3 extra hatékony emésztésserkentő étel
Turbózd fel a fogyást!
Építs be étrendedbe rostban gazdag táplálékokat, és a súlyvesztést is elősegítheted.

Ez is érdekelhet

Nyarat varázsol a nappalidba a technológia (x)

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Az egészséges bőr kulcsa a pH-ban van: erre figyelj, hogy mindig egyensúlyban legyen! »

Régen még a csapból is ő folyt, ma alig hallani Paris Hiltonról: így néz ki most, 38 évesen »

8 nadrág esküvőre vendégként, ha nem vagy kiöltözős típus: kényelmes és elegáns darabokat mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szilva

A szilva igen kevés fehérjét és zsírt tartalmaz, a többi csonthéjashoz képest ugyanakkor magas a ballasztanyag-tartalma, az ásványi anyagokat és nyomelemeket illetően pedig bőséges vas-, réz- és cinkmennyiséget kínál, de található benne kálium és kalcium is, így salaktalanító és anyagcsere-javító tulajdonsággal is rendelkezik.

A friss szilvában található gyümölcssav emésztésserkentő hatású, elősegíti az emésztőnedvek kiválasztódását, és mivel mindehhez még magas ballasztanyag-tartalom is járul, a székrekedés és a vizesedés tüneteit is képes megszüntetni. Kevés benne a nátrium, ugyanakkor olyan anyagokat tartalmaz, melyek tehermentesítik a vérkeringést, a vesét és a májat. Vitamintartalma mozgásba hozza az anyagcserét és az immunrendszert, serkenti a sejtek növekedését, és védi azokat a káros szabadgyököktől.

A kék festékanyag, az antocián is védekezést segítő anyag: gyulladáscsökkentő, emellett mérsékli a koleszterinszintet és a rákos megbetegedések kockázatát is. A vízben megpuhított aszalt szilva szintén klasszikus gyógyszer székrekedés ellen, különösképpen az ezzel krónikusan küszködők esetében.

Mire figyelj?

Ha érzékeny a gyomrod, túl nagy mennyiségben ne fogyassz szilvát. Az érett gyümölcsöt néhány napig tarthatod el hűtőszekrényben, a félérett pedig szobahőmérsékleten pár nap alatt beérik. A szilva külsején látható fehér bevonat csupán a növény által képzett viasz, melyet nem kell eltávolítanod, ugyanis teljesen ártalmatlan.

Póréhagyma

A póré sokoldalú, ízletes zöldségféle, mely igen hasznos tápanyagforrás. Biztosítja a szervezet számára a fertőzésekkel szembeni védekezéshez szükséges C-vitamint és béta-karotint, emellett gazdag folsavban is, így különösképp ajánlott terhes anyáknak, illetve azoknak, akik szeretnének gyereket.

A magnézium és a B-vitamin valóságos balzsam az idegek számára, együttesen pedig elősegítik a depresszió elkerülését. Igen jelentős szerepük van a póréhagymában található kénvegyületeknek, a szulfidoknak is, melyek a ballasztanyagokkal együtt erőteljesen segítik az emésztést, serkentik az emésztőrendszer egyes mirigyeinek működését, hogy azok több emésztőnedvet termelhessenek.

A póré fogyasztása csökkenti koleszterinszintedet is, de nem marad ki a jótékony hatások sorából a veseműködés javítása sem, káliumtartalma révén ugyanis a póréhagyma enyhén vízhajtó hatással is rendelkezik. Ez az alapos nagytakarítás nemcsak diéta vagy méregtelenítő kúra esetén lehet hasznos, de a reumás és köszvényes megbetegedésben szenvedőknek is segítség lehet. Hasznos emellett a cukorbetegeknek is, ugyanis a vércukorszintet is csökkenti.

Mire figyelj?

A salátafélékhez hasonlóan a pórét se mosd meg felaprítás után, különben igen sok tápanyag kárba vész. Távolítsd el a külső leveleket, majd a gyökérvégig hasítsd fel hosszában a pórét - de ne vágd át a gyökérvéget -, és folyó, hideg víz alatt öblítsd le. Csak ezután aprítsd fel.

Zab

A zab a leginkább fehérjedús gabonaféle, emellett a lehető leghasznosabb formában kínálja a létfontosságú fehérjeépítő anyagokat: ha a zabot tejjel fogyasztod, minden esszenciális aminosavhoz hozzájuthatsz.

Napi 10 dkg zab elfogyasztásával fedezheted a szív- és érrendszer védelméhez szükséges esszenciális zsírsavszükségleted egyharmadát. A zab emellett optimális mennyiségben tartalmaz lassan beépülő energiát, komplex szénhidrátokat, nem utolsósorban pedig ballasztanyagokat. Minthogy könnyen emészthető, és nagy mennyiségben található benne vízben oldódó rostanyag, segíti az anyagcserét, a tápanyagok felszívódását, illetve hozzájárul, hogy a kórokozók és a káros salakanyagok minél könnyebben kikerüljenek szervezetedből.

A zab ballasztanyagai csökkentik a vastagbélrák kialakulásának kockázatát, emellett a vércukorszintet is - az inzulin alkalmazása előtt az orvosok zabkúrát írtak elő cukorbetegségben szenvedő pácienseiknek. További előnye, hogy csökkenti a koleszterinszintet, e tulajdonsága pedig lényegesen mérsékelheti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát.

Mire figyelj?

A kereskedelemben kapható müzlikeverékek az egészséges alkotóelemek mellett gyakran túl sok cukrot és zsírt tartalmaznak, ezért jobban teszed, ha te magad állítod elő zabbal dúsított reggeli müzlidet pelyhekből, szezonális gyümölcsökből, illetve tejtermékekből.

Cikkünk Dr. Siegfried Schlett A 100 legfontosabb élelmiszer című könyve alapján készült.

OLVASD EL EZT IS!

epres
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Emésztésjavító, zsírapasztó diéta

no has ezdes
  • villámdiéták
  • villámdiéta mintaétrend

Tüntesd el az úszógumit 2 hét alatt!

sparga
  • diéta a tartós fogyásért
  • mintaétrend a tartós fogyásért

5 kiló mínusz éhezés nélkül - Tartható, zsírbontó diéta

Ezt is szeretjük