Emésztésjavító, zsírapasztó diéta
3 hét, 6 kiló
Kellemetlen puffadással küzdesz? Adj lendületet emésztésednek, és indítsd be a zsírégetést!

Ez is érdekelhet

Nyerj 2 főre szóló, 3 éjszakás nyaralást Ausztriába, az aktív pihenés paradicsomába (x)

Ingyenes lesz Budapest legnagyobb szezonnyitó borfesztiválja - Ekkor érdemes a Városligetbe menni (x)

Így csókolj, ha csábítani akarsz - Eláruljuk a tökéletes csók titkait (x)

Horváth Éva iszonyú cuki cicával fotózkodott - Elárulta, miért (x)

beauty and style

A legnőiesebb tavaszi parfümújdonságok: friss és különleges illatok »

Kalóriaszegény, epres turmixtál: ínycsiklandóan finom, pedig fogyaszt »

10 egyszerű mód, ahogy a fehér pólót viselheted: hogy változatos legyen »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A táplálékok megfelelő hasznosulásához, a kalóriák lebontásához elegendő mennyiségű emésztőenzimre és bélrendszered összehangolt mozgására van szükség. Ellenkező esetben az elfogyasztott élelmiszerekből képtelen leszel kinyerni a létfontosságú vitaminokat, a hiány pedig túlevéshez vezethet.

A gyomorban és a belekben sokáig időző táplálék ahelyett, hogy energiával látna el, rothadásnak indul, és elsavasítja szervezetedet. A méreganyagok zsírpárnákba ágyazódnak, innen pedig egyenes út vezet a túlsúlyhoz, amit székrekedés és krónikus fáradtság tesz elviselhetetlenebbé. Ha mindezt te is tapasztalod, elkeseredés helyett állítsd meg a folyamatot! Hatékony diétánkkal három hét múlva akár hat kilóval könnyebben és sokkal kellemesebb közérzettel nézhetsz a tükörbe.

Békítsd ki az enzimeket!

A különböző táplálékfajták emésztésében és lebontásában eltérő típusú enzimek játszanak szerepet. A fehérjék emésztéséhez savas, a szénhidrátokéhoz lúgos kémhatású enzimek szükségesek.

Ha egy étkezésen belül egyszerre fogyasztasz a kétféle élelmiszercsoportból, ráadásul cukorban és zsiradékban gazdag desszerttel vigasztalod magad, a kétféle enzim kioltja egymás hatását. Az eredmény: tökéletlen tápanyaglebontás, puffadás és csökkent zsírégetés.

Egy egyszerű módszerrel, a megfelelő ételtársítással azonban elérheted, hogy étkezés után maximális sebességre kapcsoljon anyagcseréd. A sovány húsokat, zsírszegény tejtermékeket zöldségfélékkel együtt fogyaszd, a teljes kiőrlésű gabonák mellé pedig szintén zöldségeket vagy belőlük készített leveket társíts. A gyümölcsök önmagukban alkossanak egy-egy kisebb étkezést, mivel ezek a legkönnyebben emészthető táplálékok - ám csak akkor, ha nem áll útjukban egyéb élelmiszerféleség.

Barátkozz a természetes zsírbontókkal!

Emésztésed sebességének fokozásához és a zsírégetéshez különleges csodaszerek helyett számtalan táplálékban lelhetsz remek szövetségesre. A zöldségek és korpák cellulóztartalma megköti a zsírokat, és segít tovasodorni a táplálékot a bélrendszerben.

A gyümölcsök természetes savakban gazdagok, melyek azonnal hozzálátnak a táplálékok lebontásához. A grépfrút, az ananász és az aprómagvas fajták, mint a ribizli és a málna, különösen hatékony emésztésszabályozók.

Ne feledkezz meg az élőflórás tejtermékekről sem, mivel ezek az egészséges bélflóra kialakításával megakadályozzák a puffadást, a deréktájon felhalmozódó zsírréteg kialakulását.

A rostokat és magvakat rejtő pékáruk elegendő folyadék fogyasztása mellett többletmunkát adnak emésztésednek, az ehhez felhasznált energiamennyiség pedig kilóid csökkenéséhez vezet.

