5 lépés, ami mindenkinél működik: a fogyás elkerülhetetlen velük
Így a legegyszerűbb leszokni az egészségtelen étkezésről.

egeszsegtelen-etkezesi-szokasok
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

10 tipp a tiszta arcbőrért: egyszerű lépések az instant szépségért »

Az öt legjobb esküvős film, amiktől még jobban várod majd a lagzid »

10 évet leradíroz a bőrről ez a házi arcmaszk, ha hetente használod: a japán nők esküsznek rá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A legtöbb embernek vannak káros vagy legalábbis kevésbé egészséges étkezési szokásai, egy-két keksz a reggeli kávé mellé, vagy tejes, cukros shake-ek hazafelé, esetleg néha este 6 után egy kis chips. Sokféle rossz szokás létezik, de nagyjából ugyanúgy kell leszámolni velük.

Feltéve, hogy a leszokás a cél, ugyanis vannak olyan szokások, melyek kevésbé károsak, mint mások, vagy könnyen egészségessé tehetők. Ezek esetében mérlegelni kell, nem jobb-e beépíteni őket a diétás vagy a súlytartó étrendbe például a 80-20 szabály alkalmazásával. Ha a válasz nem, akkor ideje munkához látni!

Szabadulj meg a káros szokásoktól öt lépésben!

Az első lépcső az elhatározás. Fontos, hogy valóban meg akarj szabadulni a káros szokástól, különben nem lesz elég motivációd cselekedni, és a bukás könnyen elbátortalaníthat minden fogyókúrázót. Ha az elhatározás megszületett, neki lehet állni a megvalósításnak.

etkezesi-naplo

Először is, fejtsd meg a kapcsolatot, próbáld meg kideríteni, hogy mi okozza a rossz szokásodat. Milyen lelki okok állhatnak a háttérben? Akkor nyitod ki a chipses zacskót, amikor rossz kedved van, vagy, ha fáradtan érsz haza? Ha erre fényt derítesz, a megoldás fele már a kezedben is van. Ebben segítségedre lehet egy étkezési napló, melyben vezeted a hangulataidat, érzéseidet is.

Találj alternatívát! Első körben próbálj meg egészségesebb megoldásokat találni a régi, rossz szokások helyett. Üdítő helyett válassz cukormentes limonádét, hagyományos chips helyett zöldség-chipset. Így nem lesz olyan éles a váltás, és nem fogod akkora lemondásnak érezni, hogy el kell hagynod a régi, rossz szokást. Ha új szokással helyettesíted a régit, egészséges rutinokat építhetsz be a napodba.

Keress támogatókat! Fogj össze a barátaiddal, a családoddal, akik segítenek, esetleg beszállnak melléd a diétába. Vagy, ha nem szállnak be, legalábbis tudnak róla, hogy éppen változtatni próbálsz, és nem tesznek ki felesleges kísértésnek. A támogató háttéren akár egy egész diéta sikere is múlhat.

A cikk az ajánló után folytatódik

Adj magadnak időt, ne legyél türelmetlen! A szokások nem változnak egyik pillanatról a másikra. Előfordulhat, hogy egyszer-egyszer visszacsúszik az ember a régi mintákba, de ez még nem jelenti azt, hogy minden veszve. Ha ilyesmi előfordulna, próbáld megfejteni, mi okozta, hogy nem bírtál ellenállni a kísértésnek, azután rázd meg magad, és folytasd a dolgokat onnan, ahol abbahagytad. Egyetlen ballépés még nem a világ, biztosan nem teszi tönkre a fogyókúrát és az addigi erőfeszítéseket.

Stagnál a fogyás? Ez a megoldás

Nyolc, kutatások által bizonyított módszert mutatunk, mely valóban használ. Segítenek újra belendíteni a fogyást, ha megakadt volna. Néha már egy egészen apró változtatás is elég.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük