Stabil a fogyás, ha így eszel edzés után: a 8 legjobb izomépítő, zsírbontó étel
A következő, könnyen emészthető ételek mind jó választást jelentenek edzés után.

GettyImages-1097144974
beauty and style
Top olvasott cikkek

Nem véletlen, hogy edzés után megéhezik az ember, hiszen rengeteg energiát igényel, nem beszélve arról, hogy a testmozgás során az izmok felszínén mikrorepedések keletkeznek, amelyek regenerációjához fehérjékben gazdag tápanyagokat érdemes fogyasztani. 

Egy kiadós edzés után nemcsak értékes fehérjére és aminosavakra, de minőségi, lassan felszívódó szénhidrátokra és egy kevés zsírra is szüksége van a szervezetnek. Előbbiek az izmok lemerült glikogénraktárainak - szénhidrátraktárainak - feltöltését segítik amellett, hogy hosszú időre teltségérzetet biztosítanak, a telítetlen zsírsavak pedig segítséget nyújtanak a zsírpárnák ellen. 

Edzés utáni ételek

A kalóriában szegény, magas rosttartalmú ételeket érdemes valamilyen fehérjeforrással, olajos magvakkal kiegészíteni, hiszen így könnyebben őrzöd meg a diéta alatt az izomtömegedet, emellett pedig folyamatosan pörgésben marad az anyagcseréd, ami a pluszkilók leadásához és a zsírbontáshoz is hozzásegít. A szükséges tápanyagok hiányában a test az izmok elbontásába kezdhet, ami az anyagcsere lassulásához és visszahízáshoz vezethet.

Az alábbi ételek jó választást jelentenek egy kiadós edzés után, a hét minden napjára mutatunk alternatívákat.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük