Egy hónap alatt 8 kiló mínusz laktató, béltisztító diétával
Ha tíz kilónál több a túlsúlyod, ne villámdiétákkal próbálkozz, hanem rostban gazdag étrenddel fogyj.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha tíz kiló fölötti túlsúlyt szedtél fel, felesleges villámdiétákkal vagy fogyasztó csodaszerekkel próbálkoznod - ezek segíthetnek, ha gyorsan kell ledobni egy-két kilót, a te esetedben azonban az egész életmódod átalakítására szükség lesz.

Ez nem lesz egyszerű, de ne ijedj meg, az új napirend sem állandó edzést vagy non stop böjtölést jelent.

Feltöltődés és megtisztulás

Ha jelentősebb túlsúlytól akarsz megszabadulni, ne siess el semmit. A diétás étrend célja most nem a mielőbbi és látványos fogyás, hanem az anyagcsere átalakítása és a kilók fokozatos leépítése. Ez az egyetlen módja ugyanis annak, hogy a fogyókúra végén se kelljen a jojó miatt aggódnod.

Étrendedet úgy állítsd össze, hogy legfeljebb napi 1200-1400 kalóriát tartalmazzon, kerüld az anyagcsere-lassító ételeket, például a lisztet, a kristálycukrot vagy a mesterséges adalékanyagokat. Egyél viszont sok rostot, hogy a bélrendszeredet megdolgoztasd, megszabadulj az évek során lerakódott salakanyagoktól, és az egész bélcsatorna ismét jól átjárható legyen.

A friss zöldségek és gyümölcsök nem csak ezt a megtisztulást segítik. Vitaminjaik és ásványi anyagaik feltöltik a kiürült raktárakat, így könnyebben, jókedvűen viseled majd a diétát, és a lelassult anyagcsere-folyamatok is újra lendületbe jönnek.

Ügyelj arra is, hogy elegendő fehérjét fogyassz, ez ugyanis nélkülözhetetlen kelléke a fogyásnak és az izomépítésnek - természetesen a rendszeres testmozgás is elengedhetetlen, ha be akarod indítani a kiválasztó folyamatokat.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre hajdinakása, fél apróra vágott, pirított vöröshagyma, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy zellerszár.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre paradicsomsalátával.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy bögre zöldségleves tészta nélkül.

2. nap

Reggeli: rántotta három tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy répa.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: fél bögre málna.
Vacsora: egy pohár tejes-gyümölcsös turmix.

Fontos!
A diétát legfeljebb két hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy paprika.
Tízórai: két szem sárgabarack.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre uborkasalátával.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre paradicsomleves.

4. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy paradicsom.
Ebéd: 15 dkg grillezett padlizsán fél bögre barna rizzsel.
Uzsonna: egy mangó.
Vacsora: egy pohár répa-narancs turmix.

5. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós avokádókrémmel, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre málna.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal egy bögre párolt brokkolival.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy bögre zöldségleves tészta nélkül.

6. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű magvas zsemle, egy kis poharas kefir.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: egy bögre durumtészta paradicsomszósszal.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt egy evőkanál szezámmaggal.
Vacsora: egy bögre rukkolasaláta.

7. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: egy bögre lencsefőzelék.
Uzsonna: három szem szilva.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta.

Ezt is szeretjük