Egy dolgot evett minden étkezéshez, és kétszer annyit fogyott, mint előtte
Mutatjuk a szezonális szuper zsírfalót
Kim Kardashian is fogyott vele.

eper2
Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Ragyogóvá varázsolja a fénytelen és száraz hajat: a geránium illóolaj hatása már pár használat után jelentkezik »

6 öltözködési tipp, amit érdemes ellesni Diana hercegnőtől: elképesztően stílusos volt az átlagos hétköznapokon is »

Helen Mirren 75 évesen is ragyogóan néz ki: fiatalító sminkjét érdemes ellesni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az eper az egyik legegészségesebb tavaszi gyümölcs, mely telis-tele van A-, B1-, B2- és C-vitaminnal, antioxidánsokkal és ásványi anyagokkal, ráadásul 100 grammjában mindössze 32 kalória található, így a fogyókúrát is sokkal könnyebbé teheti.

Fontos leszögezni, hogy nem eper-monodiétáról van szó, melynek során csak epret szabad enni, ez ugyanis se nem egészséges, se nem segít a megfelelő életmód kialakításában. Hiába fogyott Victoria Beckham ezzel a módszerrel sokat 2004-ben, a 266 kalóriás étrend túlzottan radikális. Ehelyett próbáld ki azt az eperdiétát, amely nevét arról kapta, hogy minden étkezéshez epret eszel.

Az eperdiéta

2014-ben Kim Kardashian úgy fogyott, hogy minden étkezéshez epret evett, ráadásul epres smoothie-t fogyasztott nassolnivalóként is, sőt, Sarah Jessica Parker is szívesen választ epres étrendeket, ha formába akarja hozni magát.

A különböző menüsorok általában három-négy napos villámdiétákat írnak elő, melyek során napi 1200 kalóriát fogyaszthatsz. Reggeliként például előfordul gyümölcssaláta almával, banánnal és eperrel, vagy epres házi joghurt, míg ebédre spárgával és eperrel készül a pulykamell. A nassolnivaló a diétákban legtöbbször eperturmix vagy nyers eper, vacsorára pedig tejtermékekkel, például rikottával és sajttal fogyaszthatod az epret.

A diéta előnyei és hátrányai

Az alacsony kalóriatartalmú és zsírmentes gyümölcs fogyasztása könnyű súlyvesztést eredményez, hiszen az eper magas rosttartalma miatt jóllakottságérzetet biztosít. Emellett a diéta során a szervezeted feltöltheti a mangánraktárait, és rengeteg C-vitaminhoz is jut. További előnye az epernek, hogy gazdag cianidinban, ami egy flavonoid, azaz antioxidáns, így csökkenti a szívbetegségek és a rák kockázatát.

Ha azonban a diétát túlzásba viszed, annak már komoly hátrányai lehetnek, mint az erőtlenség és a hasmenés, melyeket később súlyosabb emésztőrendszeri betegségek követnek. Nézd meg, hogyan néz ki egy jól felépített epres étrend!

Mintaétrend három napra

Mindig kérd ki az orvosod véleményét, mielőtt egy étrendet elkezdesz, ez nincs másképp az eperdiéta esetében sem!

Első nap - 1121 kalória

Reggeli: gyümölcssaláta fél almából, fél banánból és 250 gramm eperből - 174 kalória.
Ebéd: saláta egy szelet pirított pulykamellel, 150 gramm eperből, 100 gramm kígyóuborkából, 300 gramm spárgából, egy evőkanál olívaolajból, petrezselyemmel és fél evőkanál dióval megszórva - 385 kalória.
Vacsora: egy közepes főtt krumpli és egy főtt zeller összetörve, egy deci joghurttal elkeverve és két evőkanál sajttal megszórva, 100 gramm eper - 252 kalória.
Nassolnivaló: délelőtt és délután egy-egy pohár turmix 100 gramm eperből, egy banánból és egy pohár joghurtból - 155 kalória.

Második nap - 1291 kalória

Reggeli: két szelet teljes kiőrlésű kenyér, 50 gramm alacsony zsírtartalmú sajt, 100 gramm eper - 410 kalória.
Ebéd: 100 gramm eper, egy fél fejes saláta, egy paradicsom, egy paprika, 50 gramm alacsony zsírtartalmú sajt, egy pohár joghurt salátaként elkészítve, citromlével, petrezselyemmel, sóval ízesítve, a tetejére egy szelet teljes kiőrlésű kenyérből krutont piríthatsz - 295 kalória.
Vacsora: 100 gramm palacsinta 100 gramm friss eperrel és egy-egy teáskanál mézzel - 387 kalória.
Nassolnivaló: zöld turmix két deci szójatejből, egy banánból, 50 gramm eperből és 100 gramm spenótlevélből - 200 kalória.

Harmadik nap - 1212 kalória

Reggeli: 50 gramm zabpehely, 100 gramm eper, két deci 100%-os almalé - 322 kalória.
Ebéd: tejberizs 100 gramm rizzsel és 2 deci tejjel, 50 gramm nyírfacukorral és eperrel - 473 kalória.
Vacsora: ugyanaz, mint az első napi ebéd - 385 kalória.
Nassolnivaló: 100 gramm eper - 32 kalória.

Ezt is szeretjük