Hízni szeretnél, de zsírréteg helyett izmokra vágysz? Ha ezeket eszed, egészségesen nő majd a súlyod
Tippek hízókúrázóknak.

nagykep?cikkid=159534&kep=sok-fogyas1-lead
Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

A tökéletesen besütött haj titka a sztárfodrász szerint: nem mindegy, mivel csinálod »

Így viseld a fekete leggings-et télen: nem csak pulcsival lehet stílusos »

Másodpercek alatt visszazsugorodik a kinyúlt hajgumi: csak víz kell hozzá »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Számos tippet olvashatnak a világhálón a fogyni vágyók, temérdek diéta vált már közismertté, a komoly kihívással járóktól kezdve a kevésbé megterhelő kúrákig. A túlzott soványság azonban ugyancsak megviseli az embert, az élcelődő megjegyzéseken túl ráadásul egészségügyi kockázatokat is rejthet magában.

Különösen nehéz feladat, ha egészséges életmód, esetleg egy diéta mellett szeretnél hízni. Mit tegyél a plusz kilókért?

Így válassz gyümölcsöket

Bár a fogyókúrázókat óva intik tőlük, számodra kifejezetten javasolt a magasabb glikémiás indexű gyümölcsök és zöldségek fogyasztása. Ilyenek például a görögdinnye, az ananász, a sárgabarack, a szőlő és a banán, illetve a sütőtök, a paszternák és a zeller, amelyek a gyorsan felszívódó szénhidrátot jelentenek a szervezeted számára, és magasabb gyümölcscukor-tartalmuk révén kevésbé hosszú ideig telítenek el.

Az aszalt gyümölcsök, különösen a szilva, a datolya és a sárgabarack szintén nagyon kalóriadús csemege, ezért nagyon egészséges és tápláló nassolnivalót jelentenek a főétkezések között. Ugyancsak jót tesznek az olajos magvak, így a dió, a pisztácia, a tökmag, a mandula, a kesudió vagy akár a gesztenye is.

Mindezek mellett a jó minőségű, magas kakaótartalmú étcsokoládé is egészséges desszertet jelenthet számodra.

Ügyelj a tápanyagokra

Egyes hiánybetegségek fogyást okozhatnak, ezért az egészséges és szép súlygyarapodáshoz elengedhetetlen a megfelelő vitaminok és ásványi anyagok szervezetbe juttatása. A fehérjék például az izmok épülésében segítenek, ezek természetes forrásai a húsok, a kemény sajtok, a halak, a hüvelyesek és egyes gabonák.

A nem kívánt és hirtelen fogyást felszívódási zavarok, hormonális zavarok és ásványianyag-hiány is okozhatja. A gyors és jelentős súlyvesztést a gluténérzékenység első tünetei között említik, de pajzsmirigy-túlműködést is jelezhet, ezért ha ezt tapasztalod, érdemes felkeresned egy szakorvost, aki megállapítja a pontos okot.

Étvágynövelés céljából is fontos lehet a vasbevitel fokozása, amely legjobban a húsokból és a májból hasznosul, de tartalmazza a gomba, a spenót, a sóska vagy a ribizli és a szilva is. Felszívódásához hozzájárul a szükséges mennyiségű C-vitamin-bevitele is. A B-vitaminok, különösen folsav és a B1-vitamin szintén nélkülözhetetlenek a megfelelő étvágy eléréséhez, ezek megtalálhatóak a tojásban, a májban, a barna rizsben, a spárgában és a leveles zöldségekben.

Ne görcsölj

Törekedj a stresszmentes, nyugodt környezet megteremtésére az étkezések és a mindennapok során is, így a falatok sokkal könnyebben csúsznak majd le! Ahhoz pedig, hogy a hízás elsősorban ne zsírban, hanem izomban történjen, nagyon fontos a mozgás, elsődlegesen javasolt formái az úszás, a futás és a tornagyakorlatok.

Emellett a pihenést se hanyagold el, hiszen ennek következtében nemcsak megszépülsz, de elérheted a megfelelő kiegyensúlyozottságot is, amely nélkülözhetetlen az egészséges életmódhoz.

Ezt is szeretjük