A csírák pótolják a hiányzó enzimeket, így, ha salátáid kiegészítéseként ezeket választod, megduplázhatod a tápanyag-feldolgozás sebességét, és jóllakottságérzésed is fokozódik.

Hogyan kövesd a diétát?

  • Törekedj a változatos, sok nyers élelmiszert tartalmazó étrendre, így nagy eséllyel fogyasztod el az enzimekben gazdag táplálékokat.
  • A zsírszegény tejtermékekbe, gyümölcslevekbe kevert zabpehely és korpa fokozza a diéta hatását.
  • A cukor és a telített zsír jelentősen lassítja az emésztést. Válaszd az aszalt gyümölcsöket és hidegen sajtolt növényi olajokat.
  • A puffadást és a székrekedést gyógyteákkal is megakadályozhatod. A citromfű, a kutyabengekéreg és a benedekfű kúraszerűen fogyasztva segítségedre lesz.
Fontos!
A diétát legfeljebb három hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj két decis bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét!

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, egy evőkanál zabkorpa, egy marék búzacsíra.
Tízórai: egy grépfrút, fél bögre reszelt alma.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, egy bögre párolt zöldborsó, egy paradicsom.
Uzsonna: egy bögre sárgarépalé, három korpás keksz.
Vacsora: egy bögre durumtészta, három evőkanál paradicsomszósz, egy bögre zöldsaláta.

2. nap

Reggeli: két szelet lenmagos kenyér, két szelet tofu, egy kaliforniai paprika.
Tízórai: egy bögre ribizli, öt szem dió.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt padlizsán, egy marék lucernacsíra, 10 dkg cékla.
Uzsonna: két szelet sütőtök.
Vacsora: egy bögre petrezselymes barnarizs, fél bögre főtt sárgaborsó, egy evőkanál szezámmag.

3. nap

Reggeli: egy bögre paradicsomlé, két szelet rozskenyér, két kávéskanál mogyoróvaj, 10 dkg savanyú káposzta.
Tízórai: egy narancs, egy marék napraforgómag.
Ebéd: egy bögre hajdina, fél bögre párolt zöldbab, egy marék búzacsíra, 15 dkg sárgarépa-saláta citromlével.
Uzsonna: fél bögre zsírszegény joghurt, egy evőkanál zabpehely.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, egy bögre paraj, egy evőkanál olívaolaj, egy paradicsom.

4. nap

Reggeli: egy bögre rizstej, három evőkanál müzli, egy marék aszalt sárgabarack.
Tízórai: egy bögre sárgarépa-zeller saláta, öt szem dió.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, egy bögre joghurtos uborkasaláta, egy marék vegyes csíra.
Uzsonna: egy grépfrút, egy marék aszalt alma.
Vacsora: egy bögre főtt köles, fél bögre lencse, egy evőkanál szezámmag, 10 dkg cékla.

5. nap

Reggeli: két zöldpaprika 10 dkg zsírszegény túróval töltve, egy bögre narancslé.
Tízórai: öt szem aszalt szilva.
Ebéd: 15 dkg tengeri hal, egy bögre párolt zöldborsó, egy marék búzacsíra.
Uzsonna: egy bögre zsírszegény joghurt, egy evőkanál zabkorpa.
Vacsora: két közepes, héjában sült burgonya, három evőkanál paradicsomszósz, egy bögre sárgarépalé.

6. nap

Reggeli: 15 dkg joghurtos kukoricasaláta, két szelet extrudált kenyér, egy bögre vegyes zöldséglé.
Tízórai: két szelet sovány sajt, egy sárgarépa.
Ebéd: egy bögre barnarizs, fél bögre vörös lencse, 15 dkg savanyú káposzta.
Uzsonna: egy főtt tojás, egy paradicsom.
Vacsora: 10 dkg pulykamell, egy bögre grillezett cukkini, egy evőkanál szezámmag.

7. nap

Reggeli: egy bögre zsírszegény joghurt, három evőkanál zabpehely, egy marék aszalt alma.
Tízórai: egy fürt szőlő.
Ebéd: 10 dkg csirkemell, egy bögre paradicsom-sárgarépa saláta, egy evőkanál lenmagolaj.
Uzsonna: egy alma, öt szem dió.
Vacsora: egy közepes burgonya, egy bögre sóskamártás, egy marék lucernacsíra.

Blog.hu ajánló