5 tévhit fogyásról és az edzésről: nem biztos, hogy mindig a szóbeszédre érdemes hallgatni
Az edzésről rengeteg tévhit kering. Most ledöntjük a babonákat.

dietas-mitoszok
Ez is érdekelhet

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

Hip-hop sztárok és underground DJ-k a Soundon (x)

beauty and style

Az olaszok kedvenc modelljét erős sminkje nélkül fel sem ismernénk: a 35 éves Bianca Balti ragyogó szépség »

Milyen egy személyre szabható arcszérum? Leteszteltük, mit tud! »

Picike, de öltözködni azt tud: a gyönyörű blogger egyszerű trükkjeit bárki ellesheti »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A nyár közeledtével egyre többen kezdenek alakformálásba. Azonban kevesebben vannak azok, akik az edzést igazán tudatosan, a szervezetük minden igényét figyelembe véve végzik. Pedig mindez nagyon fontos ahhoz, hogy valódi eredményeket érjenek el.

Biztosan sokakkal előfordult már, hogy azt gondolták, mindent megtesznek az alakformálásért, mégsem jött a várt eredmény. Ebben segíthet, ha tisztázunk pár általánosan elterjedt tévhitet az edzéssel és a fogyással kapcsolatban. A Life1 személyi edzője, Szomor Dávid mondja el, mik a legismertebb diétás babonák. 

Nemcsak a zsírégető zóna égeti a zsírt 

Általános vélekedés, hogy a zsírégetés leghatékonyabb módszere, ha kardió edzés közben az úgynevezett zsírégető zónában tartja az ember a pulzusát. Pedig a valóság ennél sokkal árnyaltabb. A zsírégető zónában történő kardió edzésnél sokkal hatékonyabb tud lenni egy a munka- és pihenőfázisok változásán alapuló, intervallumos edzés. Ilyenkor az intenzitástól, valamint az intervallumok hosszától függően más rendszereken keresztül nyer energiát a szervezet, aminek így nagyobb energiaigénye keletkezik, ezért több kalóriát éget el. Persze, fontos megjegyezni, hogy az intervallumos jellegű edzés nagy terhet ró a szívre és a keringési rendszerre, így kezdők számára ajánlott az óvatosság. 

sok-zoldseg-eves-fogyokura

A helyes étrend és a sport elég a fogyáshoz 

Sokan gondolják, hogy, ha sportolnak, és igyekeznek helyesen étkezni, az mindenképpen eredményhez vezet, de sajnos ilyenkor is akadhatnak buktatók. Az emberi test nagyon komplex rendszerek összessége, melyeknek összhangban kell működniük ahhoz, hogy elérd a kívánt testalkatot. Az edzés és az étkezés mellett számos olyan tényező van, amire oda kell figyelni a fogyáshoz. Ide tartozik például az alvás. Az alvás során zajlanak az építő, helyreállító folyamatok, vagyis ekkor történik az izomtömeg-növekedés és a testzsírcsökkenés. Ha az alvásunk nem kielégítő minőségű, az akadályozhatja a fogyást.  

A súlyzós edzés nem való túlsúlyosoknak

Elterjedt tévhit, hogy a zsírégetés legjobb eszköze a kardió edzés, éppen ezért sokan gondolják úgy, hogy a túlsúlyosaknak felesleges súlyzós edzést végezni. Márpedig ez nem így van. Súlyzós edzés hatására alvás közben a növekedési hormon szintje emelkedik, ami fokozza a zsírégetést. Ha valaki túlsúlyos, a kardió jellegű mozgások túlterhelhetik az ízületeit, melyeken már amúgy is nagy nyomás van. A helyesen összeállított súlyzós edzés kiválóan fejleszti az ízületi mobilitást és stabilitást. Emellett természetesen a ciklikus mozgások - elliptikus trainer, kerékpár, séta, majd kocogás - is rendkívül fontosak a szív és keringési rendszer fejlesztéséért és megfelelő működéséért.

A felülés a legjobb recept a kockás hasra 

Bár a hasizom erősítésére elsőre kézenfekvő megoldásnak tűnik a felülés, nem ez a leghatékonyabb módszer, nem is beszélve arról, hogy megterheli a csigolyákat és az ízületeket, ami hátproblémákhoz vezethet. Ehelyett végezz preventívebb, hatékonyabb és komplexebb törzserősítő gyakorlatokat, mint például a plankvariációk, mellette pedig zsírégetéssel és megfelelő étrenddel csökkentsd a testzsír arányát, hogy a munkád eredménye jobban látsszon. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Ha súlyokkal edzel, akkor túl nagyok leszel  

Főleg a lányok félnek attól, hogy, ha súlyzóval és nagy súlyokkal edzenek, akkor előbb-utóbb a testépítőkhöz kezdenek hasonlítani. Pedig náluk a hormonális rendszer tesz arról, hogy nehogy túl nagyra nőjenek a súlyzós edzésektől. A test formáját viszont az izomzat határozza meg. Tehát, ha az ember nem helyez hangsúlyt a súlyzós edzésekre, akkor ugyan lehet vékony, de formás már kevésbé. Aki feszes idomokat szeretne a nyárra, annak bizony, súlyokkal is kell edzenie.

További mítoszok az emésztésről

Összeszedtük a leggyakoribb emésztéssel kapcsolatos téveszméket, és utánajártunk annak, mi az igazság bennük. Mutatjuk a leggyakrabban hangoztatott mítoszokat, és azt, ami mögöttük van.

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük