Emésztésserkentő, zsírégető, vízhajtó
Mi az?
A karcsúság nem jelent egyet a koplalással. Már azzal is közelebb kerülhetsz hozzá, ha rendszeresen fogyasztod az alábbi ételeket.

Ez is érdekelhet

Télen-nyáron nélkülözhetetlen bulikellék: megtehetsz bármit, mert nem érzel semmit (x)

A szabadban töltött idő egészségre gyakorolt pozitív hatása minden multivitaminnál többet ér (x)

Meglepő fellépést vállalt Mező Misi: közel 600 fiatal énekelt vele (x)

7 dolog, ami károsítja, és ami védi az idegeinket (x)

beauty and style

Azt hitték, megszaladt a Photoshop a Balmain reklámjában: pedig ennél nagyobb csavar van benne »

Álomszép esküvői ruhák 2019-re: vad tájak inspirálták a magyar tervezőt »

Zsírgyilkos kardió edzés: csak 30 perc, de van olyan hatékony, mint a futás »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ahhoz, hogy leadd a plusz kilókat, és egészségesen élj, nem kell hirtelen megvalósuló, hatalmas változásokra készülnöd, és egyik pillanatról a másikra felforgatnod napi ritmusod. Kezdetben elég, ha megteszel néhány apró lépést, a többi pedig fokozatosan, természetszerűen következik egymás után, főként, ha megérzed, néhány étrendi újítás is mennyivel jobb közérzetet biztosít.

Elsőként érdemes helyreállítani emésztésedet és vízháztartásodat, melyben már az is sokat segít, ha a következő három táplálékot kicsit gyakrabban fogyasztod.

Joghurt

A joghurt kiváló forrása a csontépítő kalciumnak, de főleg a probiotikumoknak nevezett, jótékony hatású baktériumok miatt egészséges táplálék. Ezek ugyanis nem engedik, hogy a bélrendszeredben élő káros mikroorganizmusok elszaporodjanak, és túlsúlyba kerülve emésztési és egyéb panaszokat okozzanak. A joghurt fogyasztása serkenti az emésztést, valamint a salakanyagok kiürítését, ezenkívül gyógyírt jelenthet bélgyulladás, fekély, húgyúti fertőzések, valamint gombás betegségek esetén.

A diétás étrendnek is tökéletes eleme lehet a joghurt, a benne található minőségi fehérje, illetve a kalcium ugyanis tovább fokozza az anyagcsere-javító hatást. Antibiotikum szedése esetén különösen fontos, hogy sok joghurtot egyél, ugyanis ezek a gyógyszerek minden mikroorganizmust kiölnek a szervezetből, a hasznosakat és a veszélyeseket egyaránt. A probiotikumok mindemellett az immunrendszert erősítő vegyületekről is gondoskodnak. A pozitív hatások kihasználása érdekében fogyassz el naponta egy bögre élőflórás, zsírmentes vagy zsírszegény, natúr joghurtot.

Mire figyelj?

Az élőflórás joghurtok dobozán a Lactobacillus acidophillus, a Bifidobacterium bifidum és a Streptococcus thermophilus neveket keresd. Igyekezz minél frissebb terméket venni, a jótékony baktériumok egy része ugyanis egy idő után megsemmisül.

Mindig a zsírszegény, hozzáadott édesítőszert nem vagy alig tartalmazó, lehetőleg natúr joghurtot válaszd. Ha fogyókúrázol, de nem akarsz lemondani kedvenceidről, a joghurtot számos módon bevetheted: készíthetsz vele ínycsiklandó, krémes turmixot, de akár a panírozáshoz is használhatod a tojás helyett.

Lazac

Ha szervezeted anyagcsere-folyamatait, így a zsírégetést minőségi fehérjét tartalmazó élelmiszerekkel kívánod támogatni, érdemes előnyben részesítened a húsok egészségesebb alternatívájaként szolgáló halat, mely az omega-3 zsírsavaknak, e természetes hangulatjavítóknak és szívgyógyszereknek is gazdag forrása.

A lazac emellett jócskán tartalmaz A-, B3-, B12- és D-vitamint, valamint cinket és magnéziumot - utóbbiak szintén elengedhetetlenek a megfelelő anyagcsere-működéshez. A lazac húsának olaja - akár heti két adag hal elfogyasztása esetén is - rendkívül jótékony hatást gyakorol az erekre, képes akár 17%-kal is csökkenteni annak valószínűségét, hogy szív- és érrendszeri betegségek rövidítsék meg életed, emellett a szívroham kialakulásának kockázatát is csaknem 30%-kal mérsékelheti.

Mindemellett az is kiderült újabban, hogy akiknek a vérében magasabb az omega-3 zsírsavak szintje, azok körében jóval ritkábban fordul elő az enyhe vagy közepes fokú depresszió. Diétád ideje alatt mindezek miatt fogyassz el körülbelül 12-18 dkg lazachúst legalább hetente kétszer. Ezt a mennyiséget a lazac mellett más halak fogyasztásával is elérheted.

Mire figyelj?

A friss lazac húsa kemény és nedves, de nincs erős halszaga, csak enyhe tengeri illata. A fagyasztott változatot tartsd a mélyhűtőben. A konzervlazacnak is sokféle élettani előnye van - például jó kalciumforrás, mert puha, ehető formában a szálkákat is tartalmazza -, de mivel elég körülményes a bőrét és nagyobb szálkáit eltávolítani, inkább válaszd az újabb fajta, fogyasztásra kész, szálkátlan és bőr nélküli termékeket.

Ha mégsem így teszel, a lazacfilét rakd bőrös oldalával lefelé egy tálra, így a szálkák kiállnak belőle, és csipesszel könnyen kihúzhatók.

Spenót

A béta-karotinban, B2-, B6- és C-vitaminban, valamint folsavban és káliumban rendkívül gazdag paraj az egyik legegészségesebb zöldségféle.

A káliumnak köszönhetően vízhajtó hatással rendelkezik, így meggátolja a szervezet felesleges vízvisszatartását, minek köszönhetően a vérnyomást is csökkentheti. Rostban igen gazdag, így segíti az emésztést és a szervezet salaktalanítását, emellett segít megelőzni a stroke-ot, a folsavnak köszönhetően pedig a kutatások szerint mérsékli a tüdőrák kialakulásának kockázatát is.

A spenót továbbá a lutein egyik legjobb forrása, ami segít megelőzni a sárgafolt-elfajulást, és óvja szemed egészségét. Szervezeted emellett nagyobb mennyiségű csonterősítő, anyagcsere-javító kalciumot is fel tud venni a spenótból, ha C-vitaminban gazdag táplálékokkal együtt fogyasztod, például piros húsú paprikával vagy narancsgerezdekkel. Ha lehetőséged van rá, fogyassz el mindennap egy bögre nyers vagy fél bögre főtt - forrázott, párolt - spenótot.

Mire figyelj?

Ropogós, élénkzöld leveleket válassz, melyeknek a levélnyele sem sárga, fonnyadt vagy sérült. A nagyon zsenge miniparajnak, vagyis a bébispenótnak enyhébb az íze. Főzés előtt tedd egy nagy tál vízbe, jól mosd meg benne, majd hagyd kicsit állni: a levelek a víz felszínére jönnek, a homok pedig leülepszik. Ha előre csomagolt, tisztított, konyhakész parajt veszel, elég, ha leöblíted.

Cikkünk a Terítéken az egészség című könyv alapján készült.

Gondoltad volna, hogy a banán nemcsak finom, de vérnyomáscsökkentő hatású is, vagy, hogy a gránátalmalé enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit? A könyvből megtudhatod, hogy a gyakori betegségek - közöttük az elhízás és az emésztési problémák - ellen mely élelmiszerek segítségével veheted fel a legeredményesebben a harcot. A mindennapi táplálékok, amennyiben ismered őket, és tudod, hogy milyen tápanyagokat tartalmaznak, jó szolgálatot tehetnek egészséged megőrzése és helyreállítása érdekében.

Kiadja a Reader’s Digest Kiadó.
A könyv ára 8990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg. »
Ezt is szeretjük