Mozgás térdfájással: edző mondja el, mit szabad, és mit nem, hogy gyorsan rendbe jöjjön
A térdfájás esetében könnyű edzéssel rontani a helyzeten.

terd faj futo
Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Gyors házi pakolás, pattanásos bőrre: lehet, hogy minden összetevője a konyhádban van »

Eddig te is rosszul használtad a hajsütőt? Így kellene a tökéletes frizuráért »

Elképesztően nőies a pulóver, ha így viseled: divatos darabok szoknyával »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az emberi test legnagyobb ízülete a térdben található, ahol szinte folyamatos terhelés alatt van. Az ízület fontossága miatt élete során szinte mindenki találkozik a térdfájás problémájával, mely rosszul kezelve súlyos következményekkel járhat.

A fájdalom fennállhat rövid ideig, de lehet akár tartós is, ami alatt sokan nem szeretnének kiesni az edzések ritmusából. A térdfájósan végzett tornáról Kiss Sándort, a Sasafitness és a Beyond The Motion oldalak bloggerét kérdeztük.

Edzés térdfájással

A térdben jelentkező sajgásnak számos oka lehet, melyek általában különféle megoldást igényelnek. Először azt szerettük volna megtudni, mit lehet tenni, ha maga az edzés hozza elő tipikusan a fájdalmat.

terdszorito edzes faj

Kiss Sándor már több olyan vendéggel is dolgozott együtt, aki nem mert kitörést vagy guggolást végezni, attól tartva, hogy ez újra fájdalmat idéz elő. Rövid foglalkozás után azonban kivétel nélkül kiderült, hogy a szabálytalan végrehajtás jelentette a fő problémát, mely akár tartós sérüléshez is vezethet.

Megoldásként ilyenkor az edző azt ajánlja, hogy fordulj szakemberhez, mert a berögzült, rossz mozgásmintát önállóan nagyon nehéz kijavítani. Edzői segítséggel azonban könnyen felfedezhetőek és korrigálhatóak a hibák, amit követően a térded is sokkal jobban fogja érezni magát az edzések során és később is.

A cikk az ajánló után folytatódik

A betegségek és sérülések azonban akkor is előfordulhatnak, ha egyébként szabályosan végre tudod hajtani a gyakorlatokat. Sasát arról is megkérdeztük, hogy ilyenkor mit lehet tenni.

Amennyiben lesérültél, általában néhány alkalmat ki kell hagynod az edzéstervből, míg a probléma magától rendbe jön. Súlyosabb sérülések és betegségek esetén is érdemes először időt hagyni a gyógyulásnak.

Általában elhúzódó térdfájás esetén sem tilos óvatos terheléssel a mozgás, ám a probléma természetétől függően nagyon eltér, hogy mit tesz jót, és mi árt. Éppen ezért Sasa azt javasolja, hogy ilyenkor mindig a gyógytornász pontos utasításai szerint eddz.

A legjobb zsírégető mozgásformák

Keresed, milyen edzéssel szabadulhatsz meg a leggyorsabban a zsírpárnákból? Mutatunk párat, melyek közt érdemes válogatni!

Ezt is szeretjük