Te tudod, mennyi cukor van az ételeidben?
Íme, a lista!
Ismerd meg néhány élelmiszer cukortartalmát, és tudd meg, mitől hízol napról napra.

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Széles a csípője, és mer öltözködni: szuper divattippek egy plus size modelltől »

Ez a minta még a kockásnál is divatosabb lesz tavasszal: így viseld! »

Ez a világ legtermészetesebb kollagénes fátyolmaszkja: készen kapod a tojáshéjból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokan a sikeres fogyás és a feszesebb bőr reményében csökkentik a heti csokoládé- és süteményadagjukat, azt gondolva, hogy ezzel sokat tettek a karcsú alakért.

Egészséged megőrzése és a túlsúly leküzdése érdekében valóban fontos, hogy minél kevesebb cukorban gazdag táplálékot fogyassz, de vajon tisztában vagy vele, hogy melyek azok az élelmiszerek, amiket még számításba kell venned?

Nem kötelező feltüntetni a tápértékadatokat

Ha a boltok polcairól leemelsz egy-egy terméket, hogy átbogarászd az összetevők listáját, a legtöbb esetben többé-kevésbé részletes tájékoztatást találsz. Olykor azonban kezedbe akadhat olyan áru is, amin a paradicsomsűrítmény név kivételével a világon semmi nem szerepel.

Ennek oka, hogy a jelenleg érvényben lévő előírások szerint az élelmiszerek jelölésén nem kötelező a tápértékadatok - ezen belül a cukortartalom - feltüntetése. Amennyiben a gyártó mégis megadja ezeket az adatokat, úgy a Magyar Élelmiszerkönyv erre vonatkozó előírásaihoz kell tartania magát.

Ha fel akarja tüntetni a termék cukortartalmát, úgy kötelezően 100 grammra, illetve 100 milliliterre vonatkozóan meg kell adnia az élelmiszer teljes energiatartalmát, fehérjetartalmát, szénhidrát- - ezen belül cukor-, zsír-, élelmirost- és sótartalmát.

Ennyi cukor van az ételeidben

Csak hogy legyen mihez viszonyítanod: egy csapott teáskanál cukor körülbelül öt grammnak felel meg, egy kockacukor pedig nagyjából 3 grammot nyom. Az alábbi felsorolásból látszik, hogy néha nem is a csokoládé jelenti a legkomolyabb veszélyt az alakodra, illetve vércukorszintedre nézve. A cukortartalom felsorolásunkban nem a gyártók által megadott 100 grammra vonatkozik, hanem egy darab termékre.

Néhány ismertebb élelmiszer cukortartalma

  • Twix, 51 g - cukortartalom: 25 g.
  • Snickers, 51 g - cukortartalom: 30 g.
  • Fanta narancs, 500 ml - cukortartalom: 66 g.
  • Nestlé epres müzli, 40 g - cukortartalom: 8 g.
  • Oké! kakaós tej, 450 ml - cukortartalom: 50 g.
  • Kecskeméti őszibarack bébiétel, 190 g - cukortartalom: 18 g.
  • Danone Könnyű és finom gyümölcsjoghurt, 125 g - cukortartalom: 14 g.

Korábbi cikkünkben tájékozódhatsz a túlzott cukorfogyasztás egészségügyi kockázatairól, valamint arról, hogy mennyit is lenne szabad enned naponta.

Cukor helyett

Ha szeretnéd étrendedben helyettesíteni a cukrot, kattints az alábbi videóra, és hallgasd meg a dietetikus tanácsait!

2016 decemberétől mindenhol lesznek apró betűk

Az Európai Unió a 1169/2011 EK rendeletben 2011-ben szabályozta az élelmiszerek kötelező jelölési előírásait. Ennek megfelelően 2016 decemberétől valamennyi élelmiszeren kötelezően fel kell tüntetni annak tápértékét. Addig is érdemes csak olyan terméket vásárolnod, melyen a gyártó megadja az élelmiszer energia-, szénhidrát-, fehérje- és zsírtartamát. Ha pedig látod, hogy a táplálék cukortartalma indokolatlanul magas, inkább hagyd a polcon.

Blog.hu ajánló