Emésztésserkentő, salaktalanító, rostban gazdag: mi az?
A mediterrán eredetű gyümölcsöt egyre kevesebb helyen kapni, pedig képes helyreállítani az anyagcserét.

Ez is érdekelhet

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

Brigitte Bardot 84 évesen is dögös szexszimbólum: stílusa halhatatlan marad »

Egyszerű, pezsgőszínű smink minden alkalomra: ezt készítsd el, ha a természetesség híve vagy »

Meghan Markle saját ruhakollekciója év végén érkezik: minden eladott fillér jótékonysági célra megy »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A birsalma a kevésbé népszerű őszi gyümölcsök közé tartozik, pedig a pikáns, fanyar ízű termés megfelelő ételekkel társítva nagyon finom, ráadásul az emésztőrendszerre is jó hatással van.

Ha nem akarsz már hosszan tartó diétákba kezdeni, de szeretnéd megerősíteni az immunrendszeredet, kimosni a felgyülemlett mérgeket, és még néhány kilót is fogynál, irány a piac az illatos, ropogós birsalmáért!

Az emésztőrendszer őrangyala

A benne található különleges savaknak köszönhetően a birsalma az egész emésztőrendszerre hatással van, képes úgy szabályozni azt, hogy a megfelelő szintre állítsa, se túl gyors, se pedig túl lassú ne legyen.

Segít a gyomornak az ételek lebontásában, így az anyagcsere hatékonyabb lesz. A gyümölcs különösen magas rosttartalma a beleket is megtisztítja a lerakódott salakanyagoktól, ezáltal a szervezeted nagy mennyiségű méreganyagtól szabadul meg.

Gyulladáscsökkentő hatása révén az emésztőrendszer betegségeit is enyhíti, hűsíti és nyugtatja a beleket, és a lassú emésztés egyik jellemző tünetét, a bélgyulladást is képes enyhíteni.

A legjobb, ha nyersen fogyasztod, de értékes hatóanyagai a frissen facsart birsalmalében is megtalálhatók, párolva és egzotikus fűszerekkel társítva pedig kiváló köret lehet.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, fél birsalma cikkekre vágva, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: 15 dkg grillezett kacsamell, egy bögre párolt birsalmaköret.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy bögre Cézár-saláta.

2. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél birsalma, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék bogyós gyümölcs.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt brokkoli.
Uzsonna: két répa.
Vacsora: egy bögre birsalma-sajt saláta.

Fontos!
Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamellsonka, fél birsalma cikkekre vágva, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, egy bögre gyömbéres birsalmasaláta.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre Waldorf-saláta.

OLVASD EL EZT IS!

Ezt is szeretjük