Fotózd le az ételt, ha fogyni akarsz: segíti a túlsúly leadását az agy manipulálása
Bármilyen idegesítőek is számodra az Instagramra feltöltött ételfotók, még segíthetnek is a fogyásban!

GettyImages-624718052
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

beauty and style

Gátolják a pattanások kialakulását és szűkítik a pórusokat: antioxidáns kencéket teszteltünk »

Ezek a legdivatosabb nadrágfazonok, ha hanyagolnád a farmert: extra nőiessé teszik a megjelenést »

Kate Moss 18 éves lánya már kész nő: Lila bájos arcáért odáig vannak a fotósok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az Instagramot használók körében még mindig az egyik legnépszerűbb műfaj az ételfotózás. Míg évekkel ezelőtt tömegek örökítették meg és posztolták ki, milyen szendvicset ettek reggelire, vagy milyen kávét ittak aznap, ma már az ételfotózás egyfajta önkifejezési formává vált, a közösségi oldalakon egyre több remekül megkomponált képpel találkozhatunk. 

Az ételek megörökítése azoknak is hasznára válhatnak, akik fogyókúráznak, hiszen a fotók nem csak abban segítenek, hogy dokumentációként szolgáljanak a diétázónak, akik a nap folyamán bármikor visszanézhetik, mit fogyasztottak, de az agy becsapásával lassabban is éheznek meg.

#mutimiteszel

Az ételek fotózása egyfajta fényképes étkezési naplóként is funkcionálhat: segít jobban odafigyelni arra, hogy az ember mit eszik, mennyit és miért. A fotók alapján pedig a nap végén vagy akár pár hét elteltével is végig tudja nézni, milyen ételeket fogyasztott, mi az, amin változtatnia kell a siker érdekében. 

GettyImages-486978037

Ha a fotók mellé odaírja a fogyókúrázó a mennyiségeket, kalóriatartalmat, esetleg a makrotápanyagok arányát, könnyen le tudja vonni a következtetést, mi az, amiből túl sokat vagy épp túl keveset eszik, vagy hogyan változtasson étkezési szokásain.

Lassabban éhezik meg az ember

Kutatások kimutatták, hogy nagyban befolyásolja a teltségérzetet és az étkezések között eltelt időt az, ha az ember a test jelzéseire, nem pedig az órára figyel, valamint arra, hogy mennyi figyelmet fordít a táplálkozásra. Érdemes időt adni és ráhangolódni az ételekre, azok ízére, állagára. Így az ételeket elsősorban kényelmesen, időt hagyva, minden zavaró körülményt kiiktatva kell elfogyasztani. Az agyban rögzülnek az ízekkel kapcsolatos emlékek, és amikor előkerülnek a fotók, szemmel eszik az ember, az érzékszervei megkapják az örömforrást, így az agyat becsapja, mivel úgy érzékelheti, hogy kielégült, ezáltal lassabban is éhezik meg egy-egy étkezés között.

A cikk az ajánló után folytatódik

Nincs csalás!

A fotografikus étkezési napló vezetése mindezek mellett segít abban, hogy ne csaljon a fogyókúrázó. Lehet, hogy a sima étkezési naplóba a nap végén elfelejti valaki bevinni a pár kocka csokit vagy egy kapucsínót, de ha lefotózod előtte, pontos képet kapsz, mit fogyasztottál a nap folyamán, azaz a nassolást is könnyebb nyomon követni. A dietetikusoknak is nagy segítség lehet, akik a fotók alapján rá tudnak jönni arra, hogyan változtatható az étrend.

GettyImages-472254762

Egy 43 személlyel végzett kísérlet azt is elemezte, hogy a fényképes ételnaplók - a hagyományos papír alapú étkezi napló helyett - megváltoztathatják az ételválasztással kapcsolatos attitűdöket. A kísérleti alanyok egy héten át lefotózták, mit fogyasztottak, és megállapították, hogy a képek segítettek a diétázóknak később egészségesebb hozzávalókat válogatni a napi menüjük megtervezésekor.

Köszönhetően a dokumentált falatoknak, sokkal könnyebb odafigyelni a megfelelő arányokra, az étel minőségére. Ha pedig valaki az Instagramra is posztolja a fotóit, a közösségi nyomás és a like-ok száma is segíthet kitartani az egészséges táplálkozás mellett.

Egyhetes mintaétrendet és otthoni edzéstervet mutatunk

Ha úgy érzed, nyáron kicsit elszaladt veled a ló, Vágó Evelin személyi edző, sportrehabilitációs tréner segítségével könnyen leszámolhatsz a zavaró pluszkilókkal, és télig akár tíz kilótól is megszabadulhatsz!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük