Stabil a fogyás, ha így eszel edzés után: a 8 legjobb izomépítő, zsírbontó étel
A következő, könnyen emészthető ételek mind jó választást jelentenek edzés után.

GettyImages-1097144974
Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Ragyogóvá varázsolja a fénytelen és száraz hajat: a geránium illóolaj hatása már pár használat után jelentkezik »

6 öltözködési tipp, amit érdemes ellesni Diana hercegnőtől: elképesztően stílusos volt az átlagos hétköznapokon is »

Helen Mirren 75 évesen is ragyogóan néz ki: fiatalító sminkjét érdemes ellesni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem véletlen, hogy edzés után megéhezik az ember, hiszen rengeteg energiát igényel, nem beszélve arról, hogy a testmozgás során az izmok felszínén mikrorepedések keletkeznek, amelyek regenerációjához fehérjékben gazdag tápanyagokat érdemes fogyasztani. 

Egy kiadós edzés után nemcsak értékes fehérjére és aminosavakra, de minőségi, lassan felszívódó szénhidrátokra és egy kevés zsírra is szüksége van a szervezetnek. Előbbiek az izmok lemerült glikogénraktárainak - szénhidrátraktárainak - feltöltését segítik amellett, hogy hosszú időre teltségérzetet biztosítanak, a telítetlen zsírsavak pedig segítséget nyújtanak a zsírpárnák ellen. 

Edzés utáni ételek

A kalóriában szegény, magas rosttartalmú ételeket érdemes valamilyen fehérjeforrással, olajos magvakkal kiegészíteni, hiszen így könnyebben őrzöd meg a diéta alatt az izomtömegedet, emellett pedig folyamatosan pörgésben marad az anyagcseréd, ami a pluszkilók leadásához és a zsírbontáshoz is hozzásegít. A szükséges tápanyagok hiányában a test az izmok elbontásába kezdhet, ami az anyagcsere lassulásához és visszahízáshoz vezethet.

Az alábbi ételek jó választást jelentenek egy kiadós edzés után, a hét minden napjára mutatunk alternatívákat.

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük