Sokáig eltelítenek, segítik a fogyást: 8 egészséges finomság, ami elűzi a kajarohamokat
A kisétkezéseknek a diéta során sem kell unalmasnak lenniük! Egészséges, laktató opciókat mutatunk.

GettyImages-1173527649
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

Klasszikus, nőies öltözékek, amiknek mindig lesz helye a téli divatban: egyszerűek, de csinosak »

Az 51 éves Jennifer Lopez ünnepi szettjét érdemes eltenni az ötletek közé: végre, nem csak a flitter kerül elő »

Meglepően nőies az új fizuratrend: a kétszínű haj lesöpri az ombrét? »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Szigorú diéta alatt gyakran jelentkeznek kompenzáló falásrohamok, amelyek szabotálhatják a súlyvesztést. Biztos sokan átéltek már hasonlót: próbálták visszafogni a fogyasztásukat, majd olyan éhségérzet tört rájuk, hogy mindent meg tudtak volna enni, ami csak a kezük ügyébe került.

A hasonló jelenetek is jelzik, hogy a szervezet éheztetése nem megoldás. Az okosan összeállított étrend jóllakatja az embert, így kevésbé áll fenn a félreevés kockázata. 

Laktató kisétkezések

A jóllakottságérzet nem csak a mennyiségtől függ, az egyes élelmiszerek másként befolyásolják a telítettséget. Azok az ételek, amik sokáig távol tartják az éhséget, általában fehérjében, rostokban gazdagok, lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak. Azt is megfigyelték, hogy minél kevésbé feldolgozottak, annál laktatóbbak. A dietetikusok többsége a napi ötszöri, ám kisebb adagokat ajánlja - természetesen egyéni eltérések előfordulhatnak.

Nagyon sok múlik az úgynevezett kisétkezéseken, tehát a tízórain és az uzsonnán, ha ezek táplálóak, a következő étkezés során kisebb adag is elég lehet. Az egészséges, adott esetben fogyókúrás étrend is akkor jó, ha változatos és ízletes fogásokból áll, ez alól a napközbeni harapnivalók sem kell, hogy kivételt jelentsenek. Az elegendő mennyiségű folyadék fogyasztása is nagyon fontos, a cukormentes üdítők helyett a legjobb a víz és az anyagcserét is felpörgető zöld tea.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük