Napi 20 perc, és eltűnik a felesleges zsír: az EMOM-edzéshez semmilyen eszköz nem kell
20 perces mintaterv Every Minute on the Minute jellegű intervall edzéshez.

guggolas
Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Hajmeresztő pulóverek a 80-as évekből – Nem tudjuk, hogy sírjunk vagy nevessünk-e »

Zseniálisan egyszerű trükk a szemüveg bepárásodása ellen: olcsóbb, mint gondolnád »

Körömlakk a hűtőben: tényleg tartósabb fedést ad, ha hidegben tárolod? Kipróbáltuk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokkal könnyebb úgy az edzés, ha az ember verseng valamivel vagy valakivel: egy másik emberrel, önmagával vagy az idővel. Ettől olyan szórakoztató és érdekes az EMOM jellegű edzés is.

Az EMOM az angol Every Minute on the Minute kifejezés rövidítése. A név az edzés jellegére utal, melyben minden gyakorlatot egy percig kell végezni teljes erőbedobással, majd a következő perc kezdetekor új gyakorlatra kell váltani. 

20 perces edzésterv

Mint minden intervallum jellegű, szakaszos edzés, az EMOM is különösen hatékonyan égeti a kalóriákat, és szinte minden sportra készíthető belőle edzésterv. Az itt szereplő gyakorlatsorozat kifejezetten olyan, amit bárki elvégezhet otthon is, mert nem kell hozzá semmilyen eszköz.

felules

A gyakorlatok

  • Kitörés váltott lábbal: figyelj oda, hogy a gyakorlatot szépen csináld, akkor is, ha próbálsz gyors lenni. A térdeid derékszöget zárjanak be.
  • Guggolás.
  • Fekvőtámasz: ugyanaz igaz itt is, fontos, hogy szépen csináld. Ha nem megy a rendes fekvőtámasz, csinálhatod úgy is, hogy leteszed a térdedet.
  • 1 perc pihenés.
  • Zsugorfelülés: csak a lapockádat emeld el a földtől, közben a kezed legyen tarkón.
  • Lábemelés: figyelj, hogy ne lendítsd a lábadat, és a gyakorlat közben a sarkad ne érjen le a földre.
  • Superman: fordulj hasra, és egyszerre emeld fel a végtagjaidat. Ez a gyakorlat remekül dolgoztatja a hátat.
  • Plank vállérintéssel: tartsd ki a plank pózt, amíg tudod, közben a karodat emeld fel, és érintsd meg vele az ellentétes válladat. Egyszer az egyik, egyszer a másik oldalra.
  • 1 perc pihenés.
  • Négyütemű fekvőtámasz.

A gyakorlatokat annyiszor kell megcsinálni, ahányszor csak tudod az egy perc során. Négy teljes erőbedobással végzett sorozatot 60 másodperc pihenés követ. Amikor a gyakorlatok végére értél, ismételd meg az egész sorozatot újra. Ha több héten keresztül mindennap végigcsinálod ezt a gyakorlatsort, látványos javulást érzékelhetsz a teljesítményedben. Érdemes felírni, melyik gyakorlatból mennyi sikerült első nap, és mennyi sikerül két hét múlva.

A cikk az ajánló után folytatódik

Így lehet formás a tested edzőterem nélkül

Napi húsz perc mozgás a tudósok szerint is elegendő ahhoz, hogy megőrizhesd az egészségedet. Azonban az egyáltalán nem mindegy, hogy mivel töltöd azt a húsz percet. Jó megoldás lehet a fenti EMOM jellegű edzés, de az alábbi gyakorlatsor is remekül átmozgatja az egész testet, és otthon is könnyedén elvégezhető mindennap.

A képek forrása: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük