Természetes vízhajtó, támogatja az anyagcserét: ez a régi magyar gyümölcs sokoldalúan felhasználható
Az egrest áldásos hatásai miatt érdemes gyakran fogyasztani szezonja idején, változatos ételek alapanyaga lehet.

GettyImages-1327960543
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az európai egres, pöszméte vagy piszke, Ribes uva-crispa, a magyar gasztronómiában sem ismeretlen, savanykás ízű gyümölcs, ami a benne lévő tápanyagoknak köszönhetően áldásos hatással van a szervezetre.

Az alacsony kalóriatartalmú egres tele van az anyagcsere működését támogató C-vitaminnal és emésztést segítő rostokkal, így az étkezések között nassolnivaló gyanánt vagy főétkezésekkor is lehet fogyasztani belőle.

Az egres hatásai

Természetes vízhajtó

Az egres bővelkedik káliumban, melynek ismert vízhajtó hatása, emellett a benne lévő pektinek is segítenek kihajtani a felesleges vizet.

GettyImages-1294521646

A bogyós gyümölcs közel 60%-a vízből áll, ami szintén ezt a folyamatot segíti elő, hiszen a szervezetben gyakran épp az generálja a vízraktározást, ha dehidratáltságot érzékel. 

Támogatja az anyagcserét

Mangán- és C-vitamin-tartalmának hála az anyagcsere működését is támogatja. A mangán szerepet játszik a glükóz és a zsírsejtek metabolizmusában, és csökkenti az oxidatív stressz kialakulását, ami máskülönben hasi hízással járó betegségeket okozhatna. A C-vitamin szintén híres anyagcsere-pörgető, bizonyítottan képes megnövelni a zsíroxidációt, azaz a zsírégetést az edzések alatt.

Csökkenti az étvágyat

Az egres étvágycsökkentő hatása is ismert, melyet a magas rosttartalma eredményez, oldhatatlan és oldható rostokban is gazdag. Ez utóbbi lassítja az ételek felszívódását, ami természetes módon csökkenti az étvágyat, és elnyújtja a jóllakottság érzetét. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Stabilizálja a vércukrot

Az előbb említett kiemelkedő rosttartalma a vércukorszintet is stabilizálhatja. Lassú felszívódása miatt gátolja a hirtelen vércukorszint-emelkedést, aminek gyors zuhanása szénhidrátéhséghez vezetne.

Az egres klorogénsav-tartalma szintén a szénhidrátok felszívódását lassítja, ezzel csökkentheti a vércukorszintet akár magas keményítőtartalmú étkezés után is. 

Könnyen beépíthető az étrendbe

Ahhoz, hogy az egres hatásai maximálisan érvényesülhessenek, érdemes nyersen fogyasztani, természetesen csak miután alaposan megmostad. Íze a savanykástól az édesig terjed, ami nemcsak a fajtájától, hanem az érési állapotától is függ.

GettyImages-1330885876

150 grammja mindössze 66 kalóriát tartalmaz, így egészséges uzsonnaként, nasiként szolgálhat, de a reggeli zabkásába vagy salátába keverve is finom. Mindezek mellett lekvárként, húsételek mellé piszkeszószként vagy csatniként is fogyasztható, ám a főzés során veszít tápanyagtartalmából és a hozzáadott cukor miatt sem lesz így egészséges, ezért jobb nyersen fogyasztani.

8 tavaszi turmix, ami tökéletes reggelire is

A tavaszi turmixok tökéletes reggeliként szolgálhatnak, amik elősegítik a fogyást és a zsírégetést is.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük