Egy hónap alatt 8 kiló mínusz laktató, béltisztító diétával
Ha tíz kilónál több a túlsúlyod, ne villámdiétákkal próbálkozz, hanem rostban gazdag étrenddel fogyj.

Ez is érdekelhet

Fodrászszalon az otthonunkban: egészséges és gyönyörű haj Panasonic hajszárítókkal (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

beauty and style

Igazán menő szettek, amikben nem ciki a tréningnadrág: az utcán is megállják a helyüket »

Házi szemránckrémek, amiket gyerekjáték összeütni: versenybe szállnak a boltiakkal »

Nem szélesítenek a túlméretezett, bő cuccok, ha így kerülnek be az öltözékbe: nőiesen is viselhetők »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Ha tíz kiló fölötti túlsúlyt szedtél fel, felesleges villámdiétákkal vagy fogyasztó csodaszerekkel próbálkoznod - ezek segíthetnek, ha gyorsan kell ledobni egy-két kilót, a te esetedben azonban az egész életmódod átalakítására szükség lesz.

Ez nem lesz egyszerű, de ne ijedj meg, az új napirend sem állandó edzést vagy non stop böjtölést jelent.

Feltöltődés és megtisztulás

Ha jelentősebb túlsúlytól akarsz megszabadulni, ne siess el semmit. A diétás étrend célja most nem a mielőbbi és látványos fogyás, hanem az anyagcsere átalakítása és a kilók fokozatos leépítése. Ez az egyetlen módja ugyanis annak, hogy a fogyókúra végén se kelljen a jojó miatt aggódnod.

Étrendedet úgy állítsd össze, hogy legfeljebb napi 1200-1400 kalóriát tartalmazzon, kerüld az anyagcsere-lassító ételeket, például a lisztet, a kristálycukrot vagy a mesterséges adalékanyagokat. Egyél viszont sok rostot, hogy a bélrendszeredet megdolgoztasd, megszabadulj az évek során lerakódott salakanyagoktól, és az egész bélcsatorna ismét jól átjárható legyen.

A friss zöldségek és gyümölcsök nem csak ezt a megtisztulást segítik. Vitaminjaik és ásványi anyagaik feltöltik a kiürült raktárakat, így könnyebben, jókedvűen viseled majd a diétát, és a lelassult anyagcsere-folyamatok is újra lendületbe jönnek.

Ügyelj arra is, hogy elegendő fehérjét fogyassz, ez ugyanis nélkülözhetetlen kelléke a fogyásnak és az izomépítésnek - természetesen a rendszeres testmozgás is elengedhetetlen, ha be akarod indítani a kiválasztó folyamatokat.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy bögre hajdinakása, fél apróra vágott, pirított vöröshagyma, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy zellerszár.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre paradicsomsalátával.
Uzsonna: egy marék mandula.
Vacsora: egy bögre zöldségleves tészta nélkül.

2. nap

Reggeli: rántotta három tojásból, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy répa.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal, egy bögre párolt spenót.
Uzsonna: fél bögre málna.
Vacsora: egy pohár tejes-gyümölcsös turmix.

Fontos!
A diétát legfeljebb két hétig tarthatod. Az adagok kiméréséhez használj 2 dl-es bögrét. A diétát várandós és szoptatós kismamák, tinédzserek, valamint daganatos és emésztőszervi megbetegedésben szenvedők nem alkalmazhatják. Mielőtt elkezdenéd a diétát, kérd ki háziorvosod véleményét.

3. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy paprika.
Tízórai: két szem sárgabarack.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell egy bögre uborkasalátával.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy bögre paradicsomleves.

4. nap

Reggeli: egy bögre zabkása, fél bögre bogyós gyümölcs, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy paradicsom.
Ebéd: 15 dkg grillezett padlizsán fél bögre barna rizzsel.
Uzsonna: egy mangó.
Vacsora: egy pohár répa-narancs turmix.

5. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós avokádókrémmel, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy bögre málna.
Ebéd: 15 dkg grillezett hal egy bögre párolt brokkolival.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy bögre zöldségleves tészta nélkül.

6. nap

Reggeli: egy teljes kiőrlésű magvas zsemle, egy kis poharas kefir.
Tízórai: fél grépfrút.
Ebéd: egy bögre durumtészta paradicsomszósszal.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt egy evőkanál szezámmaggal.
Vacsora: egy bögre rukkolasaláta.

7. nap

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykasonka, egy paradicsom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt.
Ebéd: egy bögre lencsefőzelék.
Uzsonna: három szem szilva.
Vacsora: egy bögre tonhalsaláta.

Ezt is szeretjük