Fehér kristálycukor helyett ezt használd, ha fogyni akarsz: fel sem tűnik a csere

Ezek úgy helyettesítik a cukrot, hogy nem is tűnik fel a csere közben.

GettyImages-161935143
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A túlzott cukorfogyasztás az alaknak és az egészségnek sem tesz jót, olyan betegségek kockázatát növeli, mint a kettes típusú diabétesz, a nem alkoholos zsírmáj és a szívbetegség. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy minden cukros ételt ki kell iktatni a mindennapokból, de annak érdekében, hogy ne alakuljanak ki ezek a veszélyes állapotok, csak mértékkel fogyasztandóak a némi hozzáadott cukrot tartalmazó élelmiszerek.

Azok számára azonban, akiknek egészségügyi okokból kell minimumra csökkenteniük a cukorbevitelt, vagy szigorú kalóriaszámoláson alapuló diétát követnek, édesítés terén a zéró kalóriás szerek nagy segítséget jelenthetnek.

Egészséges cukorhelyettesítők

Stevia

A stevia egy jellegzetes ízű édesítőszer, mely a jázminpakóca, Stevia rebaudiana, leveleiből készül. A benne lévő szteviol-glikozidoknak köszönheti édes ízét, ami sokkal intenzívebb, mint a szacharózé. Nem tartalmaz kalóriát, pedig a cukornál akár 450-szer édesebb lehet. 

GettyImages-532974872

Különböző kutatásokban bizonyították már, hogy ha a cukrot steviával helyettesítik, az csökkenti az elhízást esélyét és a vércukorszintet is. Dietetikus szakértők szerint az egyértelműen toplistás édesítőszer biztonságos választás mindenki számára, noha mértéktelen fogyasztása problémát okozhat az emésztésben. 

Szerzetesek körtéje - Monk fruit

A szerzetesek körtéje egy Kínából származó növény, latinul Siraitia grosvenorii, és háromszázszor édesebb, mint a hagyományos cukor, mégsem tartalmaz egyetlen kalóriát sem köszönhetően a benne lévő triterpén glikozidoknak. Támogatja a fogyást, és kiegyensúlyozza a vércukorszintet is, bár eddig még nem készült erről a növényről olyan sok tanulmány, az eddigi ismeretek bizakodásra adnak okot.

A cikk az ajánló után folytatódik

Három szakácskönyv ingyenes szállítással!


Mentes Anyu szakácskönyveit azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

MOST INGYENES HÁZHOZSZÁLLÍTÁSSAL!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Érdemes tudni, hogy gyakran úgy árusítják a porított növényt, hogy más édesítőszerekkel keverik, így nem árt elolvasni a csomagoláson szereplő összetevőket. 

Eritrit

A cukoralkoholok közül, melyek színtelen, kristályos vegyületek, mint a xilit vagy a maltit, az eritritnek van a legalacsonyabb glikémiás indexe, így az befolyásolja legkevésbé a vércukorszintet. Ez azt jelenti, hogy nem szívódik fel gyorsan, tehát nem okoz hirtelen vércukorszint-emelkedést. 

Íze nagyjából 60-80%-ban olyan édes, mint a cukoré, tehát némileg enyhébben édesít. Szakértők szerint egy az egyben ki lehet rá cserélni a cukrot, azonban ennél is érdemes figyelni a mértékre, mert túlzó fogyasztása puffadást, hasmenést okozhat. Az eritrit kelesztésre viszont nem alkalmas.

GettyImages-1303591850

Jó tudni, hogy bizonyos édesítőszerek befolyásolhatják a bélflóra működését és a cukoranyagcserét is, eddig a szacharózról és a szukralózról derült ki ez. Akiknek egészségügyi problémájuk miatt kell csökkenteniük a szénhidrátbevitelüket, azoknak mindenképpen érdemes dietetikus tanácsát kikérni.

A cukorban vagy a mézben van több kalória?

Mind a két édesítőszernek megvannak a maga előnyei, amiket érdemes mérlegelni.

(Képek forrása: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük