Kihajtja a felesleges vizet a testből és felgyorsítja az emésztést: így fogyaszd az egrest
A savanykás-édeskés nyári gyümölcs több módon segíti a fogyókúrát.

GettyImages-1018331020
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Egres, köszméte, büszke, piszke: mindannyian máshogy nevezzük ezt az apró szemű, zamatos bogyós gyümölcsöt, amelyet már az ókori rómaiak is fogyasztottak, a középkorban pedig gyógynövényként alkalmazták áldásos tulajdonságai miatt.

A népi gyógyászatban enyhe hashajtóként használták lelassult emésztés és székrekedés kezelésére, de a szőrös kis bogyók egyéb módon is segíthetik a fogyókúrát.

Hogyan fogyaszt az egres?

Az egrest a fogyókúrádba is bátran beleillesztheted, hiszen amellett, hogy alig tartalmaz kalóriát – 1 szem 1 kcal-t -, vitamin és ásványianyag-tartalma hozzájárul a szervezet megfelelő működéséhez is.

GettyImages-1016324764

Az egres magas káliumtartalmának köszönhetően segít megszabadulni a hasi tájékon felgyülemlett folyadéktól, azaz kihajtja a pangó vizet a szervezetből, és megszünteti az olyan kellemetlen tünetek velejáróját, mint a testrészek vizesedése, valamint a puffadás.

A kálium mellett kalciumban, foszforban is gazdag, a vitaminok közül megtalálható benne az A-, B1-, C-, valamint D-vitamin is. Az A-vitamin számos anyagcsere-folyamat katalizátora, fontos az immunrendszer megfelelő működéséhez, a B1-vitamin segíti és megkönnyíti a szénhidrátok lebontását, a C-vitamin remek antioxidáns, blokkolja a gyulladást, és javítja a zsíroxidációt egy közepes intenzitású edzés során, a D-vitamin pedig amellett, hogy normalizálja az anyagcsere működését, a zsírleadást is közvetetten segíti.

A cikk az ajánló után folytatódik

A bogyók rostjai révén könnyebbé teszik az emésztést és eltelítenek. Kutatások azt is kimutatták, hogy azok az egyének, akik tízóraira vagy uzsonnára fogyasztottak egrest, a következő étkezéskor 130 kalóriával kevesebbet vittek be a szervezetükbe, mint azok, akik a tízórait vagy az uzsonnát édességgel váltották ki. Az egres magas rosttartalma abban is segít, hogy az emésztés megfelelően működjön, valamint lassítja a cukor felszívódását a véráramban, ezáltal megakadályozza a túlzott vércukorszint-emelkedést is.

A benne található klorogénsav erős antioxidáns hatása miatt nemcsak a szabad gyökökkel képes szembeszállni, de segíti mind a szénhidrát-, mind pedig a zsíranyagcserét.

GettyImages-508513443

Hogyan fogyaszd az egrest?

Enyhe hashajtó hatása révén nem érdemes túlzásba vinni a fogyasztását, napi két marék egressel sokat tehetsz egészségedért és a fogyókúrádért. Készíthetsz belőle tejszínes egres szószt sült húsok mellé, ízletes egreslekvárt, de nyári, hűsítő smoothie-t is készíthetsz belőle: turmixolj össze egy csészényi egrest fél banánnal, fél csésze szója- vagy rizsitallal, és bolondítsd meg egy csipet citromlével, valamint gyömbérrel!

8 fehérjében gazdag turmix

A fehérjében gazdag turmixokkal akár egy főétkezést, reggelit vagy vacsorát is helyettesíthetsz. Amennyiben rostokkal turbózod fel, úgy az emésztésednek is adsz egy nagy löketet. A rostok amellett, hogy lassítják a szénhidrátok felszívódását, gondoskodnak arról, hogy sokáig ne éhezz meg.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük