4 diétásnak hitt étel, ami szabotálja a fogyást: ezeket érdemes kerülni
Érdemes megismerkedni azokkal az egészségesnek hitt táplálékokkal, amik nemhogy támogatják, hanem szabotálják a fogyást.

GettyImages-1299228817
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Mindenhonnan özönlenek az egészségesebbnél egészségesebb táplálékokat beharangozó hírek, amik azt sejtetik, azok lehetnek a fogyás kulcsai. Egy kis utánajárással kideríthető, hol rejlenek a buktatóik.

Egyre biztosabbnak tűnik annak ténye, hogy a sikeres, tartós és hosszú távon fenntartható fogyókúra alapja a gyorsan felszívódó, magas glikémiás indexű ételek mérséklése vagy kizására az étrendből. Ebbe pedig olyan, egyébként egészségesnek hitt táplálékok is beletartoznak, amire sokan nem is gondolnának. 

Rejtett cukrok a joghurtokban

A joghurtokat időnként cukrozzák, vagy fruktózzal javítják fel ízüket. Ez főleg a gyümölcsjoghurtokra, és sokaknak talán meglepő módon, a zsírszegény fajtákra jellemző.

GettyImages-163213411

Azok a joghurtok, melyek soványak, nagyobb eséllyel tartalmaznak hozzáadott édesítőt, így pótolják a zsírvesztésből fakadó ízhiányt. Hiába tűnnek egészségesebbnek, nem minden esetben érdemes az alacsony zsírtartalmú fajtát választani. Ettől függetlenül a bélflórának jót tesz probiotikumtartalmuk, mely táplálja a bélbaktériumokat, így kizárni sem kell az étrendből őket, csak érdemes alaposan átnézni az összetevőiket.

Kalóriadús salátadresszingek

A friss zöldségek tele vannak rostokkal, vitaminokkal, amik az egészségmegőrzésért felelnek, nem mellékesen sokáig eltelítenek, jótékonyan hatnak az emésztőrendszerre és az anyagcserére, hatékonyan támogatják a fogyást.

De egy-egy rosszul megválasztott salátadresszinggel az egyébként kalóriaszegény fogást plusz, felesleges kalóriákkal ruházhatod fel. Ilyenek főleg az előrecsomagolt öntetek, mint az ezersziget vagy a Cézár-dresszing, aminek ízét hozzáadott cukorral fokozzák. Mindamellett, hogy pusztán üres kalória, megdobja a vércukorszintet, ami farkaséhséghez vezet, és jelentősen lassítja a fogyást. Isteni salátaönteteket lehet otthon is elkészíteni pillanatok alatt.

Csalóka granola

A boltban kapható granola bár valóban egészséges, és esszenciális zsírsavakban bővelkedő olajos magvakkal teli, nem szabad szemet hunyni afelett, hogy bizony aszalt gyümölcsöket, cukrot, extra sót és csokit is belecsempésznek időnként a szeletekbe, amik gátolhatják a fogyást.

A cikk az ajánló után folytatódik

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Az aszalt gyümölcsök közül olyat érdemes fogyasztani, melyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot, és ugyan egészségesek, jelentősen mérsékelendő bevitelük. Nem csoda hát, hogy a granolával rengeteg, észrevétlen kalóriát vihetsz be, érdemes a bolti verzió helyett kipróbálni a házi készítésűt: ebbe legalább tudod, mit tettél.

Gyümölcslevek

A nem 100%-os gyümölcsleveket gyakran magas fruktóztartalmú kukoricasziruppal ízesítik, amitől kellemes, édeskés íze lesz. Érdemes elolvasni a dobozok hátulján lévő összetevőket és a pontos gyümölcstartalmat. Minél több kukoricasziruphoz hasonló édesítő kerül a szervezetbe, annál jobban növekszik a különböző anyagcsere-problémák és a zsírmáj kialakulásának a kockázata, nem beszélve arról, hogy szinte borítékolható az elhízás vagy a fogyás megakadása.

8 laktató ebéd, ami nagyban segíti a fogyást

Változatos ételekkel tarkítható a fogyókúrás étrend, amikből ínycsiklandó, 500 kalóriás ebédek készíthetőek.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük