4 diétásnak hitt étel, ami szabotálja a fogyást: ezeket érdemes kerülni
Érdemes megismerkedni azokkal az egészségesnek hitt táplálékokkal, amik nemhogy támogatják, hanem szabotálják a fogyást.

GettyImages-1299228817
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Mindenhonnan özönlenek az egészségesebbnél egészségesebb táplálékokat beharangozó hírek, amik azt sejtetik, azok lehetnek a fogyás kulcsai. Egy kis utánajárással kideríthető, hol rejlenek a buktatóik.

Egyre biztosabbnak tűnik annak ténye, hogy a sikeres, tartós és hosszú távon fenntartható fogyókúra alapja a gyorsan felszívódó, magas glikémiás indexű ételek mérséklése vagy kizására az étrendből. Ebbe pedig olyan, egyébként egészségesnek hitt táplálékok is beletartoznak, amire sokan nem is gondolnának. 

Rejtett cukrok a joghurtokban

A joghurtokat időnként cukrozzák, vagy fruktózzal javítják fel ízüket. Ez főleg a gyümölcsjoghurtokra, és sokaknak talán meglepő módon, a zsírszegény fajtákra jellemző.

GettyImages-163213411

Azok a joghurtok, melyek soványak, nagyobb eséllyel tartalmaznak hozzáadott édesítőt, így pótolják a zsírvesztésből fakadó ízhiányt. Hiába tűnnek egészségesebbnek, nem minden esetben érdemes az alacsony zsírtartalmú fajtát választani. Ettől függetlenül a bélflórának jót tesz probiotikumtartalmuk, mely táplálja a bélbaktériumokat, így kizárni sem kell az étrendből őket, csak érdemes alaposan átnézni az összetevőiket.

Kalóriadús salátadresszingek

A friss zöldségek tele vannak rostokkal, vitaminokkal, amik az egészségmegőrzésért felelnek, nem mellékesen sokáig eltelítenek, jótékonyan hatnak az emésztőrendszerre és az anyagcserére, hatékonyan támogatják a fogyást.

De egy-egy rosszul megválasztott salátadresszinggel az egyébként kalóriaszegény fogást plusz, felesleges kalóriákkal ruházhatod fel. Ilyenek főleg az előrecsomagolt öntetek, mint az ezersziget vagy a Cézár-dresszing, aminek ízét hozzáadott cukorral fokozzák. Mindamellett, hogy pusztán üres kalória, megdobja a vércukorszintet, ami farkaséhséghez vezet, és jelentősen lassítja a fogyást. Isteni salátaönteteket lehet otthon is elkészíteni pillanatok alatt.

Csalóka granola

A boltban kapható granola bár valóban egészséges, és esszenciális zsírsavakban bővelkedő olajos magvakkal teli, nem szabad szemet hunyni afelett, hogy bizony aszalt gyümölcsöket, cukrot, extra sót és csokit is belecsempésznek időnként a szeletekbe, amik gátolhatják a fogyást.

A cikk az ajánló után folytatódik

Az aszalt gyümölcsök közül olyat érdemes fogyasztani, melyek nem tartalmaznak hozzáadott cukrot, és ugyan egészségesek, jelentősen mérsékelendő bevitelük. Nem csoda hát, hogy a granolával rengeteg, észrevétlen kalóriát vihetsz be, érdemes a bolti verzió helyett kipróbálni a házi készítésűt: ebbe legalább tudod, mit tettél.

Gyümölcslevek

A nem 100%-os gyümölcsleveket gyakran magas fruktóztartalmú kukoricasziruppal ízesítik, amitől kellemes, édeskés íze lesz. Érdemes elolvasni a dobozok hátulján lévő összetevőket és a pontos gyümölcstartalmat. Minél több kukoricasziruphoz hasonló édesítő kerül a szervezetbe, annál jobban növekszik a különböző anyagcsere-problémák és a zsírmáj kialakulásának a kockázata, nem beszélve arról, hogy szinte borítékolható az elhízás vagy a fogyás megakadása.

8 laktató ebéd, ami nagyban segíti a fogyást

Változatos ételekkel tarkítható a fogyókúrás étrend, amikből ínycsiklandó, 500 kalóriás ebédek készíthetőek.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük