Egyél naponta 5-ször, fogyj 6 kilót egy hónap alatt
Anyagcsere-javító diéta
A rostban gazdag táplálkozás fontos a jó anyagcseréhez.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Az ülőmunka, a mozgásszegény életmód és a félkész ételek fogyasztása jelentősen lelassítják az anyagcserét. Mindezek hatására az emésztés nehezítetté válik, a közérzet romlik, a fölös kilók pedig megszaporodnak.

Ha júliusban szeretnél a strandon karcsúbban és hat-nyolc kilóval könnyebben mutatkozni, kezdd el most az anyagcserejavító-diétát!

Anyagcsere-javító diéta

Rostok minden mennyiségben

A sikeres fogyókúra érdekében fontos, hogy minél több rostos táplálékot fogyassz. Részesítsd előnyben a zöldségeket, gyümölcsöket, teljes kiőrlésű pékárukat.

A május végén-június elején frissen betakarítható brokkoli, cékla, fejes saláta, hónapos retek, rukkola, sárgarépa, sóska és a spenót mind igen gazdag rostforrás. Ezek mellett érdemes eperrel, cseresznyével és más idénygyümölccsel színesítened az étrendedet.

A rostban gazdag táplálkozáson túl ügyelj az elegendő folyadékbevitelre. Fogyassz naponta két-két és fél liter szénsavmentes ásványvizet, illetve zsírégető hatású zöld teát, Earl Greyt vagy borsmentát.

Napi ötszöri étkezés

Míg korábban a fogyókúrák a táplálkozások ritkítására helyezték a hangsúlyt, ma inkább a sokszor egyél keveset elve van divatban. Ha naponta ötször eszel, folyamatos lesz a tápanyag-utánpótlás, nem érzel éhséget, szervezeted nem áll át tartalékoló üzemmódra, és a zsírraktárak nem töltődnek. Mivel többször eszel, egy-egy étkezés alkalmával nem fogyasztasz túl nagy adag táplálékot, nem terheled az emésztőrendszered, az anyagcseréd gyorsabbá válik.

Mozdulj!

Az anyagcsere serkentését nem csupán a megfelelő táplálkozás segítségével érheted el.

A kardioedzés a fogyás és a zsírégetés egyik legjobb módja, hiszen megemeli a pulzusszámot, serkenti a keringést. Ha szabad levegőn szeretnél mozogni, válaszd a futást vagy a kerékpározást, amennyiben inkább edzőterempárti vagy, úgy a futópad, a taposógép, valamint a bicikli lesz a te tereped. A hangsúly kevésbé az intenzitáson, inkább az időtartamon legyen: legalább fél órát tartson az edzés.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, egy csipet fahéj, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre friss saláta tetszőlegesen összeválogatott nyers zöldségekből.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre céklasalátával.
Uzsonna: egy marék kesudió.
Vacsora: egy bögre zöldségleves gazdagon, tészta nélkül.

2. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér paradicsommal, uborkával.
Tízórai: egy marék mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett lazac, egy bögre reteksaláta.
Uzsonna: egy pohár élőflórás kefir.
Vacsora: egy bögre mozzarellás paradicsomsaláta.

3. nap

Reggeli: hagymás rántotta két tojásból, paradicsom, egy bögre borsmentatea.
Tízórai: egy teljes kiőrlésű müzliszelet.
Ebéd: egy tányér spenótfőzelék főtt tojással.
Uzsonna: egy kis poharas élőflórás natúr joghurt.
Vacsora: egy bögre görög saláta.

Te mivel pörgeted fel az anyagcserédet?

Ezt is szeretjük