Nadrágméreteket farag le rólad: indítsd be a zsírpárnák olvadását ezzel az edzéssel
A legjobb, ha így kombinálod az edzést.

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

összesen 2 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

Egy színésznő, 8 frizura: Blake Lively legnagyobb átalakulásai »

7 ruhadarab, ami láthatatlanná tesz: beolvad a környezetbe »

Így viseld a válltömést 2018-ban: nagyon úgy tűnik, hogy újra trendi lesz »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha a diétádat szeretnéd még hatékonyabbá tenni, akkor ahelyett, hogy az egészségesnél alacsonyabbra csökkentenéd a bevitt kalóriák számát, sokkal inkább érdemes egy kicsit mozognod. Ezzel ugyanis nemcsak az energiafelhasználásod növekszik, de felpörög az anyagcseréd, és egészségesebb is leszel.

Noha a legfontosabb, hogy mozogj, az sem mindegy, hogy milyen sportolási formát választasz, ugyanis nem minden edzés egyformán hatékony a zsírpárnák ellen. Mutatunk egy jó alapot, amivel érdemes lehet elkezdened.

Otthoni edzés kardióval és erősítéssel

Ahhoz, hogy a zsír tényleg nadrágméretenként olvadjon le rólad, a leghatékonyabb módszerekre van szükség. Ezek egyike azoknak az edzéseknek a csoportja, melyek a napi a kardiózást heti kettő-három alkalommal erősítő edzéssel is kiegészítik.

Ha kezdő vagy, vagy nagyon nagy túlsúllyal küzdesz, akkor kezdj eleinte csak kettő erősítő edzéssel, ám, ha átlagos a kondíciód, akkor három alkalomba is belevághatsz. Ezek között a hét folyamán mindig legyen egy-egy nap pihenő. Az erősítést érdemes úgy végezni, hogy az összes izomcsoport sorra kerüljön. Jó példa lehet egy a has izmait edző napot, majd egy a fenékre és combra fókuszáló edzést, utána pedig egy komoly mélyizomtornát beiktatni a hétre, így minden területet lefedsz. Egy másik lehetőség egyik nap a felsőtestet dolgoztatni, míg másnap az alsó régiókat.

A kezdő erősítő edzések során minden gyakorlatból egy sorozatot csinálj, majd egy-egy hét elteltével növeld kettőre, majd háromra a sorozatszámot. Ha súlyzót használsz, akkor olyan nehezet válassz, amivel 8-12 ismétlést követően már fáradtnak érzed az izmaidat, de még nem okoz a súly nagy fájdalmat. A pihenőidő 60-90 másodperc legyen a sorozatok közt.

A kardió edzés napi ajánlott mennyisége 30 perc. Ezt akkor is javasolt elvégezned, ha aznap erősítesz is. Ilyenkor kezdj a kardióval, mely bemelegítésként is működik az erősítés számára. Kardiónak számít a közepesnél gyorsabb tempójú gyaloglás vagy a nordic walking is, ám kocoghatsz vagy biciklizhetsz is.

Miért nem csak az egyik vagy a másik?

Noha a kardió edzések általában jóval több kalóriát égetnek, mint az erősítő programok, mégsem ideális csak ezt végezni a fogyókúra kiegészítéseként. Az erősítő edzés ugyanis felpörgeti az anyagcserédet azáltal, hogy izomképzésre kényszeríti a szervezetedet.

Körülbelül fél kiló izom passzív állapotban való fenntartásához a testednek napi 50 kalória kell. A zsírszövet életben tartásához sokkal kevesebbre, mindössze 3-ra van szüksége. Ráadásul az izom jelentősen kisebb helyet is foglal, így ha a zsírpárnákat izmokra cseréled, akkor is karcsúbb leszel, ha ugyanannyi kiló maradsz.

Mivel a kardió sok kalóriát éget, de nem terheli megfelelő mértékben az izomzatot, arra biztathatja a szervezetet, hogy az az izomtömegből is fogyjon, hiszen így nem kell fenntartania sok kalóriát kívánó szövetet a hiányállapot során. A két edzéstípus kombinálásával azonban ez elkerülhető.

Extra erős, zsírégető jóga

A jóga a legjobb erősítő gyakorlatok közé tartozik, melyet otthon, egyszerűen, saját súllyal elvégezhetsz. Mutatunk néhány ászanát, melyeket érdemes kipróbálnod!

Blog.hu ajánló