrzés. A válasz pedig, hogy egyáltalán nem sokat - mondta Jean Harvey, a Vermonti Egyetem Táplálkozási és Élelmiszer-tudományi Tanszékének elnöke, a tanulmány vezető szerzője.

Ahhoz tehát, hogy a súlyvesztés valóban sikeres legyen, bizonyos szintű táplálkozási ismeretek birtokában kell lennie a fogyni vágyónak. Ebben segítenek a fogyókúrás appok, melyekkel könnyen kiszámítható a napi kalória-, szénhidrát- és zsírbevitel. Már az is rengeteget segíthet, ha valaki étkezési naplót vezet, és lelkiismeretesen és pontosan felírja, hogy mit fogyasztott, így elég hamar kiderül, hogy merre keresendő a fogyás megoldása. A kutatásnak köszönhetően pedig már az is látható, hogy mindössze napi 15 perc ráfordítást igényel az ily módon végzett önellenőrzés.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Ezeket az appokat próbáld ki, ha fogyni akarsz!

Az olyan online étrendmegfigyelő alkalmazások, mint a MyNetDiary Calorie Counter, a My Diet Coach vagy a MyFitnessPal, mindenki számára elérhetőek, ingyenesen letölthetőek. Az alábbi képeken többet is megtudhatsz róluk.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük