10 étel, amiről nem gondolnád, hogy elektrolitban gazdag: kalóriaszegények, és olcsóbbak a sportitalnál
Az elektrolitpótlás természetes forrásokból is megoldható.

spenót
Ez is érdekelhet

London gyerekkel is felejthetetlen: így tegyük kényelmessé az utat! (x)

Legyél az idei nyár divatdiktátora! (x)

Kellemetlen, gyakori vizelési inger: mit tehetsz ellene? (x)

A nő kétszer (x) - Szeretni kell, és pont.

Kimeríti a testet a kánikula: 4 bevált tipp a gyors felfrissüléshez (x)

beauty and style

Aszimmetrikus ajkak: így sminkelj, hogy arányosak legyenek »

Az 54 éves modell alakja akár egy húszévesé: Elle Macpherson ilyen csinos »

Így fedd el a géllakk lenövését otthon: műkörömnél is működik a trükk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Biztosan találkoztál már a különös, neonszínű frissítőkkel, más néven izotóniás italokkal, melyek arra hivatottak, hogy egy izzasztó edzés után pótolják az elveszett elektrolitokat. 

A frissítőkön kívül ugyanakkor léteznek természetes, elektrolitokban gazdag ételek, melyek kalóriaszegények, ráadásul hozzáadott cukrot sem tartalmaznak sok itallal ellentétben. Miért van rájuk szüksége a szervezetnek?

Elektrolitpótlás természetesen

Leegyszerűsítve, az elektrolitok testfolyadékokban oldott ásványi anyagok, melyek izzadás során vízzel keveredve a verejtékmirigyekbe kerülnek, majd a bőrön keresztül távoznak. Az öt legfontosabb elektrolit a nátrium, a kálium, a kalcium, a magnézium és a klorid.

Megfelelő pótlásuk elengedhetetlen az egészséged szempontjából, ám egyes ajánlások szerint egy 60-90 perces, intenzív edzés után különösen fontos erre odafigyelni, az elektrolit-egyensúly megbomlása ugyanis szívritmuszavarokhoz, izomgörcshöz, de akár idegrendszeri problémákhoz is vezethet. A következőkben bemutatunk néhány olyan, természetes, kalóriaszegény elektrolitforrást, mely kiválthatja a sport utáni izotóniás italt.

Képek: Getty Images.

Ezt is szeretjük