7 emésztésjavító trükk, ami nyugtatja a bélrendszert, és nagyban segíti a fogyást
Az ünnepek után az emésztőrendszernek nagy szüksége van a pihenésre.

GettyImages-1181149758 (1)
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Karácsony hete után a legtöbb ember gyomra meg van terhelve, ezért nem csoda, ha a szervezet némi pihenésre vágyik. A jó hír az, hogy nem kell szigorú diétába fogni vagy órákig edzeni, hogy a testet vissza lehessen zökkenteni egy egészségesebb kerékvágásba.

A test öngyógyító, és tudja, hogyan tisztítsa önmagát. Itt van néhány egyszerűen kivitelezhető módja annak, hogyan tudod őt ebben segíteni.

Emésztésjavító trükkök

Jó ötlet a napot egy nagy pohár citromos víz ivásával indítani, majd érdemes napközben is kortyolgatni belőle. A citrom számos egészségügyi előnnyel rendelkezik, a pohár víz pedig elősegíti a hidratációt, és serkenti az emésztést a nap folyamán. Elegendő vizet fogyasztani kulcsfontosságú arra nézve, hogy az ember segítse máját és veséit a megfelelő működésben.

GettyImages-1292813232
Fotó: Kseniya Ovchinnikova / Getty Images Hungary

A zöld tea fogyasztása étkezések előtt és után segíti az anyagcsere és az emésztőrendszer erősödését. Az édesköménytea hasonlóan jó választás, hiszen megszabadíthat az olyan emésztési gondoktól, mint a gyomorrontás, puffadás, de a székrekedést, a gyomorégést és az irritábilisbél-szindrómát is enyhíti. Ez a csodálatos gyógynövény serkenti az emésztést, szélhajtó hatása megnyugtatja az emésztőszerveket és megakadályozza a gázképződést.

Ilyenkor sokat tud segíteni, ha az ember a növényi alapú ételekre fókuszál. Nem elég nagyon keveset enni, miután túletted magadat, az is fontos, hogy ezek tápláló, egészséges ételek legyenek. A gyümölcs, zöldség és a növényi fehérje tökéletes választás.

GettyImages-605374969
Fotó: Maria Fuchs / Getty Images Hungary

Az időszakos böjt egy egyszerű módja annak, hogy kihasználd a böjt előnyeit anélkül, hogy azt éreznéd, hosszú távon farkaséhes vagy. A lényege, hogy hetente egy-két napon nagyon alacsony kalóriabevitellel operálsz. Hagyj ki az étkezések között 14-16 órát, és este 7 óra utáni időszakra már ne időzítsd a vacsorád.

Ha karácsony után puffadtnak és enerváltnak érzed magad, egy kis illóolaj is segíthet a közérzeted helyreállításában és a gyulladáscsökkentésben. Nyugtató, regeneráló hatással bírhat a szervezetre a borsmenta-illóolaj és a citromfű, egy kis bázisolajba téve akár masszázshoz is remek választás.

A jóga a leggyorsabb módja annak, hogy energiarendszered visszaállítsd az egyensúlyba, ráadásul javítja a hangulatot, és még az emésztést is serkenti. Próbálj meg reggel 20-30 perces gyakorlásokat beiktatni, és garantált, hogy rövid időn belül remekül fogod érezni magad a testedben!

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Bár az ünnepek alatt kevésbé szigorú magához az ember, sokan a túlevés és az alkoholfogyasztás rövid távú negatív hatásaival küzdenek, a tudatos étkezés ezért még inkább kulcsfontosságú az időszak elmúltával. Ha általánosságban kerülöd a glutént vagy a tejtermékeket, nem csoda, ha rosszul érzed magad nagyobb mennyiség fogyasztása után. Összpontosíts újra a kímélő diétára, az étkezéseket pedig ne siesd el, teremts a lehetőségekhez mérten nyugodt körülményeket hozzá.

8 erős tisztító gyógytea, ami segíti a méregtelenítést

Némely gyógyteák elősegítik a méregtelenítési folyamatokat, és májvédő hatással is bírnak.

Képek forrása: Getty Images

Ezt is szeretjük