Természetes étvágycsökkentő, finom édes, mégis kevés cukor van benne: az eper 4 fogyókúrás hatása
Az epernek több olyan hatása is ismert, melyek segítik a fogyási folyamatokat.

GettyImages-881906660
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Sokak nagy örömére elkezdtek sorra felbukkanni a boltok polcain a zamatos eprek, amik nemcsak nagyon ízletesek, hanem fontos vitaminokkal, ásványi anyagokkal és antioxidánsokkal látják el a szervezetet.

Számos hatása ismert, természetes gyulladáscsökkentő, fogyasztásával jelentősen redukálható különböző érrendszeri betegségek kialakulása, és mindezek mellett még a fogyási folyamatokat is segíti.

Az eper hatása a fogyásra

Alig tartalmaz kalóriát

Az eprek 91%-ban vízből állnak, éppen ezért nagyon kevés kalória van bennük, 150 grammjában kevesebb mint 50 kcal lapul - ez nagyjából 10-12 szem közepes epernek felel meg.

GettyImages-1216447764

Desszertként fogyasztva vagy reggeli zabkásába keverve még a szigorú kalóriaszámoláson alapuló diétákba is bőven belefér, kellemes édes íze miatt pedig épp olyan jóleső érzéssel tölti el az embert, mintha csak valamilyen cukrozott édességet fogyasztana. 

Teltségérzetet okoz

A finom gyümölcs tele van oldható rostokkal, amik bizonyítottan elnyújtják a teltségérzetet, csökkentik az étvágyat és ezáltal a napi bevitt kalóriamennyiséget is. 10-12 darab elfogyasztásával a napi ajánlott rostbevitel 10 százalékát fedezni lehet. 

Az étkezési rostok mindemellett táplálják a jótékony baktériumokat is a belekben, és a mikrobiom, bélflóra megfelelő egyensúlya nélkülözhetetlen a fogyáshoz.

Édes, mégis alig van benne cukor

Rosttartalmának hála a benne lévő cukor sokkal lassabban szívódik fel, így nem dobja meg hirtelen a vércukorszintet, aminek lezuhanása falási rohamokhoz, szénhidrátéhséghez vezetne. Ezenkívül alacsonyabb cukortartalommal rendelkezik, mint a legtöbb gyümölcs, 12 közepes eperben mindössze 7 gramm található.

A cikk az ajánló után folytatódik

Kiemelkedő C-vitamin-forrás

Már öt szem nagyobb eperrel fedezhető a napi ajánlott C-vitamin-mennyiség 98 százaléka. Ez a vitamin elősegíti a zsíroxidációt az edzések során, tehát hatására több zsírt, kalóriát éget el a szervezet, mint nélküle.

Változatosan beépíthető az étrendbe

Az eperből számos finomság készíthető, akár önmagában elfogyaszthatod, salátába, reggeli müzlibe, joghurtba keverve is isteni finom, de fehérjeshakek vagy smoothie-k alapanyaga is lehet.

Nem minden formájában ajánlott beépíteni a diétába, kerülendők az eperszörpök, az eperlekvárok, dzsemek vagy szószok, mivel ezek rengeteg hozzáadott cukrot tartalmaznak.

GettyImages-626646216

Az eper egyeseknél allergiás reakciót válthat ki, mely a bőrön megjelenő pirosas foltok képében, vagy a torok viszkető érzésében jelentkezhet. Aki érzékeny a sárgabarackra, mandulára, szilvára vagy az almára, azoknak nem javasolt a fogyasztása.

Melyik gyümölcsben a legkevesebb a cukor?

A gyümölcscukor fogyasztását a diéta során érdemes csökkenteni, de nem elhagyni.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